Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 567-586 av 631
-
Statoil Fuel & Retail
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Statoil – en ikonisk merkevare?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Innenfor merkevarelitteraturen er det to ulike teoretiske retninger - det psykologiskøkonomiske perspektivet og consumer culture theory. Disse ytterpunktene presenterer ulike retningslinjer og krav for hva som må til for ... -
Strategisk bruk av sub-brands, et case-studie om Nissan.
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Formålet med denne oppgaven er å se hvordan et undermerke kan bidra til å endre mormerkets posisjon. Oppgaven handler om Nissan Leafs påvirkning på mormerket Nissan, men funnene kan være interessant også for andre ... -
Strategisk prising mot ferie- og fritidsmarkedet i Oslo
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Denne oppgaven tar for seg fagfeltet Revenue Management og fenomenet strategisk prising for hotellbransjen i Oslo. De siste 15 årene har hotellpriser i Norge stått tilnærmet stille. Mye av forklaringen ligger i økt ... -
STUDENTERS HOLDNING TIL MERKEVARE AV SPORTSBEKLEDNING
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvorvidt tilhørighet og/eller mediapåvirkning styrer studenters holdning til merkevarer av sportsbekledning. Grunnen til at dette er spennende å studere, er fordi sportsbekledning ... -
Studie i ubevisst påvirkning gjennom sensorisk markedsføring
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Sensorisk markedsføring har de siste årene blitt et mer utbredt begrep innenfor markedsføring. I denne oppgaven har det blitt lagt fokus på å forstå hvilken effekt de ulike sanseinntrykkene vi blir utsatt for, har på ... -
En studie om Mathallen kan forandre forbrukeratferd og dagligvarekjedene i Oslo
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
Styringsmekanismer i oljebransjen og dens påvirkning: En kartlegging av bruk av styringsmekanismer fra en operatør på sine leverandører i oljebransjen og hvordan dette påvirker deres leverandører
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven ble dannet på grunnlag av vår nysgjerrighet til oljesektoren i Norge og interesser for bruk av styringsmekanismer i bedrifter. Vår hensikt med denne oppgaven er å kartlegge hvilke styringsmekanismer ... -
Substans og fremtreden i Politet
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Suksessfaktorer for Terrengpark
(Bachelor thesis, 2014-03-25)Vi ønsker med denne oppgaven å se på nisjer innenfor reiselivet. Dette er et tema vi har valgt fordi vi mener nisjer vil bli en god strategi for framtidig norsk reiseliv. For å belyse tema nisje har vi valgt å ta for oss ... -
Suksesskriterier for krisekommunikasjon
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Suksesskriterier for markedskommunikasjon i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2014-03-31)Temaet for denne bacheloroppgaven er markedskommunikasjon i sosiale medier, med et fokus rettet mot bedrifters bruk av markedskommunikasjon i sosiale medier mot både eksisterende og potensielle kunder. Det virker som at ... -
Suksesskriterier ved outsourcing av renholdsfunksjoner i hotellbransjen i Norge.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Suksessrik kommunikasjon gjennom Facebook
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Sunnhet på flaske - en kartlegging av markedet for sunne drikker
(Bachelor thesis, 2012-01-10) -
SWEATSHOP – KLESINDUSTRIENS MØRKE SIDE
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven handler om hvordan en opinionsleder kan påvirke forbrukere gjennom sosiale medier, og andre medier de kan fremme sin mening. Som tema har vi valgt å fordype oss innen samfunnsansvar i klesindustrien, ... -
Taktisk Merkevareledelse i oppstartsfasen av agenturer i Norsk motebransje
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Målet med dette studiet var å øke forståelsen for hvordan ny oppstartede agenturer benytter seg av merkevareledelse, og hvordan de burde benytte seg av merkevareledelse for å øke kjennskap mot innkjøpere. På bakgrunn av ... -
Tankenes kraft: En reise i Selvet
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Tap og vinn med samme sinn, eller påvirker negative hendelser mer enn positive?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Gjennom denne oppgaven har vi hatt som mål å teste hvordan positive og negative hendelser av samme verdi påvirker kunder ulikt, med utgangspunkt i prospect theory. Vi ønsker med dette å se om forbrukere vil få en større ...