Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 114-133 av 626
-
En sponsors effekt : En studie om hvordan forbrukere reagerer på bruken av humor og kongruens i et sponset innlegg i en podkast
(Master thesis, 2020-06-24)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan forbrukere responderer på et sponset innlegg i en podkast, og hvordan denne responsen kan påvirkes ved bruken av humor og kongruens. Målet med oppgaven er å kartlegge om disse ... -
En studie av aktører i dagligvarebransjen og forslag til innhold i en bærekraftig strategi
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Hvilke faktorer påvirker dagligvarebransjens villighet til å utvikle bærekraftige strategier? Dagligvarebransjen operer i et omfattende marked, hvor fokuset rundt bærekraft har vært sentralt de siste årene. Stadig flere ... -
En studie av kjennetegn og kritiske suksessfaktorer for reiselivsbedrifter som har klart seg første året av covid-19 pandemien.
(Bachelor thesis, 2021)Bacheloroppgaven innledes med bakgrunn og formål for oppgaven, samt en introduksjon til vår problemstilling. Deretter innleder vi til teorikapittelet med å gi en introduksjon og forklaring på relevante begreper. I ... -
En studie av Petter Northug som sponsorobjekt. “ Hvordan påvirker sponsorobjektets handlinger forbrukerens syn på merkevaren?”
(Bachelor thesis, 2018-09-27)I denne bacheloroppgaven ønsket vi å se på hvordan handlingene til et sponsorobjekt kan påvirke forbrukerens syn på en merkevare. Vi har sett nærmere på sponsoratet mellom Coop og Petter Northug, hvor vi har lagt hovedfokus ... -
En studie om årsaksfaktorer til valg av spillselskap
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Da vi skrev denne oppgaven om pengespillmarkedet, var målet vårt å indentifisere hvilke faktorer som påvirket unge mennesker mellom 18-26 år, og deres valg av spillselskap. Vi har gjennom oppgaven benyttet oss av både ... -
En studie om effekten av et merkesamarbeid med en ‘sosiale medier’-influenser og en ‘kjendis’-influenser på Instagram
(Master thesis, 2022)Denne avhandlingen er en studie om effekten av influensermarkedsføring og merkesamarbeid med en kjendis på sosiale medier. Avhandlingen er basert på et surveyeksperiment som ble designet med Nettskjema ut fra en kombinasjon ... -
En studie om selvledelse i praksis.
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Formålet med denne oppgaven har vært å studere bruken av selvledelse i to ulike bedriftsstrukturer blant unge mennesker som nylig har startet sin karriere. Problemstillingen er i hvilken grad brukes selvledelse, i ... -
En til en markedsføring på internett
(Bachelor thesis, 2016-11-21)En til en markedsføring har de siste 20 årene etablert seg som en av de mest virkningsfulle verktø-ene i en markedsføreres repertoar, og begrepet inngår som en del av ulike markedsføringsprogram-mer verden over. ... -
En utforskning av kategoribreddes effekt på informasjonsprosessering, kjøpsbeslutning og tilfredshet ved innovasjonsvarer i en dagligvarekontekst.
(Master thesis, 2014-10-01)I denne masteroppgaven utforskes kategoribreddes effekt på informasjonsprosessering,kjøpsbeslutning og tilfredshet. En litteraturgjennomgang av tidligere studier viser at informasjonsprosessering medierer kategoribreddes ... -
En utvidet reiseopplevelse i lomma
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven tar for seg hvordan reiselivsnæringen kan bruke og videreutvikle mobil teknologien, og hvordan bruken av mobilteknologi påvirker reiseopplevelser i Oslo som destinasjon. I lys av Covid-19 situasjonen, har ... -
Endret maktstruktur i dagligvarebransjen. Alternative leverandørstrategier mot trusselen fra kjedenes egne merkevarer EMV.
(Master thesis, 2014-10-01)Dagligvarebransjen i Norge har vært i betydelig endring de siste 20 år. Dagens situasjon bygger på en dominans av fire aktører som står for over 99 prosent av markedet. I nyere tid har kjedenes egne merkevarer (EMV) hatt ... -
Endring i forbruk - forbrukernes rolle i diskusjonen om bærekraft
(Bachelor thesis, 2020)I klima- og miljøkampen blir forbrukere stadig vekk oppfordret til å ta grønne valg. Statsminister Erna Solberg nevnte i sin nyttårstale hvordan vi alle kan bidra ved å velge en mer klimavennlig bil eller benytte oss av ... -
Endringer i forretningsmodellen til bedrifter i serveringsbransjen, som resultat av en global krise
(Bachelor thesis, 2021)i 2019 ble verden truet av et virus fra Wuhan i Kina. Viruset utviklet seg fort fra å påvirke dusiner i Kina til å påvirke hundretusener av mennesker på verdensbasis. Dette gikk også hardt ut over bedrifter. Bransjen som ... -
Er det egentlig så irriterende? En studie om irriterende reklame og dens påvirkningskraft
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Denne oppgaven er basert på fenomenet rundt irriterende reklame for å kartlegge hvilke meninger og holdninger som ligger til grunn, samt å undersøke hvilke påvirkningseffekter det kan ha på kjøpsatferd. Da dette er et ... -
Er det en sammenheng mellom formen for søkeresultat (organisk eller betalt treff) og klikkatferden til forbrukeren på søkemotoren Google?
(Bachelor thesis, 2019)I denne studien har vi undersøkt om formen for søkeresultat påvirker forbrukerens klikkatferd. Oppgaven er blant annet basert på teori om søkemotormarkedsføring (SEM) og Persuasion Knowledge. Problemstillingen for oppgaven ... -
Er det ytreeller indre motivasjon som predikerer et opprettholdende Snapchatbruk?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Gjennom studiet vårt på Høyskolen Kristiania har vi fått stor interesse for nyskapende og innoverende bedrifter. Snapchat har vært en av de mest populære og nyskapende sosiale plattformen lansert de siste årene. Oppgavens ... -
Er Facebook en arena for distinksjoner?
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
Er glasstakproblematikken eksisterende i dagens finansnæring?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Temaet kvinner i lederstillinger har lenge vært et diskutert tema i Norge, med fokus på hvorfor det er så få kvinner i lederstillinger. Dette er et tema vi anser som veldig spennende og det har motivert oss til å kunne ... -
Er interaktiv reklame fremtiden? En sammenligning av effekt ved interaktiv og tradisjonell reklame
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Denne oppgaven undersøker om interaktiv reklame kan ha noe effekt på forbrukerens holdninger og kjøpsintensjon. Selve fenomenet er ikke nytt, men er først nå i nyere tid at det har blitt mer aktuell enn noen gang. ... -
Er mobilapplikasjoner et alternativ eller imperativ?
(Bachelor thesis, 2014-10-17)I denne oppgaven har vi valgte å skrive om mobilapplikasjoner ettersom vi hadde en felles interesse for teknologibaserte tjenester, hvor vi umiddelbart så på applikasjoner som et aktuelt tema i dagens samfunn. Det falt ...