Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 479-498 av 626
-
Plattformøkonomiens påvirkning (the impact of the platform economy): en kvalitativ studie om hvordan en bedrifts deltakelse i en plattform kan påvirke ens merkevare
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Denne bacheloroppgaven omhandler hovedsakelig forbrukerperspektivet på plattformøkonomi som en ny forretningsmodell, men tar i noen grad også et bedriftsperspektiv. Vi har tatt for oss merkevareteori, samt teori om ... -
Plus Size vs. Size Zero - Modellens betydning for forbrukerens holdning til merkevaren
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven handler om holdninger knyttet til plus-size og size-zero modeller. Formålet med oppgaven er å søke å finne ut om det foreligger noen holdningsforskjeller blant kvinnelige studenter i Norge, når en ... -
Politisk forbruk: et dypdykk i unge , norske kvinners garderober
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vi lever i dag i et samfunn med et stadig økende fokus på miljø og bærekraft. Skolestreik for klima, protester mot oljeboring, og politisk deltakelse gjennom våre kjøpsvaner er eksempler på dette. Ifølge en rapport fra ... -
Posisjonering og merkebygging av Markedshøyskolen
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Positiv forbrukerrespons til negativ medieomtale: Betydningen av diagnostisitet og informasjonsprosessering
(Master thesis, 2016-11-07)Denne masteroppgaven tar for seg negativ medieomtale. Vi skiller mellom to ulike former for negativ medieomtale; diagnostisk og ikke-diagnostisk. Med diagnostisk omtale mener vi en kombinasjon av negativ medieomtale som ... -
Positiv respons på negativ elektronisk vareprat: Betydningen av sosial identitet og argumentstyrke
(Master thesis, 2018-11-01)Denne avhandlingen omhandler negativ vareprat i form av tilbakemeldinger som gis om et merke over internett. Målet med oppgaven er å avdekke hvilken effekt negativ vareprat har for merkeevaluering (holdning og kjøpsintensjon), ... -
Positive vs. negative kundeanmeldelser – troverdige?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I dagens samfunn spiller sosiale medier en viktig rolle i forbrukernes hverdag, og online feedbacktjenester benyttes av svært mange både ved innhenting av informasjon og ved evaluering av produkter og tjenester. Det kan ... -
Prinsipper for valg av kanaler i multikanalmarkedsføring - Et casestudie av den norske mediebransjen
(Master thesis, 2015-11-23)Vi har i denne masteravhandlingen sett på prinsipper for valg av kanaler i multikanalmarkedsføring. Gjennom en grundig teoretisk gjennomgang ble det avdekket prinsipper og påvirkende faktorer for kanalvalg i forskningsartikler ... -
Private merker - noe for enhver smak?
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Problematikken rundt tredjepartskanaler - et nødvendig onde?
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
Produktplassering i et forbrukerperspektiv
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Produktplassering har i løpet av de siste årene blitt et begrep som blir stadig mer omfattende, og omhandler i dag plassering på, ikke bare TV og film, men også medier som dataspill, sanger, bøker, radio og blogger. Vi har ... -
Produktplassering i et merkebyggingsperspektiv
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Produktplassering i musikkvideo.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Produktplassering i narrativ tekst
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Produktplassering har i løpet av de siste årene blitt et stadig mer omfattende begrep, og omhandler nå, i tillegg til film og TV, også plasseringer i medier som musikkvideoer, dataspill og bøker. Vi valgte å skrive om ... -
Produktplassering i serier - sosiale bevis og holdninger
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven tar for seg tv-serie karakterer som påvirkere, sett fra publikummets synspunkt. Mitt arbeid med problemstillingen gjennom oppgaven vil være å søke etter forståelse rundt fenomenet sosiale bevis som ... -
Produktplassering i TV-serier : Påvirkning på holdninger og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Gjennom høsten 2015 har vi vurdert hvilke emner vi ønsker å lære mer om under vår bacheloroppgave, og endte til slutt opp med temaet produktplassering. Dette er et tema som har interessert oss gjennom vår skolegang ved ... -
Produktplassering rettet mot barn
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Produktplassering har i de siste årene blitt et mer voksende fenomen i Norge, ettersom det ble lovlig i 2013. Vi valgte å fokusere på produktplassering rettet mot barn, og hovedsakelig hvilken effekt produktplassering har ... -
Produktplasseringens effekt
(Bachelor thesis, 2015-10-20)I denne bacheloroppgaven er tar vi for oss effekten av produktplassering i norske TV-programmer. Produktplassering i Norge er et relativt nytt fenomen, som tilsier at det foreligger lite forskning på dette området. I Januar ... -
Produktutvikling i norske tech-startups - Kriterier for å oppnå størst grad av suksess
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne oppgaven handler overordnet om å kartlegge og finne ut hva slags produktutviklings-metoder norske tech-bedrifter benytter seg av. Mange gründere drømmer om å lansere et produkt som vil ta verden med storm, men veien ... -
Prosessen ved en expatriate: En studie om de ulike fasene i prosessen ved å ha ansatte på det globale arbeidsmarkedet
(Bachelor thesis, 2016-11-09)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse for fagområdet internasjonal HR. Dette er et dagsaktuelt tema både i Norge og internasjonalt. Foreløpig er det gjort lite forskning på dette emnet i Norge, og vi ...