Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 531-550 av 626
-
Seeking Pura Vida
(Bachelor thesis, 2014-10-25)I denne oppgaven har vi undersøkt interkulturelle opplevelser og utfordringer som oppstår i møtet mellom norske turister og de lokale i Puerto Viejo. Vi innhentet vår data ved å benytte oss av kvalitativ metode, og videre ... -
Self-concept, en underliggende motivasjon for den norske adventureturisten?
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Når vi begynte arbeidet med denne bacheloroppgaven ønsket vi å dykke ned i et tema som tok oss inn i hodet på et gitt segment for å definere mer underliggende grunner til hvorfor vedkommende handlet som de gjorde i forhold ... -
Selgere som suksessfaktor innen bransje for hjulpet salg
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Selvledelse og prosessarbeid: Hvilke tanker har kreative studenter om sin egen arbeidsprosess?
(Bachelor thesis, 2017) -
Selvledelse: Å lede seg selv i dagens arbeidsliv
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Hierarki, makt og innflytelse er noe av det som har preget det gamle organisasjonssamfunnet, hvor ledelsesteorier dyrket den autoritære ledertypen, altså “den sterke mann”. Det 21. århundret har brakt med seg en rekke ... -
Semiotisk analyse av United Colors of Benetton : En kvalitativ studie om Benetton’s bruk av tegn og provokasjon i merkevarebygging
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven ønsker vi å undersøke hvordan provokasjon og semiotikk bidrar både positivt og negativt til å skape kjennskap til merkevaren Benetton. Vi ønsket å utforske dette nærmere på bakgrunn av at klesmerket har ... -
Service på nett og i butikk
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven skal ta for seg servicen i netthandel og i fysiske butikker. Vi ønsker å finne ut hvilken effekt servicekvalitet har på tilfredshet, og videre hvilke faktorer som påvirker kundens inntrykk av service. ... -
Servicekvalitet og påvirkning av kundens lojalitet
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
SKAMbra bruk av sosiale medier
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Rapporter viser at fjernsynsmarkedet er i nedgang og det er spesielt vanskelig å nå unge seere. Dette så vi som en kontrast til TV-serien SKAM sin seersuksess og ønsket å undersøke hvordan dette kunne oppstå. Formålet med ... -
”Skjønnhet er den beste anbefalingen”: En empirisk studie om fysisk attraktivitet i reklame
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven er basert på den økende trenden av reklamering og annonsering gjennom sosiale medier. Vi opplever til stadighet å bli eksponert for reklame frontet av attraktive mennesker på ulike plattformer. ... -
Skjønnhetsidealet i reklame.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Hovedtemaet for denne bacheloroppgaven er skjønnhetsidealet i reklame, og om det har påvirkningskraft på selvbildet til unge kvinner. Målet med oppgaven er å se hvordan unge kvinner blir påvirket av skjønnhetsidealet ... -
Smartbygg-teknologi: fremtidens sykepleierassistent?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan forhold som teknologi og arbeidsmiljø kan påvirke effektiviteten blant sykepleiere på Haukeland Universitetssykehus. Vi ønsket å ta for oss arbeidshverdagen til en ... -
Smarttelefonen - fra vane til avhengighet
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Mobilavhengighet er et relativt nytt problem som stadig får økt oppmerksomhet, både i Norge og utlandet. Vi ønsker å belyse en del av dette problemet med utgangspunkt i forbrukeratferd. Gjennom et eksperiment vil vi studere ... -
Smarttelefonens innvirkning på effektivitet – en kvalitativ undersøkelse av norske ledere
(Bachelor thesis, 2016-11-11)Smarttelefonen har i mange tilfeller blitt en forlengelse av oss selv og er et teknologisk verktøy som aldri er langt unna sin bruker. Vi har i denne oppgaven forsket på hvilken rolle den spiller i menneskers liv og ... -
Små bedrifters digitale markedsføring skaper lønnsomhet
(Bachelor thesis, 2021)I dette prosjektet har vi undersøkt hva som fungerer innenfor digital markedsføring. Bakgrunn for gjennomføring var at vi ønsket å lære mer om hvordan små bedrifter kan lykkes med sin digitale markedsføring. Innenfor dette ... -
Smilefjes - en merkeordning
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Snusemballasjens konsekvenser for merkelojalitet
(Bachelor thesis, 2020-06)Fra og med 2018 ble de nye standardiserte forpakningene på snus vedtatt. Vedtakets formål var å minske andel unge til å starte med snus, da myndighetene mener emballasjedesignet kan ha en innvirkning på dem. Snusboksene ... -
Sosial risiko og private merker: hvordan betalingsvilligheten til forbrukerne påvirkes
(Bachelor thesis, 2017)Det er viktig for bedrifter å kunne posisjonere seg riktig og ha kunnskap om hva forbrukeren er villig til å betale. Derfor forsøker denne avhandlingen å rette fokus mot hvordan sosial risiko og kvalitet kan påvirke ... -
Sosiale epidemier - En studie av hva som leder til smittsom atferd
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Oppgavens overordnede problemstilling er: Hvordan legger norske markedsføringspraktikere opp til sosiale epidemier, og hvordan samsvarer det med eksisterende teori? Oppgavens hensikt er å få en dypere forståelse for ... -
Sosiale medier - Genrelle suksesskriterier og fallgruver
(Bachelor thesis, 2012-01-10)