Blar i Studentarbeider fra Institutt for kommunikasjon på emneord "Kreativ markedskommunikasjon"
Viser treff 1-20 av 34
-
Alt er normalt : Et spill for seksualitetsundervisningen
(Bachelor thesis, 2019)Visste du at 44% er misfornøyd med seksualitetsundervisningen i Norge? Eller at pensum som benyttes i undervisningen i dag underbygger fordommer? For dette prosjektet er det tatt utgangspunkt i den manglende og ... -
The Amazing Race to Creativity : Hur leder man för kreativitet på individ- och gruppnivå i organisationer?
(Bachelor thesis, 2020-06)I dagens näringsliv där fler processer automatiseras dagligen genom datorer, robotar och artificiell intelligens, blir mänskliga egenskaper som kreativitet mer och mer ovärderliga för företag. Som samhälle hyllar vi kreatörer ... -
EAT - en endringsagent i samfunnet? : En casestudie i hvordan EAT best mulig kan påvirke unge forbrukere til en bærekraftig livstil, i lys av Gunhild Stordalen og Greta Thunberg
(Bachelor thesis, 2019)Med utgangspunkt i en interesse for bærekraft og påvirkning, er denne oppgaven en studie i hvordan organisasjonen EAT best mulig kan påvirke unge forbrukere til en bærekraftig livsstil, og ta rollen som en endringsagent i ... -
Fremtidens ledelse - Hvordan bør en mellomleder i servicebransjen kommunisere med sine ansatte gjennom interne sosiale medier?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Formålet vårt med denne oppgaven er å belyse temaene ledelse og kommunikasjon i interne sosiale medier. Vi ønsker å se på hvordan ledere bør kommunisere gjennom interne sosiale medier med sine ansatte, og hvordan kommunikasjonen ... -
Hva bør Hemsedal Fjellsport fokusere på i sin kommunikasjon gjennom Facebook?
(Bachelor thesis, 2019)Jeg bestemte meg tidlig for at jeg ønsket å skrive en bacheloroppgave om bedriften som onkelen og tanten min driver i Hemsedal: Hemsedal Fjellsport. Bakgrunnen for dette ønsket var at jeg visste at de bruker digital ... -
Hva er beste praksis for Vestre Slidre Sparebank på Facebook?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Vi startet denne bacheloroppgaven med en stor interesse for sosiale medier og med et ønske om å finne ut hvordan norske bedrifter burde benytte seg av de. Vi snevret det inn til beste praksis på Facebook, ettersom vi ... -
Hva kjennetegner en vellykket podcast? : Suksessfaktorene bak tre av Norges største podcaster
(Bachelor thesis, 2019)Med utgangspunkt i problemstillingen: “Hva kjennetegner en vellykket podcast? Suksessfaktorene bak tre av Norges største podcaster” dreier dette bachelorprosjektet seg om å avdekke årsakene til at lytterne på tvers av ... -
Hverdagsapper
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet hverdagsapper som er blitt mer vanlig på den raskt voksende kommunikasjonsplattformen apper for digitale enheter. Med hverdagsapper mener vi apper som gir fordeler til forbrukere ... -
Hvilke faktorer påvirker kjøpsatferden til bergensstudenter ved valg av ølmerke?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne oppgaven har vi undersøkt hva som påvirker studenter i Bergen når de skal velge ølmerke, ved kjøp i butikk. Markedsføring av øl og alkohol er forbudt i Norge, noe som gir ølmerkene svært liten påvirkningskraft ... -
Hvilken kombinasjon av tekst og bilde er best i Heat Experience sine Facebook-annonser?
(Bachelor thesis, 2018-09-25)I det vi startet på bacheloroppgaven, hadde en av oss akkurat avsluttet praksisperiode hos oppstartsbedriften, Heat Experience. I denne praksisperioden var det en problemstilling som stadig dukket opp, og det var hvordan ... -
Hvordan gjøre bærekraft bærekraftig?
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Temaet for denne oppgaven er basert på vår interesse for bærekraftige bedrifter, og hvordan slike bedrifter kan legge til rette for en bærekraftig utvikling i både et norsk og globalt perspektiv. Formålet for dette ... -
Hvordan kan LEGO kommunisere med den voksne målgruppen?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Bakgrunnen for bacheloroppgaven er den manglende markedsføringen og oppmerksomheten rettet mot voksne LEGO-byggere. Denne gruppen står for 5% av salget til LEGO, men likevel ser man sjeldent, eller aldri, noen form for ... -
Hvordan lage markedskommunikasjon og skape kjennskap rundt livets nest største investering for kvinner?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss temaet merkevarebygging. Vi har valgt å skrive om dette for å få mer kunnskap og en bredere forståelse på feltet. Vi ønsket å få et innblikk i hva kvinner mente om merkevaren ... -
Hvordan oppfatter blogglesere skjult reklame av kosmetiske inngrep på blogg?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)En toppblogg er ofte et enkeltmannsforetak eller et aksjeselskap, med opp mot hundre tusen lesere daglig. Dette resulterer i et stort inntjeningspotensial, og dermed er blogg en svært populær markedsføringskanal for å ... -
Ikke alle har krefter
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Denne bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Kreftforeningen. Kreftforeningen er en av de største bruker- og interesseorganisasjonene i Norge og har rundt 27 000 frivillige. De jobber blant annet for å ... -
Implementering av kunstig intelligens på arbeidsplassen
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Kunstig intelligens begynner å ta plass i det norske markedet, og som ny teknologi er det stor usikkerhet angående hvordan den kommer til å bemerke seg. Det er en svært allsidig teknologi som kan gjøre arbeidsoppgaver ... -
Influensermarkedsføring – Hvordan velge ut en influenser til TINE MatCup?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)På vegne av TINE SA (Fra nå av TINE) har man gjennomført en samfunnsvitenskapelig studiet med et fenomenologisk design. Studiet avdekker informasjon om fenomenene «influenser», «influensermarkedsføring» og hvorfor det ... -
Is "Doing Good" Good for Business?
(Bachelor thesis, 2020-05)I takt med globalisering, kapitalisme, teknologi og klimautfordringer, har bedrifters samfunnsansvar fått økt betydning. Tidligere forskning om samfunnsansvar har vist en filantropisk holdning til tema, hovedsakelig gjennom ... -
Kommunikasjonsstrategi for SydVest
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Formålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvilken strategi og virkemidler man kan ta i bruk for å markedskommunisere et konsept som er nytt på markedet. Etter ønske fra gruppen ble det laget et fiktivt konsept ... -
KONTROLLERT GALSKAP : Hvordan kan Pstereo være top of mind for studenter i et stadig mer mettet festivalmarked i Trondheim?
(Bachelor thesis, 2019)I denne bacheloroppgaven vil vi undersøke hvordan musikkfestivalen Pstereo kan være top of mind blant studenter i Trondheim. Dette vil vi gjøre gjennom kvantitativ og kvalitativ datainnsamling, som så skal analyseres, ...