Blar i Studentarbeider fra Institutt for kommunikasjon på tittel
Viser treff 42-61 av 96
-
Implementering av kunstig intelligens på arbeidsplassen
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Kunstig intelligens begynner å ta plass i det norske markedet, og som ny teknologi er det stor usikkerhet angående hvordan den kommer til å bemerke seg. Det er en svært allsidig teknologi som kan gjøre arbeidsoppgaver ... -
Influensermarkedsføring – Hvordan velge ut en influenser til TINE MatCup?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)På vegne av TINE SA (Fra nå av TINE) har man gjennomført en samfunnsvitenskapelig studiet med et fenomenologisk design. Studiet avdekker informasjon om fenomenene «influenser», «influensermarkedsføring» og hvorfor det ... -
«Ingen kommentar» - En bacheloroppgave i krisekommunikasjon
(Bachelor thesis, 2021)Naturkatastrofer og andre store kriser er upløyd mark for de aller fleste i velferdsstaten Norge, hvor rutiner, kontroller, respekt for regler og lov, samt tillit til egne myndigheter er noe av det som er beskrivende for ... -
Inngangs- og kommunikasjonsstrategi for Katrin Uri: Hvilken inngangs- og kommunikasjonsstrategi vil være optimal for et norsk klesmerke som ønsker å etablere seg i Italia?
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Formålet med denne oppgaven er å utforske hvordan et norsk klesmerke kan etablere seg og få en sterk markedsposisjon i utlandet. Mote er en stor business, og flere mennesker er involvert i produksjon, kjøp og salg av klær ... -
Is "Doing Good" Good for Business?
(Bachelor thesis, 2020-05)I takt med globalisering, kapitalisme, teknologi og klimautfordringer, har bedrifters samfunnsansvar fått økt betydning. Tidligere forskning om samfunnsansvar har vist en filantropisk holdning til tema, hovedsakelig gjennom ... -
Jentegram: En oppgave i å forstå Instagram og dens innvirkning på unge jenter
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår felles fascinasjon for sosiale medier og hvordan dette påvirker oss mennesker i hverdagen og vår identitet. I oppgaven vil vi derfor forsøke å forstå hvordan et av de nyeste ... -
Kaape : Hvordan kan teknikker fra merkevarebygging og posisjonering gjøre Kaape til en sterk merkevare i Norge?
(Bachelor thesis, 2020-06)I oktober 2019 la Statistisk Sentralbyrå frem oppdaterte tall på nyetablerte foretaks overlevelse og vekst, der vi kunne lese at kun 29,8% av alle nyetablerte bedrifter fortsatt er aktive etter fem år. Vi har på bakgrunn ... -
Kinoglede for pensjonister : En studie om hvordan Trondheim Kino kan kommunisere med pensjonister i dagens digitale verden.
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvordan man kan ta i bruk ulike kommunikasjonstiltak og virkemidler for å nå en eldre målgruppe, som for eksempel pensjonister. Denne oppgaven er ikke blitt gitt i ... -
Kommunikasjon i et mangfoldig samfunn – En kvalitativ studie av koronakommunikasjon til norsksomaliere
(Bachelor thesis, 2021)Interkulturell kommunikasjon handler om hvordan en interagerer i møte med mennesker fra andre kulturer enn sin egen. Kommunikasjon kan defineres som utveksling av meningsfylte tegn (Eriksen og Sajjad 2015, 124), og hvilken ... -
Kommunikasjonsstrategi for by AUMA
(Bachelor thesis, 2015-09-30) -
Kommunikasjonsstrategi for SydVest
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Formålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvilken strategi og virkemidler man kan ta i bruk for å markedskommunisere et konsept som er nytt på markedet. Etter ønske fra gruppen ble det laget et fiktivt konsept ... -
KONTROLLERT GALSKAP : Hvordan kan Pstereo være top of mind for studenter i et stadig mer mettet festivalmarked i Trondheim?
(Bachelor thesis, 2019)I denne bacheloroppgaven vil vi undersøke hvordan musikkfestivalen Pstereo kan være top of mind blant studenter i Trondheim. Dette vil vi gjøre gjennom kvantitativ og kvalitativ datainnsamling, som så skal analyseres, ... -
Kraftige rammer: En analyse av interessegruppers tolkningsrammer i ACER-debatten
(Bachelor thesis, 2019)I løpet av tre år som studenter ved bachelorprogrammet PR og samfunnspåvirkning har vi ervervet mye kunnskap om politisk og strategisk kommunikasjon. Deriblant har vi fått kunnskap om hvordan tolkningsrammer (framing) ... -
#Krise - En forståelse av krisekommunikasjon på sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-09-30) -
Krisehåndtering og samfunnsansvar i Hydro: En casestudie av Alunorte-situasjonen
(Bachelor thesis, 2019)I februar 2018 førte et kraftig regnvær til oversvømmelser i området rundt Hydros aluminiumsraffineri Alunorte i Brasil. Det ble stilt spørsmål om Hydros utslipp av ubehandlet vann fra raffineriet forurenset drikkevannet ... -
Krisekompetanse i norske PR-byråer - teori eller empiri?
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Temaet for denne bacheloroppgaven er krisekompetanse i norske PR-byråer. Vi har undersøkt hvorvidt de norske PR-rådgiverne tar i bruk teori når de jobber med krisehåndtering. For å ytterligere avgrense oppgaven har vi valgt ... -
KUNSTEN Å KJEKLE: «OM POLITIKERE OG RETORIKKENS ROLLE TV-SENDT DEBATT»
(Bachelor thesis, 2015-10-23) -
Kunstig intelligens og omdømmebygging : Hvordan vil økende bruk av chatbots påvirke kunders inntrykk av virksomheten? Et kvalitativt studie av banksektoren.
(Bachelor thesis, 2019)Omdømme og kunstig intelligens er to begreper som har fått økt aktualitet, og som i høy grad preger medienes dagsorden. Økt teknologisk innføring i virksomheter har ført til flere kritikkverdige forhold, blant annet ved ... -
Lederens rolle i bedriftens kommunikative samspill
(Bachelor thesis, 2020-06)Denne bacheloroppgaven er et studie av lederstil og kommunikasjon, med den hensikt å presentere et konkret løsningsforslag for å oppnå enhetlig kundeopplevelse av bedriften. Dette skal løses ved bruk av kreative metoder, ...