Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 211-230 av 626
-
Hva gjør en festival konkurransedyktig? En casestudie om Vinjerock
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Vår problemstilling omfatter festivalers konkurranseevne og festivaler som trend i norsk reiseliv. Ved å benytte en casestudie på Vinjerock har vi prøvd å avdekke hvilke faktorer som gjør en festival i Norge vellykket ... -
Hva gjør norske campingplasser attraktive?: En studie av attraktivitet hos unge voksne
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fordype oss i den norske campingnæringen, vi har valgt å se på norske campingplasser og deres attraktivitet hos unge voksne mellom 18 – 30 år. Oppgaven tar utgangspunkt i reiseliv- ... -
Hva innebærer en ideell organisasjon for ledelsen og de ansatte?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hva kan ansatte i en avdeling på XXL Sport & Villmark gjøre for å påvirke kunders lojalitet gjennom servicekvaliteten som ytes?
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Med sterkt økende konkurranse i servicenæringen er kravene til effektiv drift kraftig skjerpet, noe som gjør service og kundehåndtering ekstremt viktig. Servicenæringen må derfor skjerpe sin kvalitet innenfor alle områder ... -
Hva kan arrangementer bidra med for å skape helårsturisme på en destinasjon?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Denne bacheloroppgaven tar for seg helårsturisme i Trysil, og hva arrangementer kan bidra med slik at Trysil på sikt kan bli en helårsdestinasjon. Vi ønsker å finne ut hva arrangementer kan bidra med for en destinasjon som ... -
Hva kjennetegner det ideelle opplevelsesproduktet fotballreiser, og hvordan kan det best presenteres og selges?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hva med miljøet?
(Bachelor thesis, 2014-10-25)Denne bacheloroppgaven tar for seg aspektet rundt holdninger, mer spesifikt hvordan menn og kvinners holdninger ovenfor miljøsertifisering på norske hotell er. Vi lot oss derfor bli inspirert av miljødepartementet sine ... -
Hva påvirker menn?
(Bachelor thesis, 2014-10-17)I dagens samfunn er vi opptatt av hvordan vi fremstår. Kvinner i medier blir omdiskutert for hvordan de skal se ut og være, hvor mannens oppfatning av hvordan de selv skal være forsvinner bak diskusjonen om kvinnen. Dette ... -
Hva påvirker selgers prestasjoner?
(Bachelor thesis, 2019)I vår undersøkelse har vi forsket på hvilke faktorer som påvirker en selgers prestasjoner i Orkla House Care, som er ledende leverandør av kjente merkevarer til faghandelen. Modellens hovedpunkter støttes av flere ... -
Hva ser en salgsleder i Norge etter ved ansettelse av nye B2B-selgere?
(Bachelor thesis, 2017-10-03)I denne oppgaven har vi studert hva en salgsleder vektlegger ved ansettelse av nye selgere. Vi har fokusert på å intervjue mennesker med lang erfaring innen salg, og som er ansatt i rekrutteringsbransjen, for å få en bred ... -
Hva vi snakker om når vi snakker om innholdsmarkedsføring: et akademisk perspektiv på fenomen, begrep og praksis
(Master thesis, 2016-11-07)Studiets formål: Innholdsmarkedsføring som litterært område er begrenset med tvetydig begrepsapparat og ingen empiriske studier å vise til. Dette gjenspeiles i bransjen og den offentlige debatten. Oppgaven tar tak i denne ... -
Hva vil skje med forbrukerens kjøpsintensjon av elbil dersom statens elbil-insentiver blir fjernet?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Det norske elbilmarkedet har vokst bemerkelsesverdig de siste seks årene, der Norge i dag er blitt det landet i verden som selger flest elbiler pr. innbygger. Det finnes flere årsaksforklaringer til denne voldsomme ... -
Hverdagsdagsbobler - En etnografisk observasjonsstudie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest – sosiale relasjoner, mening og hverdagslig praksis.
(Bachelor thesis, 2014-03-31)Denne oppgaven er en abduktiv sosialantropologisk studie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest. Hensikten har vært å studere de sosiale relasjonene, bruken og den hverdagslige praksisen champagnen inngår i, for ... -
Hvilke avvik kan oppstå mellom ledere og deres ansattes oppfatning om motivasjon?
(Bachelor thesis, 2017)I en arbeidshverdag der du som ansatt har en leder over deg, antar vi det kan oppstå misforståelser mellom deg og din leder, om hvordan du motiveres. Dette mener vi kan forekomme i såkalte avvik, som ikke alltid er enkle ... -
Hvilke egenskaper kreves av en god leder?
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Formålet med denne oppgaven har vært å øke vår forståelse av gode lederegenskaper som passer ved gründervirksomheter, samt få en bredere innsikt i hvordan en kan lede seg til dette. Hensikten med studien har vært å få ... -
Hvilke elementer vektlegges i forberedelsene til forhandlingene ved salg av fotballspillere i Tippeligaen?
(Bachelor thesis, 2016-11-21) -
Hvilke faktorer betyr noe for konkurranseevne ved spa resorts? En komparativ casestudie av to norske bedrifter.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Hvilke faktorer medvirker ved nordmenns valg av ølmerke?
(Bachelor thesis, 2013-12-11)Vi har i denne oppgaven undersøkt nordmenns forbruksvaner innenfor produktkategorien øl. Vi anså dette temaet som svært interessant, da forbrukerne ikke kan benytte tradisjonell markedsføring, som eksempelvis reklame, ... -
Hvilke faktorer påvirker gjenkjøpsintensjonen til en Volkswagen Golf?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Volkswagen er et verdenskjent bilmerke som kriger om å være verdens største bilprodusent med Toyota. Hvem av disse to som faktisk er størst er det litt forskjellige svar på, da ulike journalister har rapportert begge deler. ... -
Hvilke faktorer påvirker holdninger til kjøp av elbil?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Siden 1997 har det vært en kraftig økning av elbiler på bilmarkedet. På det norske bilmarkedet står elbil for 16, 5 prosent av alle nyregistrerte biler ved siden av bensin, diesel og hybrid – bil. Flere attraktive ...