Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 512-531 av 626
-
Renewable Energy Corporation ASA – Strategiske muligheter for å forsterke konkurranseevnen internasjonalt
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Reservnor: Et instrument for måling av servicekvalitet i den norske eiendomsmeglerbransjen.
(Master thesis, 2014-10-01) -
Respons på negativ kundeanmeldelse på Facebook - Hvordan påvirker det forbrukerens kjøpsintensjon?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)På grunn av sosiale mediers raske utvikling, har bedrifter mistet mye av kontrollen på hvilken informasjon som deles, og hvordan og hvem som mottar og tolker denne. For å være tilstede der forbrukerne er, bør derfor ... -
Restaurant Revenue Management – en oppskrift på lønnsomhet?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Restaurantbransjen i Oslo er preget av høy konkurranse om attraktive priser og markedsandeler. For å kunne drive mer lønnsomt finnes det en rekke strategier som kan iverksettes for å øke omsetningen. På bakgrunn av dette ... -
Resultatmåling av markedskommunikasjon på sosiale medier: norske konsulenters perspektiv
(Bachelor thesis, 2014-03-25)Denne bacheloroppgaven tar for seg resultatmåling av markedskommunikasjon på sosiale medier. Ut i fra egne erfaringer og det inntrykket vi har fått av teorien, viser det seg at det finnes lite kunnskap om hvordan ... -
Revenue management - En oppgave om optimale kompetansekrav for en resepsjonist
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Med denne oppgaven har vi som forskere hatt som mål å belyse hvorfor det er viktig at resepsjonen på et hotell har nødvendig fagkunnskap om Revenue Management. Vi mener det er holdepunkter for å si at dette er essensielt ... -
Revenue management i alpinbransjen: - Hvordan påvirker dynamisk verdibaserte priser kapasitetsutnyttelsen?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)I denne oppgaven har vi valgt å studere fenomenet revenue management i alpinbransjen. Vi har innhentet informasjon fra informanter med bakgrunn i arbeid med revenue management, samt informanter med bakgrunn i alpinbransjen. ... -
Revenue Management og lojalitet
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Vi har gjennom denne oppgaven forsket på hvordan Revenue Management kan fremme kundelojalitet. Lojale kunder er viktig for hotellene, da dette kan bidra til høyere gjenkjøpsintensjon og dessuten danne en kundebase. Vi har ... -
Revenue management under Covid-19 pandemien: En studie som undersøker hvordan utøvelsen av revenue management har blitt påvirket av Covid-19
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har vi valgt å ta for oss utøvelsen av revenue management og hvordan kjerne- og støtteprosesessene i modellen av McGuire (2016) har blitt påvirket som følge av Covid-19 pandemien. Oppgavens formål er å ... -
Rosa sløyfe-aksjonen: Merkebygging i et veldedig perspektiv
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Russland som marked for norske SME-bedrifter
(Bachelor thesis, 2014-03-25) -
Salat, sjokolade og selvregulering – Hvordan øke salget av hedonistiske varer på nett?
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven undersøker hvordan man kan påvirke til salg av hedonistiske produkter i dagligvarebutikken på nett. Hedonistiske produkter forbindes med emosjonelle egenskaper, og de medfører gjerne en følelse av ... -
Salgsfremmende vareeksponeringer i dagligvarehandelen.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Samfunnsansvarlig markedsføring (CSR): Påvirkningen ”fit” og personlig relevans har på forbrukerresponser til CRM-tiltak
(Master thesis, 2016-11-07)Temaet for denne masteroppgaven er “Corporate Social Responsibility” (CSR). Av Vaaland et al. (2008) defineres begrepet slik: Corporate social responsibility is management of stakeholder concern for responsible and ... -
Det Samiske: sic: en ressurs for reiselivet. Konsekvenser og utfordringer.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Sammenhengen mellom tidsklemmen og kjøp av tjenester
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Den moderne husholdningen har mange oppgaver og aktiviteter som må gjennomføres i løpet av de 24 timene vi har til rådighet hver dag, dette kan lede dem inn i tidsklemmen. Men er realiteten at småbarnsforeldre er så preget ... -
Samsvar i individuelle sponsoravtaler En bacheloroppgave om et sponsormarked i endring
(Bachelor thesis, 2017-10-09)I denne bacheloroppgaven hadde jeg et stort ønske om å undersøke et sponsormarked i endring. Temaet for oppgaven omhandler hvilken effekt samsvar spiller i individuelle sponsoravtaler. Ved hjelp av teori, relevant forskning ... -
Sapa – en bærekraftig destinasjon?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Vi har valgt en deduktiv metode på hele oppgaven, altså vi gikk fra å finne teori til å teste det ut empirisk. Oppgaven startet med å finne relevant teori, deretter informanter, for så å utarbeide en intervjuguide til ... -
Se andre gå forbi eller spise sine egne? : En casestudie av innovasjon og kannibalisering hos en markedsledende bedrift
(Master thesis, 2020-06-22)Det er ikke alltid like lett å tilby produkter til et marked i kontinuerlig endring og med et sammensurium av nye og gamle konkurrenter. Historisk sett er det nok av eksempler på markedsledende bedrifter som har sett mindre ... -
Seeking Pura Vida
(Bachelor thesis, 2014-10-25)I denne oppgaven har vi undersøkt interkulturelle opplevelser og utfordringer som oppstår i møtet mellom norske turister og de lokale i Puerto Viejo. Vi innhentet vår data ved å benytte oss av kvalitativ metode, og videre ...