Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 154-173 av 626
-
Flerkulturell ledelse i DNV
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
FOR ET HERLIG HUNDELIV – ØKENDE FORBRUK TIL HUND I NORGE.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Denne oppgaven tar for seg økt forbruk til hund i Norge. Vi ser på hvilke faktorer som fører til et økt forbruk til hund hvor vi trekker inn relasjon mellom hund og eier, holdning til luksus og ulike motivasjonsteorier, ... -
Forbedringspotensial ved Nudie Jeans Repair Shop
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Oppgaven er skrevet for Nudie Jeans Repair Shop i Oslo. Med bistand fra butikkens ansatte og kunder utarbeidet vi en forståelse og innsikt for ulike problemområder de sto ovenfor som nyetablert bedrift. Selv om varemerket ... -
Forbrukerens klikkatferd på søkemotorer: Betydningen av Persuasion Knowledge og merkekjennskap
(Master thesis, 2017-10-28)I denne masteroppgaven undersøker vi forbrukerens klikkatferd på søkemotorer. Vi definerer klikkatferd som valget mellom betalt plassering og ikke betalt plassering på søkemotoren. Vi har sett på forbrukerens klikkatferd ... -
Forbrukerens påvirkningskraft på fremtidens TV.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på fremtidens tv-industri og hvordan forbrukeren påvirker markedet. Det finnes noe, men lite teori på denne utviklingen, og oppgaven vil derfor, i tillegg til sekundær empiri fra ... -
Forbrukerens rasjonaliseringsstrategier : En kvalitativ studie av forbrukerens rasjonaliseringsstrategier etter kjøp fra merkevarer som har utført uetiske handlinger
(Bachelor thesis, 2019)I denne besvarelsen ønsket vi en bedre forståelse av hvordan forbrukere rasjonaliserer når de kjøper produkter fra merkevarer som har opptrådt uetisk. Uetiske handlinger begått av bedrifter er en definisjon av merkekriser ... -
Forbrukeres holdningsendring sett i lys av en bedrifts håndteringsstrategi ved en merkevarekrise, med eller uten integrering av CSR.
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Gjennom et ekstensivt design (eksperiment) ble det utformet fire eksperimentgrupper med ulik manipulasjon og stimuli. Gruppene fikk forskjellig informasjon om håndtering av en fiktiv merkevare i krise. På bakgrunn av ... -
Forbrukerrespons på overdreven reklameargumentasjon – Effekten av overtalelseskunnskap og reklameskepsis
(Master thesis, 2015-11-23)Denne masteroppgaven tar for seg overdreven reklameargumentasjon. Vi skiller mellom to ulike former for overdreven reklameargumentasjon; funksjonell og opplevelsesbasert. Målet med denne oppgaven er å undersøke hvordan de ... -
Forbrukerrespons på uetisk forretningsdrift: Effekten av moralsk avkobling.
(Master thesis, 2014-10-01)Denne masteroppgaven tar for seg uetisk forretningsdrift, det vil si en sosialt diskuterbar handling som bryter med forbrukers etiske normer. Vi skiller mellom to ulike former for uetisk forretningsdrift: produktrelatert ... -
Forbrukertrender og konseptutvikling i det norske kurs- og konferansemarkedet.
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Målet med vår bacheloroppgave er å finne ut av hva dagens forbrukertrender er, og hvordan de påvirker de norske kurs- og konferansehotellers konseptutvikling. Oppgaven har derfor fått problemstillingen: Hvordan påvirker ... -
Forhandlinger i shippingsbransjen
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Forventer forbrukere en annen pris når bedrifter tar samfunnsansvar? Betydningen av en bedrifts prisprofil
(Master thesis, 2018-11-01)Vår masteroppgave dreier seg om sammenhengen mellom bedrifters prisprofil og CSR (samfunnsansvar). Vi har undersøkt på hvilken måte en bedrifts prisprofil har påvirkning på forbrukeres prisforventning til bedriften, ... -
Fotballsponsing - en strategisk utnyttelse?
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Formålet med denne oppgaven er, som beskrevet i oppgaven, å skaffe innsikt i sponsormarkedet i norsk fotball, grunnet egen interesse rundt temaet. Det har ført til funn av følgende problemstilling; Hvilken strategisk ... -
Fra holdning til handling: det digitale bruktmarkedet for mote og klær
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Det er kjent at klesindustrien er en av verstingene innenfor forurensning. Samtidig som etterspørselen øker, produseres klær i fast fashion med lav kvalitet, men med stor miljøbelastning. Ikke minst avdekkes det brudd ... -
Fra revenue management til total hotel revenue management. Hvordan vil en overgang til THRM prege hotellets prosesser å ulike nivå?
(Bachelor thesis, 2020)Vi har i denne oppgaven valgt å undersøke hvordan en overgang fra Revenue management (RM) til Total hotel revenue management (THRM) vil prege hotellets prosesser på ulike nivå. Revenue management er en taktikk brukt for ... -
Fraktkostnaders effekt på forbrukeres kjøpsbeslutning ved handel av sport- og fritidsutstyr på nett.
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Tilgangen til informasjon og sammenligning preger netthandel i forhold til tradisjonelle butikkutsalg. I sport- og fritidsbransjen ser man at homogene sortiment og få store aktører påvirker prisene. Alle ønsker å fremstå ... -
Franchisekjeders utfordringer ved adopsjon av netthandel.
(Master thesis, 2015-11-23)Franchise er en svært populær organisasjonsform i den norske detaljvarehandelen, og veksten i netthandelen de siste 20 årene har vært eksplosiv. Dette medfører at utfordringer som oppstår ved kombinasjonen av disse strategiene ... -
Free-riding og showrooming: konsekvenser for detaljistene
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Denne oppgaven tar for seg begrepet showrooming, de som showroomer og forholdet mellom mobilbruk, service, lojalitet og showrooming. Free-riding ved showrooming er et relativt nytt begrep, men det blir stadig et større ... -
Frivillighetsturisme: En kartlegging av motivasjonsfaktorer
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet frivillighetsturisme. Fenomenet er lite forsket på i Norge, men likevel er det kjent blant nordmenn ettersom stadig flere velger å kombinere reising med frivillig arbeid. ...