Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 47-66 av 631
-
Cable Tidy - en markedsplan. Hvordan lansere Cable Tidy på det norske markedet.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
City Choice Oslo. Et sentralisert revenue management samarbeid.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Co-branding: en strategi for alle?
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvilken effekt co-branding har som strategi, og om denne effekten er den samme for bedrifter med lav vs. høy merkekjennskap. De teoretiske begrepene som blir benyttet i studien ... -
Co-creation i Norge: en kartlegging av innovative virksomheters syn på interessenter og co-creation
(Master thesis, 2017-10-28)Åpen innovasjon og involvering av kunder og andre interessenter i innovasjonsprosessen blir av akademikere og næringslivsaktører sett på som den mest verdifulle måten å drive innovasjon på. Co-creation er en innovasjonsmetode ... -
Co-creation: Hvordan forbrukerdrevet innovasjon skaper verdi for både forbruker og bedrift
(Bachelor thesis, 2017-11-07)Formålet med denne oppgaven har vært å å skape en bedre forståelse for hvordan verdi skapes i form av innovasjonsprosessen ”co-creation”. Oppgaven tar sikte på hvordan prosessen foregår på et organisatorisk nivå og hvordan ... -
Content marketings effekter på involvering og kjennskap
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Content marketing er et begrep som stadig blir omtalt i reklame- og kommunikasjonsbransjen. Likevel finnes det konseptuelle uenigheter om hva begrepet er og består av. I vår avhandling ønsker vi å undersøke hvordan content ... -
Corporate Social Responsbility. Et eksperiment av CSRs effekt på holdning, kjøpsintensjon og merkekonsepter.
(Bachelor thesis, 2013-12-05) -
Corporate Social Responsibility - Påvirkes forbrukerens holdninger til merkevaren av at bedriften tar samfunnsansvar?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Corporate Social Responsibility (CSR) er de aktivitetene bedriften bidrar med i samfunnet for å ta ansvar for omgivelsene rundt seg, utover det som er lovpålagt. Bakgrunnen for oppgaven vår er at denne typen markedsfør ... -
Corporate Social Responsibility i norsk næringsliv.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Corporate Social Responsibility: Hvordan kommunisere CSR for å styrke merkeholdning
(Bachelor thesis, 2017)Corporate Social Responsibility (CSR), også kalt bedriftens samfunnsansvar, er de aktivitetene bedriften bidrar med i samfunnet utover det som er lovpålagt. Dette har i løpet av de siste tiårene blitt en strategi som ... -
Corporate Social Responsibility: samvittighet i handleposen
(Bachelor thesis, 2018-10-01) -
Couchsurfing - Hvorfor er min sofa din sofa?
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet Couchsurfing. Dette er et fenomen som er lite forsket på her i Norge, og som fremdeles er noe ukjent blant nordmenn fordi de rett og slett ikke egentlig vet hva nettjenesten ... -
Country-of-Origin
(Bachelor thesis, 2013-12-05)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven omhandler country-of-origin og forbrukeres evaluering av produkter ut ifra en vurdering av det gitte opphavet. Hensikten var å se i hvilken grad forbrukernes evaluering i kjøpssituasjoner ... -
CRM i Elkjøp og Lefdal
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Cross Cultural Crisis Communication: A Comparative Case Study
(Master thesis, 2014-10-21)Casestudien undersøker om kultur har en betydning for krisekommunikasjon. Kultur kan være så mangt, men i denne oppgaven er det snakk om nasjonalkultur. Anderson (1996) skriver at en nasjon er et forestilt felleskap hvor ... -
Crowdfunding som finansieringskilde – motivasjonen bak donasjonen
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne oppgaven har vært å studere hva som motiverer individer til å donere penger via nett-plattformer som tilbyr crowdfunding. Problemstillingen er: hvilke motiver foreligger når en velger å gi støtte gjennom ... -
CSR in Controversial Industries: Can the Norwegian Oil and Gas Industry Benefit From Communicating their Environmental CSR Efforts?
(Master thesis, 2020-06-23)As corporate social responsibility (CSR) initiatives are used more frequently as a marketing tactic, research is lacking on the subject with regard to controversial industries. The aim of this study is to ... -
Dårlige tider for godt nytt?
(Bachelor thesis, 2015-10-15)I denne oppgaven tar vi på oss rollen som forskere og tar en nærmere titt på om positive finansielle presseoppslag knyttet til DNB kan ha negative konsekvenser på forbrukernes holdninger, og om dette igjen kan føre til et ... -
Den ideelle reisen – motivasjon og behov
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Formålet med denne avhandlingen er å se om reisemønsteret har endret seg over tid og eventuelle faktorer som har endret seg. For å kunne kartlegge dette har vi først sett på ulike reisemotiver, altså hva som får turistene ...