Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 358-377 av 631
-
Lar du deg irritere? Negative effekter ved digital videoannonsering
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteravhandlingen er en videreføring av forskningen til Li og Lo (2015), og har hatt til hensikt å undersøke hvorvidt annonsekarakteristikkene (annonselengde, -plassering og -kontekstkongruens) i en digital ... -
Lav fit i samarbeid mellom Non-Government Organizations og bedrifter
(Master thesis, 2015-11-23)Oppgavens overordnede problemstilling er; hvilke verdier leveres til bedriften når fit med NGOen og dens arbeidsområde er lav, og hvilke drivere har bedriften for å inngå slike samarbeid? For å besvare dette tas det ... -
Ledelse - En kjønnsforskjell? : Hvordan påvirker kvinnelig kontra mannlig ledelse kommunikasjon og lederstil i detaljhandelbransjen?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Formålet med denne studien baseres på om kjønn har en innvirkning på lederstil og kommunikasjon, samt om det mannlige kjønnet er mer foretrukket enn det kvinnelige da det eksiterer flere menn enn kvinner i lederstillinger. ... -
Ledelse i hverdag og krise: Etterpåklokskap er en farlig lidenskap
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Ledelse – kan det læres gjennom teori?
(Bachelor thesis, 2018-10-01) -
Ledelsens evne til motivasjon i privat kontra offentlig sektor.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)I heten av nåtidens diskusjon rundt konkurranseutsetting av barnehager settes det sterkere lys på hvorvidt man ønsker å jobbe i privat kontra kommunal sektor. Vi fikk en interesse for hvorvidt ansatte trives best i en av ... -
Ledelsens visjon, den interne kulturen og det eksterne inntrykket – en studie av forutsetninger for corporate branding i Ringnes AS.
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven ble dannet på grunnlag av vår felles interesse for omdømmebygging, og da spesielt hvordan man kan arbeide internt i en virksomhet for å oppnå samsvar med eksterne interessenters inntrykk ... -
Ledere og sosiale medier
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Bakgrunnen for denne oppgaven er interesse og nysgjerrighet rundt hvordan ledere bruker sosiale medier, hvorfor noen lykkes og andre ikke. Vi ønsker å avdekke hva ledere mener skal til for og lykkes i sin bruk av sosiale ... -
Lederens påvirkning på de ansattes motivasjon: en studie av motivasjonsarbeid i frittstående distriktshotell sammenliknet med i franchise- og kjedehotell
(Bachelor thesis, 2020)I denne bacheloroppgaven har vi sett nærmere på hvordan ledere jobber for å påvirke motivasjon. Formålet med oppgaven var å finne ut om det eksisterer noen forskjeller i motivasjonsarbeidet i frittstående distriktshotell ... -
Lederes oppfattelse av personlig merkevarebygging – gevinst eller hodebry?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven var en felles interesse av å studere personlig merkevarebygging. Mest av alt var vi nysgjerrig på om det lønner seg å bygge opp et kjent navn. Vi ønsket å finne ut hvilket syn ledere ... -
Lederes verktøy i sannhetens øyeblikk. Hvilke verktøy kan leder bruke for å påvirke de ansatte i sannhetens øyeblikk?
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Likestilling i lekebutikken - En kartlegging av småbarnsmødres holdninger til kjønnsrettet markedsføring mot barn og likestilling i arbeidslivet.
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne oppgaven har som hensikt å kartlegge småbarnsmødres holdninger til kjønnsrettet markedsføring mot barn og likestilling i arbeidslivet. Holdningene vil knyttes opp mot holdningsteori, samt teori som virker forklarende ... -
Lojalitet, tilfredshet og bytteintensjon i Norsk skadeforsikringsbransje
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Skadeforsikringsbransjen er en bransje vi antar er preget av stor "turn-over". Kunder er ikke lengre like lojale til selskapene og jakter hyppigere enn før etter det billigste selskapet. Bakgrunnen for dette har med ... -
Lojalitetsprogrammer i reiselivet
(Bachelor thesis, 2020-06-02)I denne oppgaven ser jeg på temaet som omhandler lojalitetsprogrammer. Bakgrunnen for temaet kommer fra interessen for å skape bedre resultater og belønne de mest lønnsomme kundene. Problemstillingen omhandler hva ... -
«Lokalisering og handlevaner»
(Master thesis, 2018-11-01)Intensjonen med denne masteroppgaven var å kartlegge hva som er den optimale lokalisasjonen for en dagligvarehandel, samtidig som jeg også ville finne ut av hva som trekker oss til en dagligvarehandel og hvordan handlemønster ... -
Luksuskjøp Og rettferdiggjøringsstrategier
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne Bacheloroppgaven handler om hvordan forbrukere rettferdiggjør sine kjøp. Vi vil se på to egenskaper hos forbrukere som kan differensiere mellom hvordan de begrunner kjøp: (1) deres økonomi og (2) deres behov for ... -
Luksuskosmetikk: identitet, plikt og sosial klasse
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Bakgrunnen for denne oppgaven er basert på vår interesse rundt luksuskosmetikk, og vi var nysgjerrige på kvinners oppfattelse av eget forbruk. Vi ønsket å synliggjøre kvinnenes meningsdannelser, og oppnå en dypere ... -
Lukten av placebo : Hvordan markedsførere lurer sansene
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Det har tatt lang tid for den vestlige verden å omfavne ideen om at sinn og kropp er koblet sammen og har stor innvirkning på hverandre. Mennesket oppfatter det de forventer å oppfatte, noe som gjør forvrengninger som ... -
Mad Men anno 2011? - Kjønnsstereotypiske holdninger i reklamebransjen.
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Maktbalansen i den norske dagligvarebransjen
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Det norske dagligvaremarkedet har de siste tiårene fått færre aktører på kjedesiden, noe som har resultert i at det kun er tre aktører som kontrollerer matdistribusjonen til hele Norge. Konkurransesituasjonen har fått ...