Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 319-338 av 631
-
Jakten på de skjulte faktorene: Årsakene til manglende etnisk mangfold i reklamebransjen
(Master thesis, 2015-11-23)I denne masteravhandlingen utforskes årsakene til det manglende mangfoldet i Oslos reklamebransje, med fokus på minoriteters studie- og karrierevalg, og reklamebransjens rekrutteringsprosesser. En gjennomgang av tidligere ... -
Journalistikk eller butikk?
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Oppgaven vår tar utgangspunkt i Tekstreklameplakaten (TRP). TRP er, ved siden av Vær Varsom-plakaten etiske retningslinjer medlemmene av norsk Presses grunnorganisasjoner plikter å arbeide etter. KK, Norges eldste og ... -
Kampen om dagligvarekundene
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Det er stor konkurranse blant norske dagligvarekjeder, og Norge er et av de landene i Europa med høyest butikktetthet. Likevel er nordmenn generelt ikke særlig lojale, på bakgrunn av dette har vi valgt å undersøke hvilke ... -
Kan doping føre til styrket merkeverdi? Et kvalitativ studie om påvirkning
(Bachelor thesis, 2017)Dopingsaken til Therese Johaug har blitt mye omtalt helt siden den ble kjent for offentligheten i oktober 2016. Therese befinner seg da i en situasjon hvor dette kan skade henne rykte, troverdighet og merkevare. Et annet ... -
Kan en festival bidra til destinasjonsutvikling?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Vår oppgave omhandler samspill mellom en destinasjon og en festival. Vår problemstilling er som følger: Er samspill mellom en destinasjon og en festival avgjørende for destinasjonsutvikling? Formålet med oppgaven er å ... -
Kan en verdibasert prisstrategi påvirke publikumsutviklingen for Tippeligaen?
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Bakgrunn for oppgaven kommer fra en delt interesse og lidenskap for både Revenue Management og fotball. Vi har observert den negative utviklingen blant oppmøte av tilskuere på kamper i Tippeligaen og tenkte at det var ... -
Kan hotellenes direkte distribusjon øke ved innføring av bedrede lojalitetsprogrammer eller teknologiske løsninger?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi valgt å se nærmere på om hotellene kan øke sin direkte distribusjon ved forbedring av deres lojalitetsprogrammer og bedring av teknologien på deres nettsider. Bakgrunnen for oppgaven er i hovedsak ... -
Kan hylleplassering fungere som subliminal markedsføring i norsk dagligvarehandel?
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Problemstillingen i denne oppgaven er: ”Kan hylleplassering fungere som subliminal markedsføring i norsk dagligvarehandel?”. Gjennom denne problemstillingen ønsker vi å belyse et emne det er forsket lite på i Norge. Vi ... -
Key Account Management i Atea
(Bachelor thesis, 2014-01-06)I første del av oppgaven blir problemstillingen for oppgaven presentert og det blir gjort rede for teoretiske prinsipper bak ideen om key account management. Videre følger en presentasjon av bedriften Atea, deres markedsområder ... -
Kinesiske turisters tilfredshet i Fjord Norge
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Vår oppgave ser nærmere på kinesiske turister som reiser i Fjord Norge. Vi ønsket å kartlegge hvordan reiselivsnæringen kan kommunisere med denne turistgruppen, slik at deres ønsker og behov blir tilfredsstilt. Vår ... -
KJÆRE BLOGGER, KAN VI STOLE PÅ DEG? En eksperimentell studie om hvordan kongruens mellom blogger og sponsor kan påvirke leserens troverdighet til blogger
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fordype oss i temaene sponsing, kongruens og troverdighet. Sponsing er et markedsføringsverktøy som stadig flere bedrifter benytter seg av. Vi har observert en økende trend for ... -
Kjøpsbeslutninger og holdninger til Corporate Social Responsibility
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Vår interesse for Corporate Social Responsibility (CSR) var utgangspunktet for besvarelsen, og vi ønsket å forske spesielt på kunder sin holdning til CSR. På bakgrunn av dette formulerte vi følgende problemstilling: ... -
Klagehåndtering: Relasjonen blir ikke påvirket av en negativ hendelse, men håndteringen av den
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
”Kle deg for suksess! En studie av hvordan bekledning kan påvirke prestasjon”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Er det noen korrelasjon mellom den symbolske betydningen bak bekledning og en persons prestasjon? Dette er et spørsmål vi har forsøkt å finne svar på de siste seks månedene. Hva om noe så enkelt som et klesplagg kan ... -
Kokebok for app-utvikling
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Kommersiell blogging.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Tema for denne oppgaven er det økende fenomenet «kommersiell blogging», teoretisk forankret i begrepet «Content Marketing». I 1997 ble de første uavhengige bloggene publisert på internett, i dag finnes det mer enn 650 000 ... -
Kommunikasjon om sponsorater - Effekten av kommunikasjon om et kongruent og et inkongruent sponsorat på forbrukernes sponsorrespons
(Master thesis, 2015-11-23)Bakgrunnen for avhandlingen baserer seg på vår interesse for sponsing, samtidig som vi så et felt innenfor sponsing som manglet forskning; nemlig kommunikasjon om et sponsorat, og hvordan kommunikasjonen kan påvirke ... -
Kommunikasjon: en casestudie om bedriftsblogg
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Konkurranseevne – et nordnorsk caseeksempel.
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Konsekvenser av opplevd risiko i reiselivet. Hvordan kan opplevd risiko påvirke turisters beslutninger? Og i hvilken grad bør norske reiselivsaktører ha fokus på dette?
(Bachelor thesis, 2020-05-27)Dette er en teoretisk oppgave som er skrevet ut fra eksisterende litteratur. Den har et teoretisk rammeverk som omfatter forskning på risiko og trygghet innen turismen fra ulike ståsteder og vinklinger. Hvordan påvirkes ...