Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 819-838 av 1149
-
Norske skidestinasjoner og klimaendringer
(Bachelor thesis, 2017-10-31)I denne oppgaven har vi undersøkt om skidestinasjoner har strategier for å møte klimaendringer. Samt hvordan strategier kan benyttes av norske skidestinasjoner for å tilpasse seg endringer i klima. Formålet med oppgaven ... -
Norway Rock Festivals Merkebyggingsevne.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Ny generasjon - nye krav?
(Bachelor thesis, 2016-11-09)Denne bacheloroppgaven setter søkelys på generasjonsforståelse og generasjonsbeskrivelser, for å kartlegge om dette er godt egnet for å komme med påstander om arbeidstakere i ulike generasjoner. Vi har ønsket å se på om ... -
Nyhetens plass i et digitalt medieunivers: En kvalitativ studie av unge kvinners lave nyhetsforbruk
(Bachelor thesis, 2017)I samtiden preger det digitale og fragmentert medielandskapet nettgenerasjonens preferanser og vaner i hverdagen, også når det kommer til deres konsum av nyheter. Tidligere studier indikerer at spesielt jenter ser ut til ... -
Nyutdannede og studenters motivasjon i jobb: En kvalitativ studie av fleksibel arbeidstid som motivasjonsfaktor
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunnen for denne oppgaven har vært vår interesse for det norske arbeidslivet, og hva som motiverer og engasjerer de ansatte. Vi har vært opptatt av å undersøke om fleksibel arbeidstid skiller seg ut som en motivasjonsfaktor. ... -
Objektiv kartleggingsmetode i en rekrutteringsprosess: Fører objektiv kartleggingsmetode til økt mangfold og vil den forebygge diskriminering?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Denne bacheloroppgaven er skrevet rundt problemstillingen: ”Fører en objektiv kartleggingsmetode til økt mangfold og vil den virke forbyggende mot diskriminering?” Motivasjonen for denne oppgaven lå bak valg av tema som ... -
Om å «få folk med på laget»: En undersøkelse i en bedrift om kommunikasjon mellom ledelse og ansatte i en endringsprosess
(Bachelor thesis, 2016-11-11)Formålet med denne oppgaven har vært å rette søkelyset på et område som handler om ledernes kompetanse i endringsprosesser. Vi har sett på hvordan innhold og form på ledelsens kommunikasjon kan være med på å fremme ... -
Om offentlige anskaffelser
(Chapter, 2021)Abstract: What the government purchases forms our daily routines and the world that surrounds us. -e public sector can use its procurement to stimulate jobs and to create an economy that is more innovative and sustainable. ... -
Omdømme etter krise og innvirkning på kjøpsintensjon – en studie av Volkswagen
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Diesel-jukset til Volkswagen var en omfattende og mye omtalt sak da den ble kjent høsten 2015. En situasjon som dette kan skade både salg og bedriftens rykte. I dette studiet har vi som formål å gi innsikt i om omdømmet ... -
Omdømme – veien til å erfare sine kunder
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Omdømme har i senere tid blitt mulig å måle -noe som fikk vår oppmerksomhet. Vi ble nysgjerrige på omdømmemålinger og hvordan disse ble brukt, hvorav vi landet på RepTrak. Vi gjorde oss noen tanker om hvordan en slik måling ... -
Omdømmebygging for Saab i Norge.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Omdømmebygging på Facebook: Effekter av kommunikasjon av samfunnsansvar, sett i lys av flyktningkrisen i Europa
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Gjennom et eksperimentelt undersøkelsesdesign (eksperiment) ble det utformet to eksperimentgrupper som ble utsatt for ulike manipulasjoner. De to gruppene mottok informasjon om en bedrifts CSR aktivitet gjennom et ... -
Omdømmets betydning for yrkestilfredsheten i Politiet
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Denne bacheloroppgaven handler om en profesjons omdømme og betydningen det har for yrkestilfredsheten. Oppgaven gir i tillegg en forståelse av i hvilken grad identitet, image og tillit har betydning for politiets ... -
Onboarding av nyansatte
(Bachelor thesis, 2020-06-07)Forskning viser at manglende introduksjon er en av de hyppigste årsakene til at nye medarbeidere slutter i virksomheten. Nyansatte som slutter innen kort tid kan ha store økonomiske konsekvenser for virksomheten, samtidig ... -
Onboarding av nyansatte og hvilken betydning det har for turnover i organisasjoner
(Bachelor thesis, 2017)Forskning viser at mange nyansatte avslutter arbeidsforholdet allerede i løpet av det første året. På bakgrunn av dette ønsker vi å belyse hvordan en kan legge til rette for at nyansatte tilpasser seg i organisasjonen ... -
Onboarding i en bransje med høy turnover
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denne oppgaven har vi tatt for oss temaet onboarding og om denne prosessen har en mulig effekt på turnover i hotellbransjen. Hensikten har vært å danne en forståelse for om det Bauer (2010) betegner som en systematisert ... -
Onboarding via digitale verktøy
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven omhandler temaet onboarding med fokus på implementering av digitale verktøy i onboardingsprogrammet. Onboarding er en prosess som skal hjelpe den nyansatte å tilpasse seg kunnskaper, ferdigheter ... -
Onboarding – en oversett praksis? En studie av onboarding-prosessen sett fra et arbeidstakerperspektiv
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven har jeg valgt å studere onboarding, et tema det er forsket forholdsvis lite på. Fremfor å snakke med ledere om hvordan onboarding-prosessen foregår i ulike virksomheter, har jeg valgt undersøke ... -
Onboarding; Et viktig ledd under mottagelsen av nyansatte
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Denne bacheloroppgaven undersøker onboarding, et tema det er forsket forholdsvis lite på. Studien undersøker prosessen fra et HR -, leder - og nyansattes perspektiv. Formålet med besvarelsen har vært å undersøke hva som ... -
One More Turn after the Algorithmic Turn? Spotify’s Colonization of the Online Audio Space
(Peer reviewed; Journal article, 2023)In the last decade, development of algorithmic recommendation systems has constituted the main competitive factor between music streaming services. In this article, we identify how a new turn, labelled ‘the auxiliary ...