Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 900-919 av 1966
-
Hvordan kan pakningsdesign bidra til økt forståelse for et produkts opphav og kulturelle betydning?
(Bachelor thesis, 2017-09-01)Jeg hadde aldri trodd jeg skulle ende opp med å sy en pose. Den teoretiske delen du i dette øyeblikk har startet å lese, består av et tilhørende praktisk designprosjekt. Jeg vil i denne delen, gjennom faglige valg basert ... -
Hvordan kan relasjonen mellom leder og medarbeider sikre kompetanseutvikling?
(Bachelor thesis, 2021)Tema vi har valgt for denne bacheloroppgaven dreier seg om kompetanseutvikling. Vi har valgt å undersøke en markedsledende organisasjon. Hensikten med denne oppgaven er å se hvordan organisasjonen tilrettelegger for ... -
Hvordan kan Rosa Sløyfe skape en sterkere relasjon til sine samarbeidspartnere?
(Bachelor thesis, 2012-01-10) -
Hvordan kan Scandic bruke markedskommunikasjon for å synliggjøre deres verdier om å være en bærekraftig hotellkjede?
(Bachelor thesis, 2020)Vår oppgave tar for seg hvordan hotellkjeden Scandic kan bli tydeligere i sine sosiale kanaler om arbeidet de gjør for miljøet ved hjelp av markedskommunikasjon. I forkant av denne oppgaven hadde vi et inntrykk av at de ... -
Hvordan kan varm/kald kognisjon og ulik tekstur påvirke forbrukerens smakspreferanse og oppfattet kvalitet?
(Bachelor thesis, 2017)Kan bedrifter bevisst påvirke forbrukere gjennom ubevisst påvirkning, og kan dette skape konkurransefortrinn? I denne oppgaven har det blitt lagt fokus på sensorisk markedsføring gjennom varm/kald kognisjon og berøringssansen. ... -
Hvordan kan virksomheter i vekst dra nytte av en personalfunksjon?
(Bachelor thesis, 2019)Det hele startet med at vi ble nysgjerrige på hvordan bedrifter i vekst kan dra nytte av en personalfunksjon. Problemstillingen ble som følger; ”Hvordan kan virksomheter i vekst dra nytte av en personalfunksjon?”. For ... -
Hvordan kan virksomheter tiltrekke seg teknologitalenter? En studie om employer branding
(Bachelor thesis, 2020-05-18)I denne oppgaven ønsker vi å belyse hvordan virksomheter kan jobbe med employer branding for å tiltrekke seg nødvendig kompetanse innen IT og teknologi. Vårt formål med studien er å opparbeide oss en dypere forståelse ... -
Hvordan lage markedskommunikasjon og skape kjennskap rundt livets nest største investering for kvinner?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss temaet merkevarebygging. Vi har valgt å skrive om dette for å få mer kunnskap og en bredere forståelse på feltet. Vi ønsket å få et innblikk i hva kvinner mente om merkevaren ... -
Hvordan lede kunnskapsmedarbeidere? Fra medarbeiderens perspektiv.
(Bachelor thesis, 2014-10-08)Sammendrag Temaet for vår oppgave har vært hvordan man best kan lede ingeniører. Dette er på bakgrunn av at to av studentene som skrive denne oppgaven skal videreutdanne seg som ingeniører. Vi valgte og gjennomføre et ... -
Hvordan legitimerer norsk PR-bransje seg selv? – En kvalitativ studie av norsk PR-bransje og dens verdensanskuelse.
(Bachelor thesis, 2015-10-12) -
Hvordan lykkes med å tiltrekke og beholde kunder i rådgivningsbransjen.
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Hvordan lykkes med onboarding?
(Bachelor thesis, 2015-10-22)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å undersøke tema onboarding, oversatt til norsk heter det organisasjonssosialisering. Valget vårt endte på onboarding ettersom det er et stort fokus på hvordan en virksomhet finner ... -
Hvordan lykkes med onboarding?
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Oppgavens hensikt er å belyse hvordan ulike virksomheter praktiserer onboarding med utgangspunkt i Bauers fire C’er: 1. Compliance 2. Clarification 3. Culture 4. Connection På bakgrunn av dette er vår problemstillin ... -
Hvordan lykkes som sponsor av kultur- og sportsarrangementer.
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Denne oppgaven omhandler tema sponsing. Med problemstillingen: “Hvordan lykkes som sponsor av kultur- og sportsarrangementer? “For at vi skulle få det fokuset vi ønsket under oppgaven, så valgte vi å ta i bruk noen undertema: ... -
Hvordan lærer ledere ledelse?
(Master thesis, 2022)«Jeg vet lite som er så lett å omtale i store ord og så vanskelig å få til i praksis som ledelse» (Arnulf 2020, 7). Ledelse i seg selv er mye forsket på, og da særlig hvordan man bør lede eller hvordan bli en god leder. ... -
Hvordan motivere seniorer til å lære ny teknologi?: En studie om organisatorisk tilrettelegging
(Bachelor thesis, 2019)Dagens samfunn utvikler seg i et ekstremt høyt tempo, med en kompleksitet større enn noen gang før. Ny teknologi tar en større og større del av vår hverdag og er blitt en integrert del av samfunnet. Norge står også overfor ... -
Hvordan oppfatter blogglesere skjult reklame av kosmetiske inngrep på blogg?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)En toppblogg er ofte et enkeltmannsforetak eller et aksjeselskap, med opp mot hundre tusen lesere daglig. Dette resulterer i et stort inntjeningspotensial, og dermed er blogg en svært populær markedsføringskanal for å ... -
Hvordan opplever nyansatte onboarding fra hjemmekontoret?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven har som formål å sette fokus på hvordan nyansatte opplever onboarding fra hjemmekontoret. Hensikten er å forstå hvordan det å være isolert fra arbeidsplassen påvirker deres læring og tilpasning til den nye ... -
Hvordan opplever og mestrer barn å vokse opp med psykisk syke foreldre
(Bachelor thesis, 2016-10-13)Sammendrag En rapport fra Folkehelseinstituttet anslår at det i løpet av 2015 var 410 000 barn som hadde én eller to foreldre med en psykisk lidelse. Med andre ord, kan det sies at det er relativt vanlig å ha foreldre ... -
Hvordan oppleves digital kompetanse for ansatte i en medieorganisasjon?
(Bachelor thesis, 2020-05-27)Oppgaven baserer seg på vår interesse innenfor temaet digital kompetanse og hvordan kompetansen påvirker ansatte og organisasjonen. Vi ønsker også å utforske hvordan man kan utvikle kompetansen, noe som kan være relevant ...