Browsing Studentarbeider fra Institutt for kommunikasjon by Title
Now showing items 22-41 of 96
-
Frivillige organisasjoner: Sosiale medier som kommunikasjonskanal
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Inspirasjonen for denne oppgaven var en rapport om ”Nettverkssamfunn og frivillige organisasjoner” publisert av Senter For Forskning På Sivilsamfunn Og Frivillig Sektor, og skrevet av Kari Steen-Johnsen, Bernard Enjolras ... -
Førstegangskjøperne blir stadig yngre: En behovsendring skapt av nyhetsmediene?
(Bachelor thesis, 2017)På tross av raskt voksende boligpriser har førstegangskjøpere i Oslo blitt stadig yngre i løpet av de siste tiårene. Samtidig har medievanene til unge mennesker endret seg betydelig. Der en tidligere samlet seg rundt ... -
Get og sosiale medier: I hvilken grad kan det ha påvirket Gets omdømme at selskapet ikke har vært tilgjengelig i sosiale medier, og hvordan bør Get gå frem for å etablere seg i disse kanalene?
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Temaet for denne oppgaven har vært hvor vidt Gets manglende tilstedeværelse i sosiale medier kan ha skadet selskapets omdømme samt hvordan Get kan etablere en god og positiv tilstedeværelse på Facebook. Get har i dag ... -
H&Ms klesinnsamling; Kartlegging av kjennskap og utvikling av tiltak for økt kundeengasjement
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Denne bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Hennes&Mauritz Norge (H&M). H&M er en svensk bedrift med klesbutikker verden over og er markedsledende innen klesbransjen i Norge. H&M har stort fokus på sitt ... -
Handlingskraft versus Workplace: Påvirkning av intern kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Gjennom studiet har vi lært at intern kommunikasjon er en sentral nøkkelfunksjon i organisasjoner. Dette vil vi allerede i figur 2.2 Intern kommunikasjon presentere. I sammenheng med dette har viktigheten av å forstå nye ... -
Håndtverket øl - Et kvalitativt studie på merkevarebygging av håndtverksøl i Norge
(Bachelor thesis, 2015-09-30)Denne oppgaven baserer seg på det norske ølmarkedet og hvordan de driver sin merkevarebygging i forhold til forbudet mot alkoholreklame. Ved å se på markedet for håndtverksøl har vi rettet oss inn mot en smalere del av ... -
Hva bør Hemsedal Fjellsport fokusere på i sin kommunikasjon gjennom Facebook?
(Bachelor thesis, 2019)Jeg bestemte meg tidlig for at jeg ønsket å skrive en bacheloroppgave om bedriften som onkelen og tanten min driver i Hemsedal: Hemsedal Fjellsport. Bakgrunnen for dette ønsket var at jeg visste at de bruker digital ... -
Hva er beste praksis for Vestre Slidre Sparebank på Facebook?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Vi startet denne bacheloroppgaven med en stor interesse for sosiale medier og med et ønske om å finne ut hvordan norske bedrifter burde benytte seg av de. Vi snevret det inn til beste praksis på Facebook, ettersom vi ... -
Hva kjennetegner en vellykket podcast? : Suksessfaktorene bak tre av Norges største podcaster
(Bachelor thesis, 2019)Med utgangspunkt i problemstillingen: “Hva kjennetegner en vellykket podcast? Suksessfaktorene bak tre av Norges største podcaster” dreier dette bachelorprosjektet seg om å avdekke årsakene til at lytterne på tvers av ... -
Hverdagsapper
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet hverdagsapper som er blitt mer vanlig på den raskt voksende kommunikasjonsplattformen apper for digitale enheter. Med hverdagsapper mener vi apper som gir fordeler til forbrukere ... -
Hvilke faktorer påvirker kjøpsatferden til bergensstudenter ved valg av ølmerke?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne oppgaven har vi undersøkt hva som påvirker studenter i Bergen når de skal velge ølmerke, ved kjøp i butikk. Markedsføring av øl og alkohol er forbudt i Norge, noe som gir ølmerkene svært liten påvirkningskraft ... -
Hvilken kombinasjon av tekst og bilde er best i Heat Experience sine Facebook-annonser?
(Bachelor thesis, 2018-09-25)I det vi startet på bacheloroppgaven, hadde en av oss akkurat avsluttet praksisperiode hos oppstartsbedriften, Heat Experience. I denne praksisperioden var det en problemstilling som stadig dukket opp, og det var hvordan ... -
Hvordan gjøre bærekraft bærekraftig?
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Temaet for denne oppgaven er basert på vår interesse for bærekraftige bedrifter, og hvordan slike bedrifter kan legge til rette for en bærekraftig utvikling i både et norsk og globalt perspektiv. Formålet for dette ... -
Hvordan kan kunstig intelligens påvirke kreativ innholdsproduksjon? - Et komparativt casestudie basert på struktureringsteori
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Hvordan kan kunstig intelligens påvirke kreativ innholdsproduksjon? ... Kunstig intelligens er et fenomen det er forsket relativt lite på i sammenheng. Etter dypdykk i teori kom vi frem til at vi ville gjennomføre et ... -
Hvordan kan LEGO kommunisere med den voksne målgruppen?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Bakgrunnen for bacheloroppgaven er den manglende markedsføringen og oppmerksomheten rettet mot voksne LEGO-byggere. Denne gruppen står for 5% av salget til LEGO, men likevel ser man sjeldent, eller aldri, noen form for ... -
Hvordan lage markedskommunikasjon og skape kjennskap rundt livets nest største investering for kvinner?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss temaet merkevarebygging. Vi har valgt å skrive om dette for å få mer kunnskap og en bredere forståelse på feltet. Vi ønsket å få et innblikk i hva kvinner mente om merkevaren ... -
Hvordan legitimerer norsk PR-bransje seg selv? – En kvalitativ studie av norsk PR-bransje og dens verdensanskuelse.
(Bachelor thesis, 2015-10-12) -
Hvordan oppfatter blogglesere skjult reklame av kosmetiske inngrep på blogg?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)En toppblogg er ofte et enkeltmannsforetak eller et aksjeselskap, med opp mot hundre tusen lesere daglig. Dette resulterer i et stort inntjeningspotensial, og dermed er blogg en svært populær markedsføringskanal for å ... -
Hvordan øke interessen for handel i øvre etasje hos Byporten Shopping?
(Bachelor thesis, 2015-09-30)Hensikten med denne oppgaven var et ønske om å lære mer om Byporten Shopping. Vi ønsket å vite hva kundenes holdning til senteret var, hva de liker ved senteret, og hva de misliker eller synes mangler. Kjenner de til det ... -
Ikke alle har krefter
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Denne bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Kreftforeningen. Kreftforeningen er en av de største bruker- og interesseorganisasjonene i Norge og har rundt 27 000 frivillige. De jobber blant annet for å ...