Now showing items 385-404 of 631

    • Medaljens bakside. The dark side of corporate sponsorship 

      Gunnholt, Jørgen Holth; Nygård, Gøran; Kawala, Sebastian Edward (Bachelor thesis, 2018-10-01)
    • Mekanismer og prosesser som danner priser i dagligvarebransjen 

      Espeland, Daniel; Enoksen, Knut Anders Austrått (Master thesis, 2018-11-01)
      I denne oppgaven har vi tatt for oss økonomisk teori og sosiologi samt forbrukerpsykologi for å prøve og skape en forståelse og et bedre bilde av hvordan priser i dagligvarebransjen dannes. Som utgangspunkt for oppgaven ...
    • MELLOMLEDERENS PÅVIRKNINGSKRAFT 

      Fladseth, Vilde Karlsdatter; Robertsen, Adrian Dæhli; Iversby, Madeleine Fjeld (Bachelor thesis, 2017)
      Vi ønsker i denne oppgaven å studere relasjoner mellom mellomleder og ansatte i ulike bransjer, og hvilken påvirkningsgrad mellomledere har for ansattes motivasjon. Kvalitative intervjuer, relevant teori fra pensum, ...
    • Menn om personlig merkevarebygging på sosiale medier. En kvalitativ studie av menn i alderen 20-29 sine holdninger til personlige merkevarer på sosiale medier. 

      Olsen, Marthe Emilie; Sørsdal, Tonje; Hansen, Camilla (Bachelor thesis, 2018-09-27)
      Vår bacheloroppgave har som hensikt å illustrere og identifisere de ulike holdningene, menn i alderen 20-29 år har til personlig merkevarer på sosiale medier. Vi synes det er interessant å få frem deres perspektiv på ...
    • Menneske eller maskin – hva gjør oss mest tilfreds? 

      Eek, Sondre; Eid, Haaken; Elkjær, Ingeborg (Bachelor thesis, 2018-09-27)
      I denne studien har vi sett på selvbetjeningsteknologien sin påvirkning på kundetilfredshet, i forhold til personlig service. Settingen vi testet dette i var gjennom billettkjøp til kollektivtransport. Det har tidligere ...
    • Menneske og teknologi - serviceytelse i perfekt harmoni? En bacheloroppgave om automatisering av serviceleveranse i hotell 

      Sanden, Aina; Lerum Bondevik, Morten (Bachelor thesis, 2020-06-01)
      Selvbetjeningsteknologi er en av mange bidragsytende faktorer til et automatisert samfunn, og vi finner teknologi i form av selvbetjent inn- og utsjekk i stadig flere hotell. Frontpersonalets interaksjon med gjester har ...
    • Merkeallianser mellom bedrifter og profilerte personer 

      Blokhus, Hilde; Rønning-Moe, Annett (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvorfor noen bedrifter har merkeallianser med profilerte personer, og hvilke forutsetninger som ligger til grunn for denne beslutningen. Det er også interessant å finne ut hva ...
    • MERKEASSOSIASJONER TIL NATT&DAG 

      Nygaard, Sanne; Johannessen, Elise Hisdal; Hauge, Ingvild (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Formålet med denne oppgaven er å gjennomføre en praktisk analyse som vi kan knytte opp mot teori om merkevarebygging, merkekjennskap, merkebevissthet og merkekunnskap (Keller 2013; Keller 1993). Spesielt ønsker vi å ...
    • Merkebygging av norsk klesdesign. 

      Breivik, Stine Petrikke; Winnæss-Karlsen, Ina Emilie (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • Merkebygging av Synsam 

      Strømsvåg, Siri; Tabari, Omid A. (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Merkebygging gjennom Facebook. 

      Medalen, Lene; Brurok, Tina (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • Merkekonseptets betydning for merkeutvidelser 

      Kristiansen, Kim-André; Opsahl, Astrid Elise; Kolstad, Stine (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      For å skape vekst hos en merkevare blir det ofte benyttet en vekstrategi med merkeutvidelser. En merkeutvidelse vil i de fleste tilfeller plassere merkevaren inn i en ny produktkategori. Det vi har sett på i denne oppgaven ...
    • Merkekonseptets og personlighetstrekkets påvirkning på forbrukerens betalingsvillighet 

      Abelsen, Julie; Beukers, Gabriela; Ambjørnrød, Caroline (Bachelor thesis, 2016-11-21)
      For å øke verdien av produkter og tjenester i et stadig mer komplekst marked har det de siste årene vært rettet mye fokus og forskning på merkevarebygging. Spesielt symbolsk merkekonsept og merkepersonlighet relatert til ...
    • Merkekonseptets- og tidsperspektivets effekter på preferanse og betalingsvillighet 

      Aasen, Anette Marie; Aasen, Heidi; Vammeli, Martine Alida Rossvik (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      Merkepersonlighet har de seneste årene gjort seg fremtredende innenfor markedsføringsrelatert forskning. Det er viktig å være innforstått med at merkevarens fundament, merkekonsept, må være grundig etablert. Derfor forsøker ...
    • Merkelojalitet eller tid? – En studie av faktorer som påvirker studenters kjøpsavgjørelser 

      Nerhagen, Mari; Moen, Elisa Olga; Simensen, Madeleine Desirée (Bachelor thesis, 2015-10-15)
      I dette studiet har vi tatt utgangspunkt i merkelojalitet og dets effekt på betalingsvillighet og preferanse for produkt ved forskjellige tidsperspektiv. Teorien som ligger til bakgrunn for undersøkelsen baserer seg på et ...
    • Merkeposisjonering av Cocosa kokosolje 

      Hatlevik, Amalie (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Denne oppgaven handler om merkevaren Cocosa kokosolje. Motivasjonen bak arbeidet er en observasjon av interessen for økologisk helsekost i samfunnet i dag. I takt med at helsekost blir mer populært, blir markedet stadig ...
    • Merkeposisjonering av Ringnes Pilsner 

      Berg, Lars; Danielsen, Erik (Bachelor thesis, 2014-03-19)
      Oppgaven har ved å benytte kvalitativ metode, innsamlet sekundærdata, teori omkring posisjoneringsstrategi og merkevarebygging, forsøkt å svare på problemstillingen; Hvordan bør Ringnes Bryggeri posisjonere sitt Produkt ...
    • Merker i endring 

      Svartangen, Julie; Staszak, Izabela; Tangeland, Kevin Christian (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      I denne bacheloroppgaven forsøker vi å belyse hvordan man kan ivareta kunderelasjoner når merker går igjennom endringer, og hvordan riktig kommunikasjon kan være med på å bidra til dette. Forbrukernes behov endrer seg ...
    • Merkesamarbeidets påvirkning på merkevarer 

      Allum, Mathilde Næss; Fredriksen, Karina; Bodin, Kristina Meisal (Bachelor thesis, 2014-03-19)
      I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss temaene merkevarebygging og merkesamarbeid. Vi har valgt å se på merkevaren H&M for å belyse dette temaet da de har hatt mange forskjellige alliansepartner, og vi finner det ...
    • Merkeutvidelser som Vekststrategi: En eksperimentell studie av norske merkeutvidelser i individuell sport. 

      Egner, Camilla; Berger, Connie; Enge, Chalotte Olsen (Bachelor thesis, 2015-10-23)