Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 128-147 av 626
-
Er det en sammenheng mellom formen for søkeresultat (organisk eller betalt treff) og klikkatferden til forbrukeren på søkemotoren Google?
(Bachelor thesis, 2019)I denne studien har vi undersøkt om formen for søkeresultat påvirker forbrukerens klikkatferd. Oppgaven er blant annet basert på teori om søkemotormarkedsføring (SEM) og Persuasion Knowledge. Problemstillingen for oppgaven ... -
Er det ytreeller indre motivasjon som predikerer et opprettholdende Snapchatbruk?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Gjennom studiet vårt på Høyskolen Kristiania har vi fått stor interesse for nyskapende og innoverende bedrifter. Snapchat har vært en av de mest populære og nyskapende sosiale plattformen lansert de siste årene. Oppgavens ... -
Er Facebook en arena for distinksjoner?
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
Er glasstakproblematikken eksisterende i dagens finansnæring?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Temaet kvinner i lederstillinger har lenge vært et diskutert tema i Norge, med fokus på hvorfor det er så få kvinner i lederstillinger. Dette er et tema vi anser som veldig spennende og det har motivert oss til å kunne ... -
Er interaktiv reklame fremtiden? En sammenligning av effekt ved interaktiv og tradisjonell reklame
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Denne oppgaven undersøker om interaktiv reklame kan ha noe effekt på forbrukerens holdninger og kjøpsintensjon. Selve fenomenet er ikke nytt, men er først nå i nyere tid at det har blitt mer aktuell enn noen gang. ... -
Er mobilapplikasjoner et alternativ eller imperativ?
(Bachelor thesis, 2014-10-17)I denne oppgaven har vi valgte å skrive om mobilapplikasjoner ettersom vi hadde en felles interesse for teknologibaserte tjenester, hvor vi umiddelbart så på applikasjoner som et aktuelt tema i dagens samfunn. Det falt ... -
Er myndiggjøring og tillit til førstelinjemedarbeidere relatert til kundetilfredshet?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Dagens servicemarked utgjør om lag 70% av Norges bruttonasjonalprodukt. Offentlige og private servicenæringer er i vekst, kunden stiller høyere krav og utvalget av teori som belyser praktiske metoder for å imøtekomme kundens ... -
Er Tise en mer attraktiv gjenbruksplattform enn Finn.no til salg av brukte klær?
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Denne oppgaven undersøker om Tise er en mer attraktiv gjenbruksplattform enn Finn.no til salg av brukte klær. Selve gjenbruksfenomentet er ikke nytt, men det er først nå i nyere tid at det er flere aktører som tilrettelegger ... -
Er tjenestekvalitet en suksessfaktor for å beholde kunder?: En kvantitativ studie av SATS
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med bacheloroppgaven er å undersøke tjenestekvaliteten hos SATS og finne konkrete forbedringsområder som er avgjørende å ta tak i for å forebygge frafall. Innsikten fra undersøkelsen skal kunne brukes til å øke ... -
"Et bilde sier mer enn tusen ord" - En studie av den norske klesbransjens bruk av Instagram som markedsføringskanal
(Bachelor thesis, 2015-10-20)“Sosiale medier har blitt en av de grunnleggende måtene vi kommuniserer med hverandre på.” (Aalen 2013, 12) Bedrifter følger utviklingen, og gjør stadig mer markedsføring gjennom disse mediene. Bakgrunnen for oppgaven ... -
Et dult i riktig retning: Hvilken effekt har normativ sosial dulting på kjøp av handlenett, og hvilken kundegruppe påvirkes i størst grad? VÅR 2018
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Det rettes stadig mer fokus på miljøutfordringer, deriblant problematikken rundt forbruk av plast i dagens samfunn. Denne bacheloroppgaven tar utgangspunkt i atferdsøkonomiens antakelser om at mennesker ikke er rasjonelle, ... -
Et studie av bærekraft og lojalitet: påvirker bærekraft forbrukerlojalitet?
(Bachelor thesis, 2020)Temaet for denne bachelor avhandlingen er å utforske hvorvidt bærekraftige produkter og bedrifter påvirker lojaliteten til forbrukere. Miljøutfordringer er noe som står sentralt i dagens samfunn, den globale temperaturen ... -
Et studie om hvordan en rabattkode bør utformes for optimal effekt
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven kobler etablert teori om mentale heuristikker, nummerprosessering og viktigheten av involveringsgrad opp imot utformingen av rabattkoder på e-post. Det er benyttet et mellomgruppe eksperimentdesign, ... -
Etableringshindre og bruk av egne merkevarer i norsk dagligvarehandel
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på etableringshindre i det norske dagligvaremarkedet og hvordan kjedene tar i bruk egne merkevarer (EMV). Dagligvaremarkedet i Norge styres av tre store kjeder som står for 95% ... -
Etikk i handlekurven – Hvilken effekt har sosial norm og etisk merking på forbrukerens holdning og kjøpsintensjon?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Vi har alle et ansvar for at bærekraftsmålene nås på sikt. Stadig flere innser det, også innenfor forbrukersamfunnet. Interessen for etiske og sosialt forsvarlige produktalternativer er økende. Samtidig viser studier at ... -
Etikk i markedsføring av kosmetiske behandlinger
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Vi har i denne oppgaven valgt å skrive om de etiske beslutningene en bedrift gjennomgår før de publiserer et innlegg på Instagram. Bakgrunnen for at vi valgte dette temaet var fordi vi synes det var spennende, samtidig ... -
Eventmarkedsføring- Et casestudie av Red Bull Sparkstøtting Supercross
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Bakgrunnen for denne oppgaven bygger på vår nysgjerrighet på bruk av eventer som markedsføringsverktøy. Red Bull er en av mange bedrifter som i økende grad benytter eventer som en del av markedskommunikasjonen, og skiller ... -
Evolusjoner og revolusjoner i ACOS
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven ble gjennomført med hjelp fra programvareselskapet ACOS, og har som formål å undersøke to hovedproblemstillinger. Vi undersøker hvordan ACOS sin vekst, fra etablering til i dag, har påvirket deres ... -
eWOM på Facebook
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Når vi skrev denne oppgaven om eWOM og kunders påvirkningskraft, ønsket vi å undersøke om informasjonssøking, personlig innflytelse og negativ omtale hadde en påvirkning på kjøpsintensjonen til en forbruker. Vi ville ... -
Examining Norway’s destination image and French tourists’ travel choice behavior. Implications for destination organizations.
(Bachelor thesis, 2012-01-30)