Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Title
Now showing items 165-184 of 631
-
Forbrukertrender og konseptutvikling i det norske kurs- og konferansemarkedet.
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Målet med vår bacheloroppgave er å finne ut av hva dagens forbrukertrender er, og hvordan de påvirker de norske kurs- og konferansehotellers konseptutvikling. Oppgaven har derfor fått problemstillingen: Hvordan påvirker ... -
Forhandlinger i shippingsbransjen
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Forventer forbrukere en annen pris når bedrifter tar samfunnsansvar? Betydningen av en bedrifts prisprofil
(Master thesis, 2018-11-01)Vår masteroppgave dreier seg om sammenhengen mellom bedrifters prisprofil og CSR (samfunnsansvar). Vi har undersøkt på hvilken måte en bedrifts prisprofil har påvirkning på forbrukeres prisforventning til bedriften, ... -
Fotballsponsing - en strategisk utnyttelse?
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Formålet med denne oppgaven er, som beskrevet i oppgaven, å skaffe innsikt i sponsormarkedet i norsk fotball, grunnet egen interesse rundt temaet. Det har ført til funn av følgende problemstilling; Hvilken strategisk ... -
Fra holdning til handling: det digitale bruktmarkedet for mote og klær
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Det er kjent at klesindustrien er en av verstingene innenfor forurensning. Samtidig som etterspørselen øker, produseres klær i fast fashion med lav kvalitet, men med stor miljøbelastning. Ikke minst avdekkes det brudd ... -
Fra revenue management til total hotel revenue management. Hvordan vil en overgang til THRM prege hotellets prosesser å ulike nivå?
(Bachelor thesis, 2020)Vi har i denne oppgaven valgt å undersøke hvordan en overgang fra Revenue management (RM) til Total hotel revenue management (THRM) vil prege hotellets prosesser på ulike nivå. Revenue management er en taktikk brukt for ... -
Fraktkostnaders effekt på forbrukeres kjøpsbeslutning ved handel av sport- og fritidsutstyr på nett.
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Tilgangen til informasjon og sammenligning preger netthandel i forhold til tradisjonelle butikkutsalg. I sport- og fritidsbransjen ser man at homogene sortiment og få store aktører påvirker prisene. Alle ønsker å fremstå ... -
Franchisekjeders utfordringer ved adopsjon av netthandel.
(Master thesis, 2015-11-23)Franchise er en svært populær organisasjonsform i den norske detaljvarehandelen, og veksten i netthandelen de siste 20 årene har vært eksplosiv. Dette medfører at utfordringer som oppstår ved kombinasjonen av disse strategiene ... -
Free-riding og showrooming: konsekvenser for detaljistene
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Denne oppgaven tar for seg begrepet showrooming, de som showroomer og forholdet mellom mobilbruk, service, lojalitet og showrooming. Free-riding ved showrooming er et relativt nytt begrep, men det blir stadig et større ... -
Frivillighetsturisme: En kartlegging av motivasjonsfaktorer
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet frivillighetsturisme. Fenomenet er lite forsket på i Norge, men likevel er det kjent blant nordmenn ettersom stadig flere velger å kombinere reising med frivillig arbeid. ... -
Frontfigurer og merkevarer: Ideelle egenskaper for et vellykket samarbeid
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er den økende trenden ved å bruke “influencers” eller kjente personer som frontfigur for en merkevare. Vi ønsket å undersøke hvilke egenskaper disse frontfigurene ideelt burde ha for ... -
Fusjoner og oppkjøp - Utfordringer og motiver ved fusjoner og oppkjøp
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Først mat, så moral: et kjøleskapsstudie av miljømerkers effekt på kjøpsatferd
(Bachelor thesis, 2020-06)Bakgrunn Bakgrunnen for studiet var et ønske om å lære mer om forholdet mellom bærekraft og forbrukeratferd. Temaet er både aktuelt og viktig. Etter flere runder med innsnevring kom vi frem til en problemstilling. Pr ... -
Gamification og motivasjonsteori
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Denne oppgaven tar utgangspunkt i motivasjonsteori for å forklare en intensjon om å ta i bruk en gamification treningsapplikasjon. Problemstillingen vi har jobbet ut i fra er: ”Hvordan kan motivasjon forklare intensjon ... -
Generasjon X og Y sin motivasjon for å velge private brands
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Denne bacheloroppgaven belyser de norske dagligvarekjedenes private brands og ser på hvilke faktorer som påvirker motivasjonen når generasjon x og y velger disse merkene. Vi presenterer private brands gjennom historie, ... -
Generasjon X vs Generasjon Y - hvem er mest mottakelig for digital markedsføring?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Utgangspunktet for vår oppgave er den økende digitaliseringen i samfunnet, og markedsføringens rolle innenfor dette fenomenet. De siste årene har bedrifter sakte, men sikkert gått bort i fra tradisjonell markedsføring, ... -
Generasjon Z: forbruk og segmentering
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven undersøker hvilke faktorer som er mest avgjørende i generasjon Z’s valg av merkevarer. For å utforske denne problemstillingen har vi hentet inn primærdata gjennom dybdeintervju med syv informanter. På ... -
Genuine artister knytter genuine relasjoner: En multimetodisk kvantitativ studie om oppfattet ydmykhet og autentisitets effekt på sosial tiltrekning og parasosiale interaksjoner til musikkartister på sosiale medier.
(Master thesis, 2021)En utfordring for musikkartister i dagens musikkbransje er å skape en engasjert og lojal følgerbase på sosiale medier i et høyt saturert og kompetitivt marked. Det kreves derfor en økt forståelse for hvordan musikkartister ... -
Geraci Siculo, en autentisk opplevelse?
(Bachelor thesis, 2012-01-27)