Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 67-86 av 631
-
Den ultimate guiden for mobilhandel
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Vi hadde over lengre tid ergret oss over dårlige nettbutikk løsninger når vi surfet på mobil og nettbrett. Når dagen for valg av tema for bacheloroppgaven kom, valgte vi å utnytte denne muligheten. Vi ønsket å lage en guide ... -
Designets rolle for salg av snus: En kvalitativ undersøkelse på påvirkningsfaktorer til snusforbruk
(Bachelor thesis, 2017)Med innføring av standardiserte tobakksemballasjer, ble vår interesse fanget av argumentasjonen bak den nye lovbestemmelsen; at unge blir påvirket til å ville prøve snus på grunnlag av snusboksens design. Vi ønsket å ... -
Destinasjonsimage. En casestudie om hvordan informasjonsinnhenting på nett påvirker Norges image som destinasjon.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Til tross for at forskning vedrørende imagedannelsesprosessen er intensivert de siste årene er det fremdeles sider ved fenomenet som er lite utforsket. Deriblant hvordan de ulike informasjonskildene påvirker imagedanne ... -
Destruktiv ledelse En kvantitativ studie om kjønnsforskjeller i oppfattelsen av destruktiv lederatferd
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Vår interesse for ledelse og de negative aspektene ved det var utgangspunktet for denne bacheloroppgaven. Tidligere er det forsket lite på destruktiv ledelse sett i sammenheng med kjønn. Destruktiv ledelse bør ses på som ... -
Det avgjørende konkurransefortrinnet - En studie av faktorer som påvirker en selgers prestasjon
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven har som hensikt å presentere faktorer som påvirker selgers prestasjon. For å besvare dette har vi valgt problemstillingen: ”Hvilke faktorer påvirker en selgers prestasjon?” I salgssammenheng kan ... -
Det digitale paradigme: Et skifte i kvalitetsdimensjoner
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven tar utgangspunkt i Sussnas (2015) fire dimensjoner for digital servicekvalitet. For å belyse hvilke faktorer som har størst påvirkning på tilfredshet og lojalitet hos brukerne til bedriftene Google, Facebook ... -
Det optimale samarbeidet mellom salg, marked og revenue management
(Bachelor thesis, 2015-10-12) -
Det sosiale rom. Fra utdanning til marked i kompetansesamfunnet.
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Kompetansesamfunnet vi lever i setter høyere krav til sine samfunnsborgere enn tidligere. Flere tar høyere utdanning for å sikre seg en attraktiv posisjon i arbeidsmarkedet. En relevant utdanning er ansett som essensielt ... -
Det sosiale servicescapet: En kvalitativ studie av sosial påvirkning på kafé
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven handler om den sosiale dimensjonen i servicescape. Servicescape omfatter de rammer en tjeneste utføres, leveres og konsumeres innenfor. Det fysiske servicecapet er favorisert i litteraturen på feltet ... -
Digital markedsføring av sportsarrangementer
(Bachelor thesis, 2013-12-05) -
Digitale medier: en erstatning for ansikt til ansikt kommunikasjon?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Formålet med denne oppgaven har vært et ønske om å avdekke hvilke hindre norske bedrifter møter under kommunikasjon, både gjennom ansikt til ansikt kommunikasjon og gjennom digitale kommunikasjonskanaler, ved internasjonale ... -
Digitalisering i dagligvarehandel – en studie om påvirkningsfaktorene ved bruk av selvbetjening
(Bachelor thesis, 2021)I dette studiet undersøker vi hvilke faktorer som påvirker forbrukeres evne og villighet til å ta i bruk selvbetjeningssystemer. Vi undersøker også endring i kjøpsatferd som følge av Covid- 19-pandemien, og bruker resultater ... -
Din flaske, ditt vann – Hvordan symboleffekten, holdninger, og media former forbrukerens livsstil.
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Denne oppgaven baseres på symboleffekten ved synlig bruk og gjenbruk av vannflasker, som blir sett ut ifra semiotikk, holdninger og omdømme. Et fenomen vi ønsker å se på er hvorfor folk prefererer å gjenbruke vannflasker ... -
Does pay for performance motivate and create competitive environment: An exploratory case study
(Bachelor thesis, 2015-10-22)In consideration of the fact that Østfold Distribusjon AS previously had a pay for performance structure, the main purpose of this research study is to determine whether pay for performance motivate distributors at Østfold ... -
Dubbing av reklame. Hvordan dubbing påvirker holdningen til reklame.
(Bachelor thesis, 2013-12-05)En av de mest sentrale diskusjonene innen dagens markedsføring omhandler dilemmaet mellom standardisering og lokaltilpasning. En form for standardiseringsmetode omfatter dubbing av reklamefilmer, som også kan sees på som ... -
«Dufts og designs påvirkning på betalingsvillighet»
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Hensikten med bacheloroppgaven er å illustrere hvordan sensoriske stimuli “design” og “duft” påvirker forbrukernes betalingsvillighet. For oss var det interessant å se hvordan teorien om sensoriske stimuli kan gi ytterligere ... -
E-handel mot den fysiske butikk
(Bachelor thesis, 2017-10-11)I denne oppgaven har vi gjennomført en eksplorativ studie for å belyse problemstillingen «Hvilke konsekvenser har e-handelens utvikling på de fysiske butikkene?». Som følger av den økte e-handelen verden over, ønsker vi ... -
Effekten av Cancel Culture i influensermarkedsføring
(Master thesis, 2023)Denne oppgaven fokuserer på fenomenet «Cancel Culture» som har blitt en konsekvens for influenser markedsføring. Målet er å kartlegge hvordan effekten mellom en kansellert (vs. Ikke) kansellert talsperson påvirker holdning ... -
Effekten av eventdesign på tilskueres tilfredshet
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Denne bacheloroppgaven tar for seg eventdesign ved et mega- sportsevent. Mer spesifikt er den rettet mot om, og eventuelt hvilke elementer som har effekt på tilskuernes totale tilfredshet. Hensikten er å bedre kunnskapen ... -
Effekten av samsvar: Et eksperimentelt dypdykk i hvordan samsvar mellom merkevare og talspersoner påvirker forbrukernes holdninger
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Oppgaven vår har som utgangspunkt å undersøke viktigheten av samsvar mellom talsperson og merkevarer i markedsføring. Problemstillingen vi valgte at vår oppgave skal belyse er “I hvilken grad må det være samsvar mellom ...