Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 445-464 av 626
-
Operasjon Kina - Hvordan påvirker samarbeid, kultur og omliggende faktorer nordiske maritime virksomheter sin drift i Kina?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Oppfattet tillitsverdighet til veldedige organisasjoner: Den medierende betydningen av forestillingsnivå
(Master thesis, 2017-10-28)Denne avhandlingen ble utviklet på bakgrunn av en interesse for veldedighet som forskningsfelt, og fordi svekket tillitsverdighet til veldedige organisasjoner er en reell utfordring. Hensikten var å undersøke hvordan ... -
En oppgave om hvordan å påvirke den private forbruker i hotellbransjen
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Oppskriften på suksess - En studie av kvinnelige lederes suksesshistorier
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Kvinner i lederstillinger er et samfunnsaktuelt og omdiskutert tema, som vi ønsket å skrive om. Samtidig som vi ville kombinere vår interesse for selvledelse, både som fag og som verktøy i egne liv. Dette har inspirert og ... -
Optimal organisering og drift av housekeepingavdelingen
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Alle kandidatene sitter med lang erfaring fra hotellbransjen, hovedsakelig som resepsjonister, og har gjennom dette tilegnet seg en interesse for den daglige driften av et hotell. Tre år på studie Hotelledelse har også ... -
Optimal praktisering av dynamisk prising for oppfattet rettferdighet
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Denne forskningen har som formål å kartlegge hva innenfor prisstrategier som skaper en større rettferdighetsfølelse for brukere av hotelltjenester. For å løse problemstillingen tok vi utgangspunkt i tre hypoteser vi mente ... -
Optimale arbeidsprosesser for Revenue Management
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Optimisme – påvirker det salgsprestasjoner?
(Bachelor thesis, 2016-11-18)I denne bacheloroppgaven ser vi på disposisjonell optimisme og hvordan dette kan påvirke salgsprestasjoner blant telefonselgere. Vi ønsket samtidig å belyse hvorfor optimisme kan være nyttig og effektivt for bedrifter å ... -
Organisasjonskultur i TINE SA.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Oslos forbudte markedsføring - Hvordan markedsføres cannabis til rekreasjonsbrukere i Oslo?
(Bachelor thesis, 2015-03-12)Hensikten med vår undersøkelsen er å forstå meningen bak forbruk av cannabis og hvordan det markedsføres til rekreasjonsbrukere i Oslo. Undersøkelsen har en fenomenologisk tilnærmning hvor vi studerer rekreasjonsbrukere, ... -
Outbound markedføringseffekt på forbrukerens holdninger til merkevarer gjennom internettbaserte kanaler
(Bachelor thesis, 2020-06-17)Denne oppgaven tar for seg outbound markedsføring. Bruk av denne type annonsering har eksistert siden den første digitale annonsen ble lagt ut på internett i 1994. De moderne markedsførere er skeptiske til bedrifter som ... -
Outsourcing – En kortsiktig strategi for renhold på hotell?
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Problemstillingen vi har valgt i denne undersøkelsen er “Hvordan påvirker tilknytningsform arbeidets organisering og arbeidsmiljø innen renhold i hotell?” Formålet med denne oppgaven er å avdekke organisatoriske forskjeller ... -
Overbooking sin innvirkning på økonomisk gevinst og kundelojalitet
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Bakgrunn for denne oppgaven startet for en god stund siden da vi begge jobbet som hotellresepsjonister i Oslo. Vi var på den tiden relativt ferske i bransjen, og den største utfordringen vi opplevde på jobb var overbooking. ... -
Overføringsverdi Forsvaret til en sivil leder - i krise
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
På hvilke måter kan TOMS og Uggs sitt samfunnsengasjement påvirke forbrukerens holdninger til merkevaren?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Denne oppgaven tar for seg temaene påvirkning og samfunnsansvar. Vi ønsket å teste hvordan samfunnsansvaret til skomerkene TOMS og UGGS kan påvirke forbrukeres holdninger til merkevarene. Vi har benyttet Cialdinis forskning ... -
Påvirker brand love holdninger til merkevarer og merkeutvidelser?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)I denne oppgaven har vi tatt utgangspunkt i brand love, et begrep som indikerer at forbrukere elsker merkevarer. Vi ønsket å fordype oss i fenomenet brand love ettersom det er et relativt nytt begrep som har fått økende ... -
Påvirker digitale distribusjonskanaler utøvelsen av Revenue Management?
(Bachelor thesis, 2017)Dagens hotellnæring er dominert av de store kjedene, som alle praktiserer Revenue Management. Vårt formål med oppgaven, og problemstillingen vår er å kartlegge “ Hvordan påvirker det digitale distribusjonslandskapet ... -
Påvirker ledeatferd trivsel?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Påvirker sosiale medi er kroppspress hos unge gutter i alderen 20 - 25 år i Norge?
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne bacheloroppgaven er å sette lys på kroppspress blant unge gutter på sosiale medier. Hovedformålet vil være å se på hvilke faktorer som fører til økt kroppspress hos gutter. Problemstillingen er derfor ... -
Påvirkes holdninger av en native annonse? En studie som tar for seg effekten av persuasion knowledge og motivasjon til involvering.
(Bachelor thesis, 2017)Studiets formål: Native advertising preges av lite sammenfallende empirisk forskning. Vi ønsket å undersøke om forbrukerens motivasjon til å reflektere over innholdselementer i en native annonse, kan overstyre den negative ...