Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Title
Now showing items 575-594 of 626
-
Suksessrik kommunikasjon gjennom Facebook
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Sunnhet på flaske - en kartlegging av markedet for sunne drikker
(Bachelor thesis, 2012-01-10) -
SWEATSHOP – KLESINDUSTRIENS MØRKE SIDE
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven handler om hvordan en opinionsleder kan påvirke forbrukere gjennom sosiale medier, og andre medier de kan fremme sin mening. Som tema har vi valgt å fordype oss innen samfunnsansvar i klesindustrien, ... -
Taktisk Merkevareledelse i oppstartsfasen av agenturer i Norsk motebransje
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Målet med dette studiet var å øke forståelsen for hvordan ny oppstartede agenturer benytter seg av merkevareledelse, og hvordan de burde benytte seg av merkevareledelse for å øke kjennskap mot innkjøpere. På bakgrunn av ... -
Tankenes kraft: En reise i Selvet
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Tap og vinn med samme sinn, eller påvirker negative hendelser mer enn positive?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Gjennom denne oppgaven har vi hatt som mål å teste hvordan positive og negative hendelser av samme verdi påvirker kunder ulikt, med utgangspunkt i prospect theory. Vi ønsker med dette å se om forbrukere vil få en større ... -
The Effects of Perceptual and Conceptual Priming on Attention and Evaluation in Commercial Breaks
(Master thesis, 2015-11-23)While a vast number of studies have examined the effect of priming on positive evaluation towards an object, little research has been done on its effect on attention. Priming’s effect on positive evaluation has generally ... -
The making of a valuable place brand: A continuous collective effort.
(Master thesis, 2014-10-01)The interest in keeping rural settlements has remained constant with the Norwegian authorities since the start of the industrialization. Despite the fact that cities have grown and continue to grow while the rural areas ... -
The Paradox of Capital: Toward a Theory of Tourism Capital
(Bachelor thesis, 2015-10-13)This thesis takes theories of capital to the unique situation in order to qualitative ly analyze existing secondary literature on Cape Town and its tourism business and posit new theory is necessary to account for the ... -
The use of storytelling in middle-level management in the case of Telenor
(Bachelor thesis, 2015-10-23)The purpose of this thesis will be close examination of the coherence between organizational culture and storytelling through the studies of secondary data resources, which again will lead to a qualitative study with the ... -
Tilbakemeldingsnettsteder – bruk eller kast?
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Besvarelsen tar utgangspunkt i en iboende interesse for hotellers digitale distribusjonskanaler. Nyere forskning fra Cornell viser at User-generated content har en stor effekt på evnen til å forsvare høyere et prisnivå ... -
Tjener utstyrsleverandører noe på å sponse idrettsutøvere?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Problematikken som blir besvart i denne bacheloroppgaven er om utstyrsleverandører tjener noe på å sponse idrettsutøvere. Jeg har sett på et spesifikt tilfelle: Karoline Bjerkeli Grøvdal blir sponset av Adidas og bruker ... -
Toppen av isfjellet i det norske dagligvaremarkedet. Maktspillets konsekvenser for forbrukeren.
(Bachelor thesis, 2014-10-14)I denne oppgaven har vi sett på maktkonsentrasjonen i den norske dagligvarehandelen, og hvilke konsekvenser dette har for forbrukerne. Hovedspørsmålet som reises her er hvorvidt den sterke maktkonsentrasjonen hos eierne ... -
Treningsmotivasjon hos Oslo-studenter.
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Oppgaven er gjort med bakgrunn i vår personlige interesse for hva som gjør at noen mennesker lykkes godt med trening mens andre føler de ikke får inn gode rutiner på det, når de har samme utgangspunkt. Problemstillingen ... -
Troverdighet til bærekraftig kommunikasjon i dagligvarebransjen og klesbransjen
(Master thesis, 2022)Dagligvarebransjen og klesbransjen blir av mange ansett som klimaverstinger, og står for store mengder klimautslipp. Denne kvantitative studien tar for seg sammenhengen mellom bærekraftig kommunikasjon og troverdighet i ... -
Turisttilfredshet på 78° nord - Den totale opplevelsen av Svalbard
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Denne oppgaven tar for seg turisters tilfredshet av opplevelser på Svalbard. Opplevelsesturisme og naturbasert turisme er temaer som går igjen i reiselivsfagene og har blitt presentert som viktige trender i den globale ... -
Turnover i Berg-Hansen Reisebureau.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
TURNOVER I DE SKANDINAVISKE HOTELLKJEDENE
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Denne oppgaven er utarbeidet i samarbeid med et utvalg av de skandinaviske hotellkjedene. Studiet er basert på ulike strategier og modeller som i kontekst med vår problemstilling og hypoteser belyser temaet turnover i ... -
«Twitterkongen» På hvilke måter kan sosiale medier ha bidratt til at Trump vant valget i USA?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)I løpet av våre tre år på Høyskolen Kristiania interessen for digital markedsføring gradvis økt. Etter å ha valgt digital markedsføring som fordypningsemne under valgfagsemesteret ønsket vi å se nærmere på hvordan sosiale ...