Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 55-74 av 626
-
Corporate Social Responsibility i norsk næringsliv.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Corporate Social Responsibility: Hvordan kommunisere CSR for å styrke merkeholdning
(Bachelor thesis, 2017)Corporate Social Responsibility (CSR), også kalt bedriftens samfunnsansvar, er de aktivitetene bedriften bidrar med i samfunnet utover det som er lovpålagt. Dette har i løpet av de siste tiårene blitt en strategi som ... -
Corporate Social Responsibility: samvittighet i handleposen
(Bachelor thesis, 2018-10-01) -
Couchsurfing - Hvorfor er min sofa din sofa?
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet Couchsurfing. Dette er et fenomen som er lite forsket på her i Norge, og som fremdeles er noe ukjent blant nordmenn fordi de rett og slett ikke egentlig vet hva nettjenesten ... -
Country-of-Origin
(Bachelor thesis, 2013-12-05)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven omhandler country-of-origin og forbrukeres evaluering av produkter ut ifra en vurdering av det gitte opphavet. Hensikten var å se i hvilken grad forbrukernes evaluering i kjøpssituasjoner ... -
CRM i Elkjøp og Lefdal
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Cross Cultural Crisis Communication: A Comparative Case Study
(Master thesis, 2014-10-21)Casestudien undersøker om kultur har en betydning for krisekommunikasjon. Kultur kan være så mangt, men i denne oppgaven er det snakk om nasjonalkultur. Anderson (1996) skriver at en nasjon er et forestilt felleskap hvor ... -
Crowdfunding som finansieringskilde – motivasjonen bak donasjonen
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne oppgaven har vært å studere hva som motiverer individer til å donere penger via nett-plattformer som tilbyr crowdfunding. Problemstillingen er: hvilke motiver foreligger når en velger å gi støtte gjennom ... -
CSR in Controversial Industries: Can the Norwegian Oil and Gas Industry Benefit From Communicating their Environmental CSR Efforts?
(Master thesis, 2020-06-23)As corporate social responsibility (CSR) initiatives are used more frequently as a marketing tactic, research is lacking on the subject with regard to controversial industries. The aim of this study is to ... -
Dårlige tider for godt nytt?
(Bachelor thesis, 2015-10-15)I denne oppgaven tar vi på oss rollen som forskere og tar en nærmere titt på om positive finansielle presseoppslag knyttet til DNB kan ha negative konsekvenser på forbrukernes holdninger, og om dette igjen kan føre til et ... -
Den ideelle reisen – motivasjon og behov
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Formålet med denne avhandlingen er å se om reisemønsteret har endret seg over tid og eventuelle faktorer som har endret seg. For å kunne kartlegge dette har vi først sett på ulike reisemotiver, altså hva som får turistene ... -
Den ultimate guiden for mobilhandel
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Vi hadde over lengre tid ergret oss over dårlige nettbutikk løsninger når vi surfet på mobil og nettbrett. Når dagen for valg av tema for bacheloroppgaven kom, valgte vi å utnytte denne muligheten. Vi ønsket å lage en guide ... -
Designets rolle for salg av snus: En kvalitativ undersøkelse på påvirkningsfaktorer til snusforbruk
(Bachelor thesis, 2017)Med innføring av standardiserte tobakksemballasjer, ble vår interesse fanget av argumentasjonen bak den nye lovbestemmelsen; at unge blir påvirket til å ville prøve snus på grunnlag av snusboksens design. Vi ønsket å ... -
Destinasjonsimage. En casestudie om hvordan informasjonsinnhenting på nett påvirker Norges image som destinasjon.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Til tross for at forskning vedrørende imagedannelsesprosessen er intensivert de siste årene er det fremdeles sider ved fenomenet som er lite utforsket. Deriblant hvordan de ulike informasjonskildene påvirker imagedanne ... -
Destruktiv ledelse En kvantitativ studie om kjønnsforskjeller i oppfattelsen av destruktiv lederatferd
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Vår interesse for ledelse og de negative aspektene ved det var utgangspunktet for denne bacheloroppgaven. Tidligere er det forsket lite på destruktiv ledelse sett i sammenheng med kjønn. Destruktiv ledelse bør ses på som ... -
Det avgjørende konkurransefortrinnet - En studie av faktorer som påvirker en selgers prestasjon
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven har som hensikt å presentere faktorer som påvirker selgers prestasjon. For å besvare dette har vi valgt problemstillingen: ”Hvilke faktorer påvirker en selgers prestasjon?” I salgssammenheng kan ... -
Det digitale paradigme: Et skifte i kvalitetsdimensjoner
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven tar utgangspunkt i Sussnas (2015) fire dimensjoner for digital servicekvalitet. For å belyse hvilke faktorer som har størst påvirkning på tilfredshet og lojalitet hos brukerne til bedriftene Google, Facebook ... -
Det optimale samarbeidet mellom salg, marked og revenue management
(Bachelor thesis, 2015-10-12) -
Det sosiale rom. Fra utdanning til marked i kompetansesamfunnet.
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Kompetansesamfunnet vi lever i setter høyere krav til sine samfunnsborgere enn tidligere. Flere tar høyere utdanning for å sikre seg en attraktiv posisjon i arbeidsmarkedet. En relevant utdanning er ansett som essensielt ... -
Det sosiale servicescapet: En kvalitativ studie av sosial påvirkning på kafé
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven handler om den sosiale dimensjonen i servicescape. Servicescape omfatter de rammer en tjeneste utføres, leveres og konsumeres innenfor. Det fysiske servicecapet er favorisert i litteraturen på feltet ...