• Seeking Pura Vida 

      Pettersen, Karoline Ancona; Ausland, Emilie Glaser (Bachelor thesis, 2014-10-25)
      I denne oppgaven har vi undersøkt interkulturelle opplevelser og utfordringer som oppstår i møtet mellom norske turister og de lokale i Puerto Viejo. Vi innhentet vår data ved å benytte oss av kvalitativ metode, og videre ...
    • Self-concept, en underliggende motivasjon for den norske adventureturisten? 

      Nilsen, Eirik Bekkevar; Midtbø, Trond-Reidar (Bachelor thesis, 2017-10-16)
      Når vi begynte arbeidet med denne bacheloroppgaven ønsket vi å dykke ned i et tema som tok oss inn i hodet på et gitt segment for å definere mer underliggende grunner til hvorfor vedkommende handlet som de gjorde i forhold ...
    • Selgere som suksessfaktor innen bransje for hjulpet salg 

      Lam, Hoang V.; Hansen, Hans-Marius; Rydland, Magnus (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Selvledelse og prosessarbeid: Hvilke tanker har kreative studenter om sin egen arbeidsprosess? 

      Oldani, Mathias; Olsen, Brage Andreas; Pløen, Marcus Morken (Bachelor thesis, 2017)
    • Selvledelse: Å lede seg selv i dagens arbeidsliv 

      Skogli, Lena Anette; Ormevik, Anne-Linn (Bachelor thesis, 2014-10-15)
      Hierarki, makt og innflytelse er noe av det som har preget det gamle organisasjonssamfunnet, hvor ledelsesteorier dyrket den autoritære ledertypen, altså “den sterke mann”. Det 21. århundret har brakt med seg en rekke ...
    • Semiotisk analyse av United Colors of Benetton : En kvalitativ studie om Benetton’s bruk av tegn og provokasjon i merkevarebygging 

      Skarsbø, Henriette Jørgine; Silihagen, Kaja (Bachelor thesis, 2019)
      I denne oppgaven ønsker vi å undersøke hvordan provokasjon og semiotikk bidrar både positivt og negativt til å skape kjennskap til merkevaren Benetton. Vi ønsket å utforske dette nærmere på bakgrunn av at klesmerket har ...
    • Service på nett og i butikk 

      Rudi, Caroline; Møgster, Silje; Molvær, Marte Paula (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Denne bacheloroppgaven skal ta for seg servicen i netthandel og i fysiske butikker. Vi ønsker å finne ut hvilken effekt servicekvalitet har på tilfredshet, og videre hvilke faktorer som påvirker kundens inntrykk av service. ...
    • Servicekvalitet og påvirkning av kundens lojalitet 

      Jakobshaug, Lene S.; Shaltout, Mohamed (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • SKAMbra bruk av sosiale medier 

      Nyheim, Thea; Nordvik, Cecilie Christine; Aadland, Ida (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      Rapporter viser at fjernsynsmarkedet er i nedgang og det er spesielt vanskelig å nå unge seere. Dette så vi som en kontrast til TV-serien SKAM sin seersuksess og ønsket å undersøke hvordan dette kunne oppstå. Formålet med ...
    • ”Skjønnhet er den beste anbefalingen”: En empirisk studie om fysisk attraktivitet i reklame 

      Jensen, Trond-Gøran Mossefin; Hoshmand, Omid; Blaaflat, André (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      Denne bacheloroppgaven er basert på den økende trenden av reklamering og annonsering gjennom sosiale medier. Vi opplever til stadighet å bli eksponert for reklame frontet av attraktive mennesker på ulike plattformer. ...
    • Skjønnhetsidealet i reklame. 

      Ranes, Margrethe; Sliper, Maren; Pedersen, Linnea Bjordal (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Hovedtemaet for denne bacheloroppgaven er skjønnhetsidealet i reklame, og om det har påvirkningskraft på selvbildet til unge kvinner. Målet med oppgaven er å se hvordan unge kvinner blir påvirket av skjønnhetsidealet ...
    • Smartbygg-teknologi: fremtidens sykepleierassistent? 

      Sandøy Straume, Bjørn; Børhaug Moe, Henrik; Sævareid, mats (Bachelor thesis, 2020-06-03)
      Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan forhold som teknologi og arbeidsmiljø kan påvirke effektiviteten blant sykepleiere på Haukeland Universitetssykehus. Vi ønsket å ta for oss arbeidshverdagen til en ...
    • Smarttelefonen - fra vane til avhengighet 

      Korsnes, Marte Prebensen; Hjeldnes, Kaja; Rieck, Martine Jacobsen (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      Mobilavhengighet er et relativt nytt problem som stadig får økt oppmerksomhet, både i Norge og utlandet. Vi ønsker å belyse en del av dette problemet med utgangspunkt i forbrukeratferd. Gjennom et eksperiment vil vi studere ...
    • Smarttelefonens innvirkning på effektivitet – en kvalitativ undersøkelse av norske ledere 

      Muri, Bjørn Johan; Richvoldsen, Adrian; Jensen, Mats Elmer (Bachelor thesis, 2016-11-11)
      Smarttelefonen har i mange tilfeller blitt en forlengelse av oss selv og er et teknologisk verktøy som aldri er langt unna sin bruker. Vi har i denne oppgaven forsket på hvilken rolle den spiller i menneskers liv og ...
    • Små bedrifters digitale markedsføring skaper lønnsomhet 

      Eltvik, Elise; Lund, Synnøve Ringdal (Bachelor thesis, 2021)
      I dette prosjektet har vi undersøkt hva som fungerer innenfor digital markedsføring. Bakgrunn for gjennomføring var at vi ønsket å lære mer om hvordan små bedrifter kan lykkes med sin digitale markedsføring. Innenfor dette ...
    • Smilefjes - en merkeordning 

      Lauritzen, Preben E.; Andersen, Christoffer S.; Brevik, Jan I. (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Snusemballasjens konsekvenser for merkelojalitet 

      Kazma, Sarah; Bergva Isaksen, Lina; Jakupi, Valjdeta (Bachelor thesis, 2020-06)
      Fra og med 2018 ble de nye standardiserte forpakningene på snus vedtatt. Vedtakets formål var å minske andel unge til å starte med snus, da myndighetene mener emballasjedesignet kan ha en innvirkning på dem. Snusboksene ...
    • Sosial risiko og private merker: hvordan betalingsvilligheten til forbrukerne påvirkes 

      Nyseth, Bettina Caroline; Eriksen, Ada; Teige, Mathilde Antonsen (Bachelor thesis, 2017)
      Det er viktig for bedrifter å kunne posisjonere seg riktig og ha kunnskap om hva forbrukeren er villig til å betale. Derfor forsøker denne avhandlingen å rette fokus mot hvordan sosial risiko og kvalitet kan påvirke ...
    • Sosiale epidemier - En studie av hva som leder til smittsom atferd 

      Neely, Aleksander; Lien, Tobias; Lauritzen, Tormod Berg (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      Oppgavens overordnede problemstilling er: Hvordan legger norske markedsføringspraktikere opp til sosiale epidemier, og hvordan samsvarer det med eksisterende teori? Oppgavens hensikt er å få en dypere forståelse for ...
    • Sosiale medier - Genrelle suksesskriterier og fallgruver 

      Austad, Anders; Hansen, Niklas; Smestad, Anders (Bachelor thesis, 2012-01-10)