Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 287-306 av 631
-
Hvordan påvirkes norske forbrukeres holdninger til en online-reklamefilm dersom forskjellige elementer i reklamen kan oppfattes som nasjonale eller internasjonale? : En kvalitativ studie
(Master thesis, 2020-06)Med økende bruk av markedsføringskroner som rettes mot internett, er det mer viktig enn noensinne at markedsførere kjenner sitt marked. Med internett har også terskelen for å markedsføre på tvers av landegrenser blitt ... -
Hvordan respondere på en merkekrise utløst av interne forhold?
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Oppgavens hensikt er å bringe klarhet til den todelte problemstillingen om attribusjon i krisesituasjon og responsstrategi: Hvordan påvirker forbrukeres attribusjon holdningen til et merke under en krise? OG Hva er ... -
Hvordan skaper blogging persepsjon av lederskap?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår genuine interesse for påvirkning- og ledelsesfagene. Vi finner det interessant å se nærmere på hvordan andre oppfatter ledere som tar i bruk blogg hvor det publiseres både ... -
Hvordan skapes kunde-merkerelasjon i et høykonsumsegment som Pepsi og Coca- Cola i tv-reklame?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Hensikten ved denne bacheloroppgaven har vært å undersøke forholdet mellom to merkevarer, kunde-merkerelasjon og TV-reklame. Problemområdet har vært hvordan kundemerkerelasjon kan skapes gjennom TV-reklame, og da med en ... -
Hvordan styrke unge voksnes holdninger til forsikring
(Master thesis, 2018-11-01) -
Hvordan tilrettelegger Posten for medarbeiderdrevet Innovasjon?
(Bachelor thesis, 2017)Norsk næringsliv møter utfordringer i form av en endringsprosess. Det settes krav til fornyelser, økte kostnader og endringer som vil være utfordrende for norske bedrifter. Litteraturen om medarbeiderdrevet innovasjon, ... -
Hvordan valg av merkevarer har innflytelse på hvordan andre oppfatter oss
(Bachelor thesis, 2016-11-18)I denne oppgaven har vi sett på merkevarers betydning for hvordan mennesker danner seg inntrykk av andre mennesker. Undersøkelser gjort av Fennis og Pruyn viser at merkepersonlighetstrekk overføres til brukeren av merket, ... -
Hvorfor enkelte serveringssteder har kortere levetid [...]
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvorfor kjøper du ikke brukte klær? En studie om hvordan forbrukernes atferdsintensjon til brukte klær kan styrkes
(Master thesis, 2019)Overforbruk er en utfordring, og særlig da den ekspansive økningen i mengden klær forbrukere eier. Å redusere forbruket er et sentralt utgangspunkt for en mer bærekraftig livsstil. Bekymring for miljøet og interesse for ... -
Hvorfor velger reisende Uber fremfor ordinær taxi?
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Uber er en nykommer som på mange måter representerer en global teknologi i sterk vekst. Det som gjør det interessant er at Uber har blitt svært verdifullt uten å eie et eneste kjøretøy eller ha en eneste sjåfør ansatt. ... -
Høy tilgjengelighet av eksklusive merkevarer – en selvmotsigelse?
(Bachelor thesis, 2015-10-15)I denne bacheloroppgaven ønsker vi å undersøke hvilke faktorer som bidrar til at enkelte merkevarer blir oppfattet som eksklusive i motsetning til andre. Dette vil vi presentere i lys av Robert Cialdinis prinsipper om ... -
I en verden i utvikling er endring den [sic] eneste varige
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
I hodet på de beste selgerne i Aftenposten
(Bachelor thesis, 2016-11-21)I denne oppgaven ser vi på hva som kjennetegner de beste selgerne i Aftenposten fra et nytt teoretisk utgangspunkt som det er forsket lite på. Dette utgangspunktet er selvledelse som kort kan defineres som hvordan man ... -
I hvilken grad påvirker EMV konkurransen i det norske dagligvaremarkedet?
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på dagligvarehandelens egne merkevarer (EMV). De tre store paraplykjedenes satsning på EMV gir en utfordring for merkeleverandørene, og mye av forskningen på temaet omtaler og ... -
IGNORANCE IS BLISS
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I den siste tiden har personvern på nett og innsamling av data vært en diskusjon i samfunnet. Bedrifter samler inn data om brukere ved bruk av cookies og andre måter. Å gi samtykke til bruk av cookies på nett gjør at ... -
Inbound marketing - en helhetlig digital markedsstrategi
(Bachelor thesis, 2020-06-03) -
Indre påvirkning og foten-i-døra teknikken blant norske studenter : Hvor sterk påvirkningskraft har foten-i-døra teknikken på studenters villighet til å bli bøssebærere?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på opplevelser hvor vi har blitt påvirket til å gjøre eller mene noe uten å være bevisst vurderingen. Før gruppen hadde faget forhandling og påvirkning antok vi at de fleste av ... -
Influencer Marketing - #Sponset. En kvalitativ studie av influencers påvirkning på sine følgere
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Vi ønsker i denne oppgaven å undersøke hvordan influencere på sosiale medier kan påvirke sine følgeres merkefølelser og merkekjennskap gjennom Instagram. På bakgrunn av en forskningsrapport av Marketing in Asia Group ... -
Influencer marketing - er det så avgjørende som man tror? En kvalitativ studie av generasjon Zs kjøpsbeslutninger
(Bachelor thesis, 2020-05-29)Generasjon Z er en generasjon som vil være viktig i tiden fremover, både å forstå de, men også for bedrifter som skal markedsføre seg mot de. Dette er et felt det er forsket lite på, noe som fattet vår interesse for ...