Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 538-557 av 626
-
Servicekvalitet og påvirkning av kundens lojalitet
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
SKAMbra bruk av sosiale medier
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Rapporter viser at fjernsynsmarkedet er i nedgang og det er spesielt vanskelig å nå unge seere. Dette så vi som en kontrast til TV-serien SKAM sin seersuksess og ønsket å undersøke hvordan dette kunne oppstå. Formålet med ... -
”Skjønnhet er den beste anbefalingen”: En empirisk studie om fysisk attraktivitet i reklame
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven er basert på den økende trenden av reklamering og annonsering gjennom sosiale medier. Vi opplever til stadighet å bli eksponert for reklame frontet av attraktive mennesker på ulike plattformer. ... -
Skjønnhetsidealet i reklame.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Hovedtemaet for denne bacheloroppgaven er skjønnhetsidealet i reklame, og om det har påvirkningskraft på selvbildet til unge kvinner. Målet med oppgaven er å se hvordan unge kvinner blir påvirket av skjønnhetsidealet ... -
Smartbygg-teknologi: fremtidens sykepleierassistent?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan forhold som teknologi og arbeidsmiljø kan påvirke effektiviteten blant sykepleiere på Haukeland Universitetssykehus. Vi ønsket å ta for oss arbeidshverdagen til en ... -
Smarttelefonen - fra vane til avhengighet
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Mobilavhengighet er et relativt nytt problem som stadig får økt oppmerksomhet, både i Norge og utlandet. Vi ønsker å belyse en del av dette problemet med utgangspunkt i forbrukeratferd. Gjennom et eksperiment vil vi studere ... -
Smarttelefonens innvirkning på effektivitet – en kvalitativ undersøkelse av norske ledere
(Bachelor thesis, 2016-11-11)Smarttelefonen har i mange tilfeller blitt en forlengelse av oss selv og er et teknologisk verktøy som aldri er langt unna sin bruker. Vi har i denne oppgaven forsket på hvilken rolle den spiller i menneskers liv og ... -
Små bedrifters digitale markedsføring skaper lønnsomhet
(Bachelor thesis, 2021)I dette prosjektet har vi undersøkt hva som fungerer innenfor digital markedsføring. Bakgrunn for gjennomføring var at vi ønsket å lære mer om hvordan små bedrifter kan lykkes med sin digitale markedsføring. Innenfor dette ... -
Smilefjes - en merkeordning
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Snusemballasjens konsekvenser for merkelojalitet
(Bachelor thesis, 2020-06)Fra og med 2018 ble de nye standardiserte forpakningene på snus vedtatt. Vedtakets formål var å minske andel unge til å starte med snus, da myndighetene mener emballasjedesignet kan ha en innvirkning på dem. Snusboksene ... -
Sosial risiko og private merker: hvordan betalingsvilligheten til forbrukerne påvirkes
(Bachelor thesis, 2017)Det er viktig for bedrifter å kunne posisjonere seg riktig og ha kunnskap om hva forbrukeren er villig til å betale. Derfor forsøker denne avhandlingen å rette fokus mot hvordan sosial risiko og kvalitet kan påvirke ... -
Sosiale epidemier - En studie av hva som leder til smittsom atferd
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Oppgavens overordnede problemstilling er: Hvordan legger norske markedsføringspraktikere opp til sosiale epidemier, og hvordan samsvarer det med eksisterende teori? Oppgavens hensikt er å få en dypere forståelse for ... -
Sosiale medier - Genrelle suksesskriterier og fallgruver
(Bachelor thesis, 2012-01-10) -
Sosiale medier sin påvirkningskraft på nordmenns holdninger til pels
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Formålet med denne oppgaven var å avdekke om det eksisterer en sammenheng mellom sosiale medier og hvilken holdning man har til pels. Vi ønsket å finne ut av om sosiale medier påvirker holdninger til pels negativt eller ... -
SPAREINTENSJON: Påvirkning av domenekunnskap, locus of control, temporal distance og sosial norm
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven ble utviklet med bakgrunn av at vi begge synes sparing er et veldig interessant, og ikke minst et dagsaktuelt tema. Flere spareapper har blitt lansert, og bankene har kommet med tiltak for at forbrukere ... -
Spillet om smaken
(Bachelor thesis, 2015-10-09)I løpet av vår utdanningsprosess har vi fått en stor interesse for forbrukersosiologi. Det er særlig Pierre Bourdieus verk som er grunn i denne interessen. Denne oppgavens formål var å belyse hvordan smak i form av ... -
“Sponsede Snapchatinnlegg”.
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven handler om hvordan sponsede Snapchatfilmer fra en influenser, påvirker mottakerens (forbrukerens) overtalelseskunnskap, og videre hvordan overtalelseskunnskapen påvirker holdningen til produktet som ... -
SPONSING AV IDRETTSARRANGEMENTER FOR BARN
(Bachelor thesis, 2015-10-23)I dagens samfunn rår det flere debatter rundt barns manglende aktivitet og usunne kosthold, og hvilke konsekvenser dette har for fremtiden. Vi har i denne oppgaven sett på hvordan sponsing av idrettsarrangementer kan brukes ... -
Sponsing av idrettsutøvere – En sammenligning av Therese Johaug og Suzann Pettersen.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Temaet for denne oppgaven er sponsing, eller mer presist, sponsing av idrettsutøvere. Formålet med oppgaven er å oppnå en bredere innsikt i norske bedrifters beslutninger omkring valget av idrettsutøvere som sponsorobjekter. ... -
Sponsing av Instagrammere. Hvordan kan bedrifter oppnå størst effekt gjennom sponsing av Instagrammere?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Temaet for denne bacheloroppgaven er sponsing av Instagrammere, og hvordan bedrifter kan oppnå størst effekt av denne typen sponsorat. Når over 50 % av Norges befolkning bruker Instagram, har det blitt en attraktiv kanal ...