Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 737-756 av 1149
-
Medarbeiderløfte som konkurransefortrinn: På hvilken måte kan medarbeiderløftet brukes til å tiltrekke potensielle ansatte?
(Bachelor thesis, 2017)Vår oppgave omhandler på hvilken måte medarbeiderløftet kan brukes til å tiltrekke potensielle ansatte. Vi har valgt å besvare problemstillingen med tre forskningsspørsmål: - I hvilken grad er medarbeiderløftet knyttet ... -
Medfødt instinkt eller øvingssak? En analyse av den journalistiske mage- følelsen sett i lys av Polanyis begrep «taus kunnskap».
(Chapter; Peer reviewed, 2022)For å beskrive journalistikkens praktiske kunnskap brukes ofte kroppslige metaforer som «en nese for nyheter», «en magefølelse» eller «en ryggmargsrefleks». Ved hjelp av Polanyis begrep «taus kunnskap», samt 69 dybdeintervjuer ... -
Medienes utvikling - en fordel eller en ulempe for norske toppolitikere?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I løpet av våre tre år på bachelorstudiet PR og samfunnspåvirkning har vår kunnskap og interesse for politikk og politisk kommunikasjon gradvis økt. Etter å ha valgt digital markedsføring som fordypningsemne under ... -
Medier, kjønnsstereotypier og troverdighet i politikken
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Tidligere forskning viser at norske medier har en tendens til å beskrive mannlige politikere i nøytrale termer, mens kvinnene beskrives i mer dramatiske og polariserte vendinger, enten som veldig feminine eller veldig ... -
Medievalgkamp – en kvantitativ studie av mediene under stortingsvalgkampen 2017. Hvilke saker dominerte nyhetsbildet de tre siste ukene av stortingsvalgkampen 2017?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Tema for denne oppgaven handler om medienes saksprioriteringer i slutten av stortingsvalgkampen 2017. Tidligere var det vanlig å stemme på parti ut i fra hvilken sosial klasse man tilhørte. I nyere tid er det vanligere ... -
Mekanismer og prosesser som danner priser i dagligvarebransjen
(Master thesis, 2018-11-01)I denne oppgaven har vi tatt for oss økonomisk teori og sosiologi samt forbrukerpsykologi for å prøve og skape en forståelse og et bedre bilde av hvordan priser i dagligvarebransjen dannes. Som utgangspunkt for oppgaven ... -
Mellomlederen – mer enn bare en budbringer? En bacheloroppgave om hvilken påvirkningskraft mellomleder som endringsagent har på DNB Liv sin verdiskaping.
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Da enkelte hevder det i dagens kunnskapssamfunn foreligger et betraktelig mindre behov for mellomledere, synes vi det var interessant å skrive en oppgave som kan bidra til å sette søkelys på hvilken rolle mellomlederen ... -
MELLOMLEDERENS PÅVIRKNINGSKRAFT
(Bachelor thesis, 2017)Vi ønsker i denne oppgaven å studere relasjoner mellom mellomleder og ansatte i ulike bransjer, og hvilken påvirkningsgrad mellomledere har for ansattes motivasjon. Kvalitative intervjuer, relevant teori fra pensum, ... -
Menn om personlig merkevarebygging på sosiale medier. En kvalitativ studie av menn i alderen 20-29 sine holdninger til personlige merkevarer på sosiale medier.
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Vår bacheloroppgave har som hensikt å illustrere og identifisere de ulike holdningene, menn i alderen 20-29 år har til personlig merkevarer på sosiale medier. Vi synes det er interessant å få frem deres perspektiv på ... -
Menn som overskygger kvinner – en kvalitativ studie av gubbeveldet i den norske PR-bransjen
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Bakgrunnen for oppgaven baserer seg på en felles interesse for hvorfor kvinner i dagens moderne samfunn fremdeles er underrepresentert i toppstillinger. Overvekten av menn, det såkalte “gubbeveldet”, er spesielt tydelig i ... -
Menneske eller maskin – hva gjør oss mest tilfreds?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)I denne studien har vi sett på selvbetjeningsteknologien sin påvirkning på kundetilfredshet, i forhold til personlig service. Settingen vi testet dette i var gjennom billettkjøp til kollektivtransport. Det har tidligere ... -
Menneske og teknologi - serviceytelse i perfekt harmoni? En bacheloroppgave om automatisering av serviceleveranse i hotell
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Selvbetjeningsteknologi er en av mange bidragsytende faktorer til et automatisert samfunn, og vi finner teknologi i form av selvbetjent inn- og utsjekk i stadig flere hotell. Frontpersonalets interaksjon med gjester har ... -
Mental trening – motbakkens styrke for unge gründere?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Temaet for denne bacheloroppgaven er mental trening og unge gründere, med et fokus rettet mot hvordan mental trening kan styrke unge gründere ved motgang. Det viser seg at det finnes lite kunnskap om fenomenet mental ... -
Merkeallianser mellom bedrifter og profilerte personer
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvorfor noen bedrifter har merkeallianser med profilerte personer, og hvilke forutsetninger som ligger til grunn for denne beslutningen. Det er også interessant å finne ut hva ... -
MERKEASSOSIASJONER TIL NATT&DAG
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Formålet med denne oppgaven er å gjennomføre en praktisk analyse som vi kan knytte opp mot teori om merkevarebygging, merkekjennskap, merkebevissthet og merkekunnskap (Keller 2013; Keller 1993). Spesielt ønsker vi å ... -
Merkebygging av norsk klesdesign.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Merkebygging av Synsam
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Merkebygging gjennom Facebook.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Merkekonseptets betydning for merkeutvidelser
(Bachelor thesis, 2018-10-01)For å skape vekst hos en merkevare blir det ofte benyttet en vekstrategi med merkeutvidelser. En merkeutvidelse vil i de fleste tilfeller plassere merkevaren inn i en ny produktkategori. Det vi har sett på i denne oppgaven ... -
Merkekonseptets og personlighetstrekkets påvirkning på forbrukerens betalingsvillighet
(Bachelor thesis, 2016-11-21)For å øke verdien av produkter og tjenester i et stadig mer komplekst marked har det de siste årene vært rettet mye fokus og forskning på merkevarebygging. Spesielt symbolsk merkekonsept og merkepersonlighet relatert til ...