Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 145-164 av 631
-
Etikk i markedsføring av kosmetiske behandlinger
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Vi har i denne oppgaven valgt å skrive om de etiske beslutningene en bedrift gjennomgår før de publiserer et innlegg på Instagram. Bakgrunnen for at vi valgte dette temaet var fordi vi synes det var spennende, samtidig ... -
Eventmarkedsføring- Et casestudie av Red Bull Sparkstøtting Supercross
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Bakgrunnen for denne oppgaven bygger på vår nysgjerrighet på bruk av eventer som markedsføringsverktøy. Red Bull er en av mange bedrifter som i økende grad benytter eventer som en del av markedskommunikasjonen, og skiller ... -
Evolusjoner og revolusjoner i ACOS
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven ble gjennomført med hjelp fra programvareselskapet ACOS, og har som formål å undersøke to hovedproblemstillinger. Vi undersøker hvordan ACOS sin vekst, fra etablering til i dag, har påvirket deres ... -
eWOM på Facebook
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Når vi skrev denne oppgaven om eWOM og kunders påvirkningskraft, ønsket vi å undersøke om informasjonssøking, personlig innflytelse og negativ omtale hadde en påvirkning på kjøpsintensjonen til en forbruker. Vi ville ... -
Examining Norway’s destination image and French tourists’ travel choice behavior. Implications for destination organizations.
(Bachelor thesis, 2012-01-30) -
Faktorer som påvirker forbrukerens kjøpsintensjon i netthandel
(Bachelor thesis, 2020-05-30)Netthandel er i kontinuerlig vekst og handlemønsteret til forbrukere er i stadig endring. Hva som påvirker deres kjøpsintensjon, endrer seg i raskt tempo med den teknologiske utviklingen. Nye medier blir tatt i bruk og ... -
Faktorer som påvirker miljøbevisste valg, og mulighetene for posisjonere seg deretter fra bilbransjens perspektiv.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Farer med andres kommentarer – Merkeevaluering og smitteeffekter ved negativ vareprat på nett
(Master thesis, 2017-10-28)Denne avhandlingen omhandler negativ vareprat i form av tilbakemeldinger som gis om et produkt på internett. Målet med oppgaven er å finne ut om kvaliteten (høy versus lav) på elektronisk negativ vareprat påvirker evaluering ... -
Film fra sør
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
«Finnes det aksept for ferdigretter blant de forbrukere som er opptatt av sunn mat?»
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Denne bacheloroppgaven omhandler forbrukernes holdningsstrukturer til ferdigretter, som er et produkt som tradisjonelt er assosiert med noe negativt. For å avdekke forbrukernes holdninger til ferdigretter har vi valgt å ... -
Flåm - en mer bærekraftig cruisedestinasjon?
(Bachelor thesis, 2020)Cruise er en av transporttypene som har fått mest kritikk. Mye av årsaken til dette er at cruiseskipenes bærekraftige utvikling får lite fokus. Cruisenæringen er i likhet med andre reiselivsaktører opptatt av bærekraft, ... -
Flerkulturell ledelse i DNV
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
FOR ET HERLIG HUNDELIV – ØKENDE FORBRUK TIL HUND I NORGE.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Denne oppgaven tar for seg økt forbruk til hund i Norge. Vi ser på hvilke faktorer som fører til et økt forbruk til hund hvor vi trekker inn relasjon mellom hund og eier, holdning til luksus og ulike motivasjonsteorier, ... -
Forbedringspotensial ved Nudie Jeans Repair Shop
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Oppgaven er skrevet for Nudie Jeans Repair Shop i Oslo. Med bistand fra butikkens ansatte og kunder utarbeidet vi en forståelse og innsikt for ulike problemområder de sto ovenfor som nyetablert bedrift. Selv om varemerket ... -
Forbrukerens klikkatferd på søkemotorer: Betydningen av Persuasion Knowledge og merkekjennskap
(Master thesis, 2017-10-28)I denne masteroppgaven undersøker vi forbrukerens klikkatferd på søkemotorer. Vi definerer klikkatferd som valget mellom betalt plassering og ikke betalt plassering på søkemotoren. Vi har sett på forbrukerens klikkatferd ... -
Forbrukerens påvirkningskraft på fremtidens TV.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på fremtidens tv-industri og hvordan forbrukeren påvirker markedet. Det finnes noe, men lite teori på denne utviklingen, og oppgaven vil derfor, i tillegg til sekundær empiri fra ... -
Forbrukerens rasjonaliseringsstrategier : En kvalitativ studie av forbrukerens rasjonaliseringsstrategier etter kjøp fra merkevarer som har utført uetiske handlinger
(Bachelor thesis, 2019)I denne besvarelsen ønsket vi en bedre forståelse av hvordan forbrukere rasjonaliserer når de kjøper produkter fra merkevarer som har opptrådt uetisk. Uetiske handlinger begått av bedrifter er en definisjon av merkekriser ... -
Forbrukeres holdningsendring sett i lys av en bedrifts håndteringsstrategi ved en merkevarekrise, med eller uten integrering av CSR.
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Gjennom et ekstensivt design (eksperiment) ble det utformet fire eksperimentgrupper med ulik manipulasjon og stimuli. Gruppene fikk forskjellig informasjon om håndtering av en fiktiv merkevare i krise. På bakgrunn av ... -
Forbrukerrespons på overdreven reklameargumentasjon – Effekten av overtalelseskunnskap og reklameskepsis
(Master thesis, 2015-11-23)Denne masteroppgaven tar for seg overdreven reklameargumentasjon. Vi skiller mellom to ulike former for overdreven reklameargumentasjon; funksjonell og opplevelsesbasert. Målet med denne oppgaven er å undersøke hvordan de ... -
Forbrukerrespons på uetisk forretningsdrift: Effekten av moralsk avkobling.
(Master thesis, 2014-10-01)Denne masteroppgaven tar for seg uetisk forretningsdrift, det vil si en sosialt diskuterbar handling som bryter med forbrukers etiske normer. Vi skiller mellom to ulike former for uetisk forretningsdrift: produktrelatert ...