Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 271-290 av 626
-
Hvordan kan merkevarebygging påvirke Sarpsborg Arbeiderblad – som avis?
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Hvordan kan Rosa Sløyfe skape en sterkere relasjon til sine samarbeidspartnere?
(Bachelor thesis, 2012-01-10) -
Hvordan kan Scandic bruke markedskommunikasjon for å synliggjøre deres verdier om å være en bærekraftig hotellkjede?
(Bachelor thesis, 2020)Vår oppgave tar for seg hvordan hotellkjeden Scandic kan bli tydeligere i sine sosiale kanaler om arbeidet de gjør for miljøet ved hjelp av markedskommunikasjon. I forkant av denne oppgaven hadde vi et inntrykk av at de ... -
Hvordan kan varm/kald kognisjon og ulik tekstur påvirke forbrukerens smakspreferanse og oppfattet kvalitet?
(Bachelor thesis, 2017)Kan bedrifter bevisst påvirke forbrukere gjennom ubevisst påvirkning, og kan dette skape konkurransefortrinn? I denne oppgaven har det blitt lagt fokus på sensorisk markedsføring gjennom varm/kald kognisjon og berøringssansen. ... -
Hvordan lykkes med å tiltrekke og beholde kunder i rådgivningsbransjen.
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Hvordan lykkes som sponsor av kultur- og sportsarrangementer.
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Denne oppgaven omhandler tema sponsing. Med problemstillingen: “Hvordan lykkes som sponsor av kultur- og sportsarrangementer? “For at vi skulle få det fokuset vi ønsket under oppgaven, så valgte vi å ta i bruk noen undertema: ... -
Hvordan påvirker hotelldesign gjesters holdning til hotellet? Case: Grand Hotel Oslo
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Dagens hotellmarked karakteriseres av intens konkurranse og stadig mer krevende kunder. Det fører til at hotellbedrifter tar i bruk design i større grad for å differensiere seg fra andre overnattingssteder. Temaet for ... -
Hvordan påvirker influencere merkelojaliteten til Generasjon Z?
(Bachelor thesis, 2019)Generasjon Z er den første generasjonen som vokser opp som digital natives . De er svært selektive når det gjelder hva de vier oppmerksomheten sin til, noe som byr på utfordringer for oss markedsførere. Eksisterende ... -
Hvordan påvirker intern servicekvalitet kundelojalitet hos Adams Matkasse?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Gjennom studiet har vi lært at møtet mellom bedrift og kunde blir vektlagt som et av de viktigste nøkkelpunktene i tjenester. I sammenheng med dette har viktigheten av interne prosedyrer og prosesser blitt trukket frem ... -
Hvordan påvirker Norges største bloggere, Caroline Berg Eriksen og Sophie Elise Isachsen, sine lesere i form av kjøpsatferd?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven er skrevet som en avsluttende eksamen ved bachelorstudiet Markedsføring og salgsledelse ved Høyskolen Kristiania, våren 2017. Bacheloroppgaven tar for seg temaet bloggernes evne til å påvirke ... -
Hvordan påvirker samarbeidet til Junkyard med sosiale profiler kjøpsatferden til forbrukerne?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår interesse for sosiale medier. Vi ønsket å få en dypere forståelse for hvordan bedrifter som Junkyard kan påvirke sine forbrukere gjennom sosiale medier som blogg og ... -
Hvordan påvirker sponsorobjektets sportslige prestasjoner norske sponsorbedrifter?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Denne bacheloroppgaven tar for seg følgende problemstilling: “Hvordan blir norske sponsorbedrifter påvirket av sportslige prestasjoner til sponsorobjektet sitt i norsk herrefotball innen de to øverste divisjonene?”. ... -
Hvordan påvirker The Body Shops CSR- arbeid forbrukerens kjøpsatferd?
(Bachelor thesis, 2015-03-12)CSR er et kontroversielt tema som stadig får økt oppmerksomhet, både i Norge og utlandet. Corporate social responsibility er alt en bedrift gjør utover det som er lovpålagt. Det kan både dreie seg om økonomisk og sosialt ... -
Hvordan påvirkes kundens lojalitet ved bruk av cult branding?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvordan påvirkes norske forbrukeres holdninger til en online-reklamefilm dersom forskjellige elementer i reklamen kan oppfattes som nasjonale eller internasjonale? : En kvalitativ studie
(Master thesis, 2020-06)Med økende bruk av markedsføringskroner som rettes mot internett, er det mer viktig enn noensinne at markedsførere kjenner sitt marked. Med internett har også terskelen for å markedsføre på tvers av landegrenser blitt ... -
Hvordan respondere på en merkekrise utløst av interne forhold?
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Oppgavens hensikt er å bringe klarhet til den todelte problemstillingen om attribusjon i krisesituasjon og responsstrategi: Hvordan påvirker forbrukeres attribusjon holdningen til et merke under en krise? OG Hva er ... -
Hvordan skaper blogging persepsjon av lederskap?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår genuine interesse for påvirkning- og ledelsesfagene. Vi finner det interessant å se nærmere på hvordan andre oppfatter ledere som tar i bruk blogg hvor det publiseres både ... -
Hvordan skapes kunde-merkerelasjon i et høykonsumsegment som Pepsi og Coca- Cola i tv-reklame?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Hensikten ved denne bacheloroppgaven har vært å undersøke forholdet mellom to merkevarer, kunde-merkerelasjon og TV-reklame. Problemområdet har vært hvordan kundemerkerelasjon kan skapes gjennom TV-reklame, og da med en ... -
Hvordan styrke unge voksnes holdninger til forsikring
(Master thesis, 2018-11-01) -
Hvordan tilrettelegger Posten for medarbeiderdrevet Innovasjon?
(Bachelor thesis, 2017)Norsk næringsliv møter utfordringer i form av en endringsprosess. Det settes krav til fornyelser, økte kostnader og endringer som vil være utfordrende for norske bedrifter. Litteraturen om medarbeiderdrevet innovasjon, ...