Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 256-275 av 626
-
Hvordan er Qomo posisjonert på markedet?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Merkevarebygging, markedsføring og varehandel, er sentrale fagområder for denne oppgaven. Med problemstillingen “Hvordan er Qomo posisjonert på det norske markedet?” beror temaet i oppgaven hovedsaklig på posisjonering, ... -
HVORDAN EVENTS KAN VÆRE ET EGNET PÅVIRKNINGSVERKTØY FOR Å ENDRE HOLDNING OG ATFERD
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Denne oppgaven har tatt for seg strategisk bruk av event, som et egnet påvirkningsverktøy. Hensikten har vært å bedre forståelsen rundt temaet ”strategisk bruk av event”, og hvordan det kan bli brukt til å påvirke deltakere, ... -
Hvordan få MH 68° NORD til å bli et attraktivt sponsorobjekt
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvordan forbrukeren påvirkes av CSR
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Corporate Social Responsibility (CSR) har i løpet av de siste tiårene blitt en strategi som nesten har blitt obligatorisk for alle organisasjoner. Fra å være et valgfritt strategisk virkemiddel til å bli en strategi som ... -
Hvordan fremme en positiv utvikling av RevPAC i bilutleiebransjen?
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Vi har forsket på en sentral og per dags dato markedsledende aktør i bilutleiebransjen for å finne ut hva som skal til for å fremme en positiv utvikling av RevPAC på sikt. Revenue Management (som iblant vil bli forkortet ... -
Hvordan har artisten Sigrid og hennes fandom påvirket merkevaren Devold, etter deres samarbeid?
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgavens overordnede problemstilling er: «Hvordan har merkevaren Devold blitt påvirket av artisten Sigrid sin fandom, etter deres samarbeid». For å besvare den valgte problemstillingen har vi tatt i bruk ... -
Hvordan har influensere bidratt til å påvirke merkevaren Tise?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)I denne forskningen har vi undersøkt hvordan influensere har vært med på å påvirke en merkevare, hvor vi har tatt utgangspunkt i den norske gratis-appen Tise. Oppgaven er basert på teori om influensere, markedskommunikasjon, ... -
Hvordan håndtere en merkekrise for å oppnå høyest holdningsverdi hos forbrukerne? : En studie av hvordan forbrukere responderer på ulike merkekriser og responsstrategier
(Master thesis, 2020-05-10)I denne studien tilnærmer vi oss fenomenet merkekriser og responsstrategier. Her skiller vi mellom merkekrisene CSR (corporate social responsibility associations) og ulykker. Hensikten med denne ... -
Hvordan kan bruken av sosiale medier bidra til å pleie og forsterke kunderelasjoner?
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Oppgaven har en hovedproblemstilling og tre forskningsspørsmål. De tre forskjellige forskningsspørsmålene, kan anses som tre ulike aspekter av en helhetlig problemstilling. Forskningsspørsmålene vil hjelpe oss å finne ut ... -
“Hvordan kan en bedrift som markedsfører kosmetikk rettet mot kvinnelige studenter mellom 20-25 år, oppnå et mer effektivt samspill i bruk av salgskanalene butikk og internett?”
(Bachelor thesis, 2014-10-25)Bakgrunnen for vår bacheloroppgave er den øktende interessen ved handel på internett, noe som har resultert i utfordringer for de tradisjonelle butikkene. Flere og flere butikker opplever at de blir et ”utstillingsvindu” ... -
Hvordan kan grossister styrke sin posisjon i markedet gjennom bedriftsrelasjoner?
(Bachelor thesis, 2015-10-14)Bakgrunn for denne bacheloroppgaven er å studere utviklingen av bedriftsrelasjoner for grossistbedrifter som leverer produkter til sport- og fritidsbransjen i det norske markedet. Vår motivasjon for temaet bygger på at ... -
Hvordan kan hotellbransjen anvende Revenue Management for å fremme kundelojalitet?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Vi har i denne oppgaven valgt å undersøke hvordan hotellbransjen kan anvende Revenue Management for å fremme kundelojalitet. Revenue Management er en forholdsvis ny fagdisiplin i Norge, som går ut på å øke verdi for kunden ... -
Hvordan kan ledere anvende motivasjon for å nå mål bedriften setter?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Sammendrag I denne oppgaven har vi gått ut i fra følgende problemstilling “Hvordan kan ledere anvende motivasjon for å nå mål bedriften setter? ". Formålet med denne oppgaven har vært å se nærmere på lederes muligheter ... -
Hvordan kan markedsføring og salg reguleres i et norsk cannabismarked
(Bachelor thesis, 2020-06-17)Vi har i løpet av denne oppgaven gått igjennom hvordan et norsk cannabismarked kan bli regulert, samt sett på markedsføring og salg innenfor dette markedet. Dette har vi gjort 3 gjennom å se på ulike reguleringsmodeller ... -
Hvordan kan merkevarebygging påvirke Sarpsborg Arbeiderblad – som avis?
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Hvordan kan Rosa Sløyfe skape en sterkere relasjon til sine samarbeidspartnere?
(Bachelor thesis, 2012-01-10) -
Hvordan kan Scandic bruke markedskommunikasjon for å synliggjøre deres verdier om å være en bærekraftig hotellkjede?
(Bachelor thesis, 2020)Vår oppgave tar for seg hvordan hotellkjeden Scandic kan bli tydeligere i sine sosiale kanaler om arbeidet de gjør for miljøet ved hjelp av markedskommunikasjon. I forkant av denne oppgaven hadde vi et inntrykk av at de ... -
Hvordan kan varm/kald kognisjon og ulik tekstur påvirke forbrukerens smakspreferanse og oppfattet kvalitet?
(Bachelor thesis, 2017)Kan bedrifter bevisst påvirke forbrukere gjennom ubevisst påvirkning, og kan dette skape konkurransefortrinn? I denne oppgaven har det blitt lagt fokus på sensorisk markedsføring gjennom varm/kald kognisjon og berøringssansen. ... -
Hvordan lykkes med å tiltrekke og beholde kunder i rådgivningsbransjen.
(Bachelor thesis, 2012-01-24)