Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 427-446 av 631
-
Muligheter og utfordringer for norske bedrifter på det nigerianske markedet
(Bachelor thesis, 2016-11-15)I denne bacheloravhandlingen har jeg tatt for meg fagfeltet internasjonal markedsføring. Jeg har gått i dybden på hvilke fremgangsmåter norske bedrifter benytter seg av ved internasjonalisering og utfordringene knyttet ... -
Naturens helsefordeler: en mulighet for det Norske reiselivet?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Temaet vi har valgt for oppgaven dreier seg om markedsføringen av Norges største konkurransefortrinn og satsingsområde innenfor turisme; naturen, og effekter naturen har på helse. Idèen er basert på antagelsen om at psykisk ... -
Når noen tar et valg for deg - en studie av psychological reactance i produktplasseringskontekst
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Når ulike merker benytter seg av samme kjendis som frontfigur
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Nespresso - eksklusiv merkevare uten høy pris?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)I denne bacheloroppgaven vil markedsføring, merkevarebygging og forbrukeratferd være sentrale fagområder, da vi har fått stor interesse for dette i løpet av vår utdanning. Med problemstillingen; “Hvordan oppfatter forbrukere ... -
Nettbaserte pengespill - en studie om valg av spillselskap basert på forbrukeridentitet og tilhørighet
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Det nettbaserte pengespillmarkedet domineres av utenlandske aktører som med høy konkurranseevne og kompetanse truer Norsk Tipping sin posisjon som monopolist. Dette er kampen mellom de kommersielle tilbyderne og den ... -
Nettbutikkers påvirkning på impulskjøp I hvilken grad påvirker presentasjon av fraktkostnader og kjøpsmulighet ved checkout forbrukerens sannsynlighet for impulskjøp i en nettbutikk?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Denne bacheloroppgaven setter søkelyset på hvordan nettbutikker kan påvirke forbrukere til å kjøpe mer enn de i utgangspunktet hadde planlagt. Vi opplever til stadig at flere nettsider informerer oss om at hvis kjøper mer ... -
Netthandel paradigme. Netthandel, hvor lojale er disse kundene?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Tema for denne bacheloroppgaven er Netthandel Paradigme hvor vi ser på de endringer som skjer i handelsmarkedet i Norge. Netthandel har i løpet av de siste årene hatt en stor økning, og vi ønsker å kartlegge graden av ... -
Nettverk; Et effektivt karriereverktøy?
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Et godt nettverk blir ofte fremstilt som et konkurransefortrinn i ansettelsprosesser, der det også påpekes at nettopp dette kan være av større verdi i en ansettelsesprose ss enn toppkarakterer fra skolen. Dette har vekket ... -
Nordfjords ulike sider: turismens konsekvenser.
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med oppgaven er å utforske hvilke tiltak organisasjoner og virksomheter i Nordfjord iverksetter som bidrar til en mer bærekraftig vekst i reiselivet. Samtidig ønsker vi å avdekke hvilke hindringer og utfordringer ... -
Nordkapp som bærekraftig destinasjon - Et case-studie av aktørers drivere og barrierer
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Tittelen på oppgaven er “Nordkapp som bærekraftig destinasjon: Et case-studie av aktørers drivere og barrierer”. Vi har utviklet problemstillingen: “Hvilke drivere og barrierer ligger til grunn for utviklingen av et ... -
Norske bedrifters inngangsbarrierer ved etablering i Kina
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Norske fans holdninger til kontroversielle eiere av Premier League klubber.
(Master thesis, 2023)Formålet med denne oppgaven er å få innsikt og kunnskaper om hvordan norske fans forholder seg til kontroversielle eiere av klubber i Premier League, og hvilke faktorer som påvirker dette forholdet. Fenomenet med kontroversielle ... -
Norske hotellprisers utvikling
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven er det forsket på fenomenet hotellpriser i Norge. Dette fronomenet er det mange ulike meninger om, men nokså lite forskning rundt. Bacheloroppgaven min har som formål å se på hovedtiltak som den norske ... -
Norske skidestinasjoner og klimaendringer
(Bachelor thesis, 2017-10-31)I denne oppgaven har vi undersøkt om skidestinasjoner har strategier for å møte klimaendringer. Samt hvordan strategier kan benyttes av norske skidestinasjoner for å tilpasse seg endringer i klima. Formålet med oppgaven ... -
Norway Rock Festivals Merkebyggingsevne.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Objektiv kartleggingsmetode i en rekrutteringsprosess: Fører objektiv kartleggingsmetode til økt mangfold og vil den forebygge diskriminering?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Denne bacheloroppgaven er skrevet rundt problemstillingen: ”Fører en objektiv kartleggingsmetode til økt mangfold og vil den virke forbyggende mot diskriminering?” Motivasjonen for denne oppgaven lå bak valg av tema som ... -
Omdømme etter krise og innvirkning på kjøpsintensjon – en studie av Volkswagen
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Diesel-jukset til Volkswagen var en omfattende og mye omtalt sak da den ble kjent høsten 2015. En situasjon som dette kan skade både salg og bedriftens rykte. I dette studiet har vi som formål å gi innsikt i om omdømmet ... -
Omdømme – veien til å erfare sine kunder
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Omdømme har i senere tid blitt mulig å måle -noe som fikk vår oppmerksomhet. Vi ble nysgjerrige på omdømmemålinger og hvordan disse ble brukt, hvorav vi landet på RepTrak. Vi gjorde oss noen tanker om hvordan en slik måling ... -
Omdømmebygging for Saab i Norge.
(Bachelor thesis, 2012-01-25)