Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 137-156 av 626
-
"Et bilde sier mer enn tusen ord" - En studie av den norske klesbransjens bruk av Instagram som markedsføringskanal
(Bachelor thesis, 2015-10-20)“Sosiale medier har blitt en av de grunnleggende måtene vi kommuniserer med hverandre på.” (Aalen 2013, 12) Bedrifter følger utviklingen, og gjør stadig mer markedsføring gjennom disse mediene. Bakgrunnen for oppgaven ... -
Et dult i riktig retning: Hvilken effekt har normativ sosial dulting på kjøp av handlenett, og hvilken kundegruppe påvirkes i størst grad? VÅR 2018
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Det rettes stadig mer fokus på miljøutfordringer, deriblant problematikken rundt forbruk av plast i dagens samfunn. Denne bacheloroppgaven tar utgangspunkt i atferdsøkonomiens antakelser om at mennesker ikke er rasjonelle, ... -
Et studie av bærekraft og lojalitet: påvirker bærekraft forbrukerlojalitet?
(Bachelor thesis, 2020)Temaet for denne bachelor avhandlingen er å utforske hvorvidt bærekraftige produkter og bedrifter påvirker lojaliteten til forbrukere. Miljøutfordringer er noe som står sentralt i dagens samfunn, den globale temperaturen ... -
Et studie om hvordan en rabattkode bør utformes for optimal effekt
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven kobler etablert teori om mentale heuristikker, nummerprosessering og viktigheten av involveringsgrad opp imot utformingen av rabattkoder på e-post. Det er benyttet et mellomgruppe eksperimentdesign, ... -
Etableringshindre og bruk av egne merkevarer i norsk dagligvarehandel
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på etableringshindre i det norske dagligvaremarkedet og hvordan kjedene tar i bruk egne merkevarer (EMV). Dagligvaremarkedet i Norge styres av tre store kjeder som står for 95% ... -
Etikk i handlekurven – Hvilken effekt har sosial norm og etisk merking på forbrukerens holdning og kjøpsintensjon?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Vi har alle et ansvar for at bærekraftsmålene nås på sikt. Stadig flere innser det, også innenfor forbrukersamfunnet. Interessen for etiske og sosialt forsvarlige produktalternativer er økende. Samtidig viser studier at ... -
Etikk i markedsføring av kosmetiske behandlinger
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Vi har i denne oppgaven valgt å skrive om de etiske beslutningene en bedrift gjennomgår før de publiserer et innlegg på Instagram. Bakgrunnen for at vi valgte dette temaet var fordi vi synes det var spennende, samtidig ... -
Eventmarkedsføring- Et casestudie av Red Bull Sparkstøtting Supercross
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Bakgrunnen for denne oppgaven bygger på vår nysgjerrighet på bruk av eventer som markedsføringsverktøy. Red Bull er en av mange bedrifter som i økende grad benytter eventer som en del av markedskommunikasjonen, og skiller ... -
Evolusjoner og revolusjoner i ACOS
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven ble gjennomført med hjelp fra programvareselskapet ACOS, og har som formål å undersøke to hovedproblemstillinger. Vi undersøker hvordan ACOS sin vekst, fra etablering til i dag, har påvirket deres ... -
eWOM på Facebook
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Når vi skrev denne oppgaven om eWOM og kunders påvirkningskraft, ønsket vi å undersøke om informasjonssøking, personlig innflytelse og negativ omtale hadde en påvirkning på kjøpsintensjonen til en forbruker. Vi ville ... -
Examining Norway’s destination image and French tourists’ travel choice behavior. Implications for destination organizations.
(Bachelor thesis, 2012-01-30) -
Faktorer som påvirker forbrukerens kjøpsintensjon i netthandel
(Bachelor thesis, 2020-05-30)Netthandel er i kontinuerlig vekst og handlemønsteret til forbrukere er i stadig endring. Hva som påvirker deres kjøpsintensjon, endrer seg i raskt tempo med den teknologiske utviklingen. Nye medier blir tatt i bruk og ... -
Faktorer som påvirker miljøbevisste valg, og mulighetene for posisjonere seg deretter fra bilbransjens perspektiv.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Farer med andres kommentarer – Merkeevaluering og smitteeffekter ved negativ vareprat på nett
(Master thesis, 2017-10-28)Denne avhandlingen omhandler negativ vareprat i form av tilbakemeldinger som gis om et produkt på internett. Målet med oppgaven er å finne ut om kvaliteten (høy versus lav) på elektronisk negativ vareprat påvirker evaluering ... -
Film fra sør
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
«Finnes det aksept for ferdigretter blant de forbrukere som er opptatt av sunn mat?»
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Denne bacheloroppgaven omhandler forbrukernes holdningsstrukturer til ferdigretter, som er et produkt som tradisjonelt er assosiert med noe negativt. For å avdekke forbrukernes holdninger til ferdigretter har vi valgt å ... -
Flåm - en mer bærekraftig cruisedestinasjon?
(Bachelor thesis, 2020)Cruise er en av transporttypene som har fått mest kritikk. Mye av årsaken til dette er at cruiseskipenes bærekraftige utvikling får lite fokus. Cruisenæringen er i likhet med andre reiselivsaktører opptatt av bærekraft, ... -
Flerkulturell ledelse i DNV
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
FOR ET HERLIG HUNDELIV – ØKENDE FORBRUK TIL HUND I NORGE.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Denne oppgaven tar for seg økt forbruk til hund i Norge. Vi ser på hvilke faktorer som fører til et økt forbruk til hund hvor vi trekker inn relasjon mellom hund og eier, holdning til luksus og ulike motivasjonsteorier, ... -
Forbedringspotensial ved Nudie Jeans Repair Shop
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Oppgaven er skrevet for Nudie Jeans Repair Shop i Oslo. Med bistand fra butikkens ansatte og kunder utarbeidet vi en forståelse og innsikt for ulike problemområder de sto ovenfor som nyetablert bedrift. Selv om varemerket ...