Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Title
Now showing items 547-566 of 631
-
Smartbygg-teknologi: fremtidens sykepleierassistent?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan forhold som teknologi og arbeidsmiljø kan påvirke effektiviteten blant sykepleiere på Haukeland Universitetssykehus. Vi ønsket å ta for oss arbeidshverdagen til en ... -
Smarttelefonen - fra vane til avhengighet
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Mobilavhengighet er et relativt nytt problem som stadig får økt oppmerksomhet, både i Norge og utlandet. Vi ønsker å belyse en del av dette problemet med utgangspunkt i forbrukeratferd. Gjennom et eksperiment vil vi studere ... -
Smarttelefonens innvirkning på effektivitet – en kvalitativ undersøkelse av norske ledere
(Bachelor thesis, 2016-11-11)Smarttelefonen har i mange tilfeller blitt en forlengelse av oss selv og er et teknologisk verktøy som aldri er langt unna sin bruker. Vi har i denne oppgaven forsket på hvilken rolle den spiller i menneskers liv og ... -
Små bedrifters digitale markedsføring skaper lønnsomhet
(Bachelor thesis, 2021)I dette prosjektet har vi undersøkt hva som fungerer innenfor digital markedsføring. Bakgrunn for gjennomføring var at vi ønsket å lære mer om hvordan små bedrifter kan lykkes med sin digitale markedsføring. Innenfor dette ... -
Smilefjes - en merkeordning
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Snusemballasjens konsekvenser for merkelojalitet
(Bachelor thesis, 2020-06)Fra og med 2018 ble de nye standardiserte forpakningene på snus vedtatt. Vedtakets formål var å minske andel unge til å starte med snus, da myndighetene mener emballasjedesignet kan ha en innvirkning på dem. Snusboksene ... -
Sosial risiko og private merker: hvordan betalingsvilligheten til forbrukerne påvirkes
(Bachelor thesis, 2017)Det er viktig for bedrifter å kunne posisjonere seg riktig og ha kunnskap om hva forbrukeren er villig til å betale. Derfor forsøker denne avhandlingen å rette fokus mot hvordan sosial risiko og kvalitet kan påvirke ... -
Sosiale epidemier - En studie av hva som leder til smittsom atferd
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Oppgavens overordnede problemstilling er: Hvordan legger norske markedsføringspraktikere opp til sosiale epidemier, og hvordan samsvarer det med eksisterende teori? Oppgavens hensikt er å få en dypere forståelse for ... -
Sosiale medier - Genrelle suksesskriterier og fallgruver
(Bachelor thesis, 2012-01-10) -
Sosiale medier sin påvirkningskraft på nordmenns holdninger til pels
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Formålet med denne oppgaven var å avdekke om det eksisterer en sammenheng mellom sosiale medier og hvilken holdning man har til pels. Vi ønsket å finne ut av om sosiale medier påvirker holdninger til pels negativt eller ... -
SPAREINTENSJON: Påvirkning av domenekunnskap, locus of control, temporal distance og sosial norm
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven ble utviklet med bakgrunn av at vi begge synes sparing er et veldig interessant, og ikke minst et dagsaktuelt tema. Flere spareapper har blitt lansert, og bankene har kommet med tiltak for at forbrukere ... -
Spillet om smaken
(Bachelor thesis, 2015-10-09)I løpet av vår utdanningsprosess har vi fått en stor interesse for forbrukersosiologi. Det er særlig Pierre Bourdieus verk som er grunn i denne interessen. Denne oppgavens formål var å belyse hvordan smak i form av ... -
“Sponsede Snapchatinnlegg”.
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven handler om hvordan sponsede Snapchatfilmer fra en influenser, påvirker mottakerens (forbrukerens) overtalelseskunnskap, og videre hvordan overtalelseskunnskapen påvirker holdningen til produktet som ... -
SPONSING AV IDRETTSARRANGEMENTER FOR BARN
(Bachelor thesis, 2015-10-23)I dagens samfunn rår det flere debatter rundt barns manglende aktivitet og usunne kosthold, og hvilke konsekvenser dette har for fremtiden. Vi har i denne oppgaven sett på hvordan sponsing av idrettsarrangementer kan brukes ... -
Sponsing av idrettsutøvere – En sammenligning av Therese Johaug og Suzann Pettersen.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Temaet for denne oppgaven er sponsing, eller mer presist, sponsing av idrettsutøvere. Formålet med oppgaven er å oppnå en bredere innsikt i norske bedrifters beslutninger omkring valget av idrettsutøvere som sponsorobjekter. ... -
Sponsing av Instagrammere. Hvordan kan bedrifter oppnå størst effekt gjennom sponsing av Instagrammere?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Temaet for denne bacheloroppgaven er sponsing av Instagrammere, og hvordan bedrifter kan oppnå størst effekt av denne typen sponsorat. Når over 50 % av Norges befolkning bruker Instagram, har det blitt en attraktiv kanal ... -
Sponsing i langrennssporten: Veldedighet eller markedsføring?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Temaet for denne oppgaven er sponsing innen langrennssporten. Formålet med oppgaven er å få en bredere forståelse for hvordan sponsingen fungerer, hva bedrifter vil oppnå med den, og hvorvidt de oppnår det. Gjennom alle ... -
Sponsing i sykkelsporten : Utfordringene ved innhenting av sponsorer
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Denne bacheloroppgaven har sponsing som hovedtema, hvor sykkelsporten er i fokus. I den forbindelse har vi tatt for oss en tidsaktuell sak som har preget sportsnyhetene det siste året. Thor Hushovd ønsker å etablere et ... -
Sponsing i sykkelsporten: En bacheloroppgave om sykkelsportens troverdighet
(Bachelor thesis, 2014-03-25)I denne bacheloroppgaven ønsket vi å identifisere hvilke utfordringer sykkelsporten har opplevd, og hvordan disse utfordringene vil kunne løses ved hjelp av sponsoraktiviteter. Troverdigheten til sykkelsporten har ... -
«Stand out of the crowd», et case om personlig merkevarebygging.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)”To be in buisness today, our most important job is to be head marketer for the brand called you” (Peters 1997), med dette sitatet falt valget vårt på personlig merkevarebygging. Merkevarebygging er et tema vi begge ...