Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 174-193 av 626
-
Frontfigurer og merkevarer: Ideelle egenskaper for et vellykket samarbeid
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er den økende trenden ved å bruke “influencers” eller kjente personer som frontfigur for en merkevare. Vi ønsket å undersøke hvilke egenskaper disse frontfigurene ideelt burde ha for ... -
Fusjoner og oppkjøp - Utfordringer og motiver ved fusjoner og oppkjøp
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Først mat, så moral: et kjøleskapsstudie av miljømerkers effekt på kjøpsatferd
(Bachelor thesis, 2020-06)Bakgrunn Bakgrunnen for studiet var et ønske om å lære mer om forholdet mellom bærekraft og forbrukeratferd. Temaet er både aktuelt og viktig. Etter flere runder med innsnevring kom vi frem til en problemstilling. Pr ... -
Gamification og motivasjonsteori
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Denne oppgaven tar utgangspunkt i motivasjonsteori for å forklare en intensjon om å ta i bruk en gamification treningsapplikasjon. Problemstillingen vi har jobbet ut i fra er: ”Hvordan kan motivasjon forklare intensjon ... -
Generasjon X og Y sin motivasjon for å velge private brands
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Denne bacheloroppgaven belyser de norske dagligvarekjedenes private brands og ser på hvilke faktorer som påvirker motivasjonen når generasjon x og y velger disse merkene. Vi presenterer private brands gjennom historie, ... -
Generasjon X vs Generasjon Y - hvem er mest mottakelig for digital markedsføring?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Utgangspunktet for vår oppgave er den økende digitaliseringen i samfunnet, og markedsføringens rolle innenfor dette fenomenet. De siste årene har bedrifter sakte, men sikkert gått bort i fra tradisjonell markedsføring, ... -
Generasjon Z: forbruk og segmentering
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven undersøker hvilke faktorer som er mest avgjørende i generasjon Z’s valg av merkevarer. For å utforske denne problemstillingen har vi hentet inn primærdata gjennom dybdeintervju med syv informanter. På ... -
Genuine artister knytter genuine relasjoner: En multimetodisk kvantitativ studie om oppfattet ydmykhet og autentisitets effekt på sosial tiltrekning og parasosiale interaksjoner til musikkartister på sosiale medier.
(Master thesis, 2021)En utfordring for musikkartister i dagens musikkbransje er å skape en engasjert og lojal følgerbase på sosiale medier i et høyt saturert og kompetitivt marked. Det kreves derfor en økt forståelse for hvordan musikkartister ... -
Geraci Siculo, en autentisk opplevelse?
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
Giverglede fra graven
(Master thesis, 2017-10-28)Hvert år samles det inn millioner av kroner til veldedige organisasjoner, men hvordan kan disse inntektene økes? Ved å sammenligne inntektskildene i Norge med andre land er det avdekket et avvik. Det er at testamentariske ... -
Gjesteundersøkelsers påvirkning på servicekvaliteten
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Denne bacheloroppgaven ser nærmere på sammenhengen mellom hotellenes gjestetilbakemeldinger fra egne utsendte gjesteundersøkelser og servicekvalitet. Vi ønsket å undersøke hvor aktivt gjestetilbakemeldingene blir brukt, ... -
Gjør meg mett! - med Nutrilett?
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
GOPPAR - Hvordan påvirke salg, marked og revenue til å ta de mest økonomisk lønnsomme beslutninger?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Green Demarketing vs. Green Advertising: En eksperimentell studie av grønn markedsføring, sosiale bevis og effekten på holdninger
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Tradisjonell markedsføring har på mange måter bidratt til miljøproblemer tilknyttet overproduksjon og overforbruk i dagens samfunn. Formålet med denne bacheloroppgaven er å belyse i hvilken grad markedsføring har potensiale ... -
Grønn innflytelse. Bedrifters valg av hotelltjenester
(Bachelor thesis, 2020)Bedrifter i dag kjenner stadig mer på presset av å drive mer miljøvennlig. Dette kan føre til nye muligheter for hoteller å drive grønt. Denne oppgaven tar for seg bedrifters kjøpsprosess når de skal velge hotell og ... -
Grønnvasking sin påvirkning på bedrifters omdømme og forbrukernes holdninger
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Bærekraft har blitt et svært viktig tema og har ført til at flere bedrifter utgir seg for å være grønnere enn hva de faktisk er, og følgelig blitt beskyldt for grønnvasking. Denne oppgaven tar for seg grønnvasking i ... -
Gøy på landet - en bærekraftig strategi for destinasjonsutvikling i Vingelen
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne bacheloroppgaven er å komme opp med en bærekraftig strategi for destinasjonsutvikling i Vingelen. Jeg vil blant annet se på hvordan eksisterende og nye reiselivsprodukter i Vingelen kan bli mer lønnsomme, ... -
H&M Conscious: Har forbrukeres holdninger til merkevaren endret seg etter de lanserte mer bærekraftig mote?
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Miljø og bærekraft utfordrer alle samfunnssektorer, ikke minst klesindustriens fast fashionkonsepter som baserer seg på bruk-og-kast og produksjon i lavkostland. Kleskjeden H&M er en av aktørene som imøtekommer forventningene ... -
Håndtering av merkekriser
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
Helårsturisme på vinterdestinasjoner
(Bachelor thesis, 2012-11-28)