Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 482-501 av 626
-
Posisjonering og merkebygging av Markedshøyskolen
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Positiv forbrukerrespons til negativ medieomtale: Betydningen av diagnostisitet og informasjonsprosessering
(Master thesis, 2016-11-07)Denne masteroppgaven tar for seg negativ medieomtale. Vi skiller mellom to ulike former for negativ medieomtale; diagnostisk og ikke-diagnostisk. Med diagnostisk omtale mener vi en kombinasjon av negativ medieomtale som ... -
Positiv respons på negativ elektronisk vareprat: Betydningen av sosial identitet og argumentstyrke
(Master thesis, 2018-11-01)Denne avhandlingen omhandler negativ vareprat i form av tilbakemeldinger som gis om et merke over internett. Målet med oppgaven er å avdekke hvilken effekt negativ vareprat har for merkeevaluering (holdning og kjøpsintensjon), ... -
Positive vs. negative kundeanmeldelser – troverdige?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I dagens samfunn spiller sosiale medier en viktig rolle i forbrukernes hverdag, og online feedbacktjenester benyttes av svært mange både ved innhenting av informasjon og ved evaluering av produkter og tjenester. Det kan ... -
Prinsipper for valg av kanaler i multikanalmarkedsføring - Et casestudie av den norske mediebransjen
(Master thesis, 2015-11-23)Vi har i denne masteravhandlingen sett på prinsipper for valg av kanaler i multikanalmarkedsføring. Gjennom en grundig teoretisk gjennomgang ble det avdekket prinsipper og påvirkende faktorer for kanalvalg i forskningsartikler ... -
Private merker - noe for enhver smak?
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Problematikken rundt tredjepartskanaler - et nødvendig onde?
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
Produktplassering i et forbrukerperspektiv
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Produktplassering har i løpet av de siste årene blitt et begrep som blir stadig mer omfattende, og omhandler i dag plassering på, ikke bare TV og film, men også medier som dataspill, sanger, bøker, radio og blogger. Vi har ... -
Produktplassering i et merkebyggingsperspektiv
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Produktplassering i musikkvideo.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Produktplassering i narrativ tekst
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Produktplassering har i løpet av de siste årene blitt et stadig mer omfattende begrep, og omhandler nå, i tillegg til film og TV, også plasseringer i medier som musikkvideoer, dataspill og bøker. Vi valgte å skrive om ... -
Produktplassering i serier - sosiale bevis og holdninger
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven tar for seg tv-serie karakterer som påvirkere, sett fra publikummets synspunkt. Mitt arbeid med problemstillingen gjennom oppgaven vil være å søke etter forståelse rundt fenomenet sosiale bevis som ... -
Produktplassering i TV-serier : Påvirkning på holdninger og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Gjennom høsten 2015 har vi vurdert hvilke emner vi ønsker å lære mer om under vår bacheloroppgave, og endte til slutt opp med temaet produktplassering. Dette er et tema som har interessert oss gjennom vår skolegang ved ... -
Produktplassering rettet mot barn
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Produktplassering har i de siste årene blitt et mer voksende fenomen i Norge, ettersom det ble lovlig i 2013. Vi valgte å fokusere på produktplassering rettet mot barn, og hovedsakelig hvilken effekt produktplassering har ... -
Produktplasseringens effekt
(Bachelor thesis, 2015-10-20)I denne bacheloroppgaven er tar vi for oss effekten av produktplassering i norske TV-programmer. Produktplassering i Norge er et relativt nytt fenomen, som tilsier at det foreligger lite forskning på dette området. I Januar ... -
Produktutvikling i norske tech-startups - Kriterier for å oppnå størst grad av suksess
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne oppgaven handler overordnet om å kartlegge og finne ut hva slags produktutviklings-metoder norske tech-bedrifter benytter seg av. Mange gründere drømmer om å lansere et produkt som vil ta verden med storm, men veien ... -
Prosessen ved en expatriate: En studie om de ulike fasene i prosessen ved å ha ansatte på det globale arbeidsmarkedet
(Bachelor thesis, 2016-11-09)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse for fagområdet internasjonal HR. Dette er et dagsaktuelt tema både i Norge og internasjonalt. Foreløpig er det gjort lite forskning på dette emnet i Norge, og vi ... -
PS:hotell – en annerledes måte å drive hotell på? - Mangfoldsledelse i praksis
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunn for vår oppgave er ønsket om å avdekke i hvilken grad PS:hotell tilfredsstiller kravene til god mangfoldsledelse, som også er vårt forskningsspørsmål. Vår interesse for temaene mangfold og ledelse, oppstod under ... -
Psykologisk distanse og effekten av Internett som evalueringskontekst
(Master thesis, 2015-11-23)Masteravhandlingen tar for seg temaet psykologisk distanse og forbrukerevaluering på Internett. Psykologisk distanse forklares ved at opplevd subjektiv avstand til en situasjon, hendelse eller et objekt påvirker hvordan ... -
Psykologiske motiver for elektronisk vareprat
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Stadig flere søker gjennom internett før de kjøper et produkt eller de ønsker andres erfaringer om en tjeneste de vurderer å bruke. Forum, blogger eller andre lignende nettsider kan være plattformer man bruker for å finne ...