Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 1321-1340 av 1996
-
Medarbeiderdrevet innovasjon - Hvordan involverer DNV GL medarbeiderne sine i en innovasjonsprosess?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Formålet med denne oppgaven er skape en bedre forståelse for hvordan DNV GL sitt innovasjonsprogram Step Change involverer sine medarbeidere i en innovasjonsprosess. Bakgrunnen for at vi valgte å fokusere på akkurat dette ... -
Medarbeiderløfte som konkurransefortrinn: På hvilken måte kan medarbeiderløftet brukes til å tiltrekke potensielle ansatte?
(Bachelor thesis, 2017)Vår oppgave omhandler på hvilken måte medarbeiderløftet kan brukes til å tiltrekke potensielle ansatte. Vi har valgt å besvare problemstillingen med tre forskningsspørsmål: - I hvilken grad er medarbeiderløftet knyttet ... -
Medfødt instinkt eller øvingssak? En analyse av den journalistiske mage- følelsen sett i lys av Polanyis begrep «taus kunnskap».
(Chapter; Peer reviewed, 2022)For å beskrive journalistikkens praktiske kunnskap brukes ofte kroppslige metaforer som «en nese for nyheter», «en magefølelse» eller «en ryggmargsrefleks». Ved hjelp av Polanyis begrep «taus kunnskap», samt 69 dybdeintervjuer ... -
Medienes utvikling - en fordel eller en ulempe for norske toppolitikere?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I løpet av våre tre år på bachelorstudiet PR og samfunnspåvirkning har vår kunnskap og interesse for politikk og politisk kommunikasjon gradvis økt. Etter å ha valgt digital markedsføring som fordypningsemne under ... -
Medier, kjønnsstereotypier og troverdighet i politikken
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Tidligere forskning viser at norske medier har en tendens til å beskrive mannlige politikere i nøytrale termer, mens kvinnene beskrives i mer dramatiske og polariserte vendinger, enten som veldig feminine eller veldig ... -
Medievalgkamp – en kvantitativ studie av mediene under stortingsvalgkampen 2017. Hvilke saker dominerte nyhetsbildet de tre siste ukene av stortingsvalgkampen 2017?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Tema for denne oppgaven handler om medienes saksprioriteringer i slutten av stortingsvalgkampen 2017. Tidligere var det vanlig å stemme på parti ut i fra hvilken sosial klasse man tilhørte. I nyere tid er det vanligere ... -
MEK Inhibition Induces Canonical WNT Signaling through YAP in KRAS Mutated HCT-15 Cells, and a Cancer Preventive FOXO3/FOXM1 Ratio in Combination with TNKS Inhibition
(Journal article; Peer reviewed, 2019-02-01)The majority of colorectal cancers are induced by subsequent mutations in APC and KRAS genes leading to aberrant activation of both canonical WNT and RAS signaling. However, due to induction of feedback rescue mechanisms ... -
Mekanismene bak smertelindring
(Bachelor thesis, 2019)Innledning: I denne oppgaven ønsker vi å søke i litteraturen etter akupunkturens virkemekanismer, sett fra et vestlig medisinsk perspektiv, knyttet til behandling av smerter. Metode: Litteraturstudie, med fokus på ... -
Mekanismer og prosesser som danner priser i dagligvarebransjen
(Master thesis, 2018-11-01)I denne oppgaven har vi tatt for oss økonomisk teori og sosiologi samt forbrukerpsykologi for å prøve og skape en forståelse og et bedre bilde av hvordan priser i dagligvarebransjen dannes. Som utgangspunkt for oppgaven ... -
Mellomlederen – mer enn bare en budbringer? En bacheloroppgave om hvilken påvirkningskraft mellomleder som endringsagent har på DNB Liv sin verdiskaping.
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Da enkelte hevder det i dagens kunnskapssamfunn foreligger et betraktelig mindre behov for mellomledere, synes vi det var interessant å skrive en oppgave som kan bidra til å sette søkelys på hvilken rolle mellomlederen ... -
MELLOMLEDERENS PÅVIRKNINGSKRAFT
(Bachelor thesis, 2017)Vi ønsker i denne oppgaven å studere relasjoner mellom mellomleder og ansatte i ulike bransjer, og hvilken påvirkningsgrad mellomledere har for ansattes motivasjon. Kvalitative intervjuer, relevant teori fra pensum, ... -
Menn om personlig merkevarebygging på sosiale medier. En kvalitativ studie av menn i alderen 20-29 sine holdninger til personlige merkevarer på sosiale medier.
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Vår bacheloroppgave har som hensikt å illustrere og identifisere de ulike holdningene, menn i alderen 20-29 år har til personlig merkevarer på sosiale medier. Vi synes det er interessant å få frem deres perspektiv på ... -
Menn som overskygger kvinner – en kvalitativ studie av gubbeveldet i den norske PR-bransjen
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Bakgrunnen for oppgaven baserer seg på en felles interesse for hvorfor kvinner i dagens moderne samfunn fremdeles er underrepresentert i toppstillinger. Overvekten av menn, det såkalte “gubbeveldet”, er spesielt tydelig i ... -
Menneske eller maskin – hva gjør oss mest tilfreds?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)I denne studien har vi sett på selvbetjeningsteknologien sin påvirkning på kundetilfredshet, i forhold til personlig service. Settingen vi testet dette i var gjennom billettkjøp til kollektivtransport. Det har tidligere ... -
Menneske og teknologi - serviceytelse i perfekt harmoni? En bacheloroppgave om automatisering av serviceleveranse i hotell
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Selvbetjeningsteknologi er en av mange bidragsytende faktorer til et automatisert samfunn, og vi finner teknologi i form av selvbetjent inn- og utsjekk i stadig flere hotell. Frontpersonalets interaksjon med gjester har ... -
Menneskets biologiske natur: Et eldresenter med fokus på tilhørighet, identitetsforsterkning og livsglede gjennom natur. Hvordan skape tilhørighet og identitetsforsterkning for eldre mennesker ved bruk av Biophilic Design?
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Formålet med denne oppgaven var å skape et seniorsenter for personer 50+, med fokus på sosialisering, trivsel og aktivitet i hverdagen. Oppgaven baserte seg på temaet om eldreomsorgen, med Biophilic Design som konsept. ... -
Mental trening – motbakkens styrke for unge gründere?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Temaet for denne bacheloroppgaven er mental trening og unge gründere, med et fokus rettet mot hvordan mental trening kan styrke unge gründere ved motgang. Det viser seg at det finnes lite kunnskap om fenomenet mental ... -
Merkeallianser mellom bedrifter og profilerte personer
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvorfor noen bedrifter har merkeallianser med profilerte personer, og hvilke forutsetninger som ligger til grunn for denne beslutningen. Det er også interessant å finne ut hva ... -
MERKEASSOSIASJONER TIL NATT&DAG
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Formålet med denne oppgaven er å gjennomføre en praktisk analyse som vi kan knytte opp mot teori om merkevarebygging, merkekjennskap, merkebevissthet og merkekunnskap (Keller 2013; Keller 1993). Spesielt ønsker vi å ... -
Merkebygging av norsk klesdesign.
(Bachelor thesis, 2012-01-25)