Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 462-481 av 626
-
Påvirker ledeatferd trivsel?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Påvirker sosiale medi er kroppspress hos unge gutter i alderen 20 - 25 år i Norge?
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne bacheloroppgaven er å sette lys på kroppspress blant unge gutter på sosiale medier. Hovedformålet vil være å se på hvilke faktorer som fører til økt kroppspress hos gutter. Problemstillingen er derfor ... -
Påvirkes holdninger av en native annonse? En studie som tar for seg effekten av persuasion knowledge og motivasjon til involvering.
(Bachelor thesis, 2017)Studiets formål: Native advertising preges av lite sammenfallende empirisk forskning. Vi ønsket å undersøke om forbrukerens motivasjon til å reflektere over innholdselementer i en native annonse, kan overstyre den negative ... -
Påvirkningens kraft gjennom Influencer Marketing. En kvantitativ studie om opinionsledere sin påvirkning og forbrukere sin vurdering
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Utgangspunktet for denne bacheloroppgaven kommer fra vår interesse for påvirkningen forbrukere blir utsatt for gjennom sosiale medier. Vi ønsker at bacheloroppgaven skal handle om Robert Cialdini sine påvirkningsprinsipper ... -
Påvirkningens kraft.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Denne bacheloroppgaven handler om hvilke faktorer som kan beskrive studenters prioritering av luksusvarer innenfor klær og detaljhandel. Formålet med oppgaven er å se på om variablene; holdning, sosial status, selvfølelse ... -
Påvirkningens mange sider - en fordypning i Oslo: den delte byen
(Bachelor thesis, 2014-03-25)Høsten 2012 begynte arbeidet med å kartlegge ulike ideer til vår bacheloroppgave. Etter flere samtaler kom vi frem til at temaene merker og påvirkning var det som interesserte oss mest. Vi diskuterte mye frem og tilbake ... -
Påvirkningsfaktorer den digitale plattformen Instagram har for markedsføringen av Lofoten som destinasjon
(Bachelor thesis, 2021)Oppgavens hovedfokus har vært på to punkter, Instagram som markedsføringsplattform og bruken av plattformen for Lofoten som destinasjon. Vår problemstilling ble derfor: “På hvilke måter påvirker den digitale plattformen ... -
Påvirkningsfaktorer for norsk entreprenørskap i Kamerun
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Hensikten med bacheloroppgaven var å undersøke og å finne frem til hvilke faktorer innad i kultur og relasjonsbygging som ser ut til å ha størst påvirkning ved en bedrifts etablering i et fremvoksende marked på det afrikanske ... -
PÅVIRKNINGSKRAFT GJENNOM IDRETTSUTØVERE
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Denne bacheloroppgaven handler om hvilke faktorer som kan beskrive i hvor stor grad personer bosatt i Norge blir påvirket av bedrifters bruk at kjente idrettsutøvere i markedsføring av produkter, enten det er klær, utstyr ... -
Påvirkningskraften til en influencers egenskaper og samsvar mellom influencer og produkt på forbrukerrespons
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven har tatt utgangspunkt i den stadig økende bruken av og viktigheten influencere og influencer marketing har fått. Vi ønsket å studere i hvilken grad gitte egenskaper med utgangspunkt i et gitt produkt ... -
Pengebelønning og anerkjennelse - hånd i hånd? - En kvalitativ studie innen salgsbransjen
(Bachelor thesis, 2016-11-21)I innledningen av oppgaven vil vi presentere problemstilling sammen med studiens avgrensning og struktur. I den andre delen fremlegger vi vårt teoretiske rammeverk, hvor vi har tatt utgangspunkt i en hovedmodell og en ... -
Personalledelse under en pandemi
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med denne oppgaven har vært å finne endringene rundt utøvelsen av personalledelse i hotell under covid-19 pandemien. Pandemien har forårsaket uforutsigbarhet i hotellbransjen. Fra 1.mars 2020 har Norge hatt regler ... -
«Personifisering: tilfør verdi og relevans for å oppnå effekt» Et felteksperiment gjort i samarbeid med Vita.no
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Personifisering har, grunnet utviklingen av ny teknologi, blitt en måte for bedrifter å differensiere seg på. Slik som med tradisjonell segmentering, er personifisering en måte å nå kunder med et mer tilpasset budskap. ... -
Personlig merkevarebygging ved bruk av sosiale medier
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Bakgrunnen for oppgaven baserer seg på vår interesse for merkevarebygging. Når det er lite kunnskap om personlig merkevarebygging i Norge i dag, hadde vi lyst til å undersøke dette nærmere og se på hvilke faktorer som ... -
Personlighet og atferd som modererende effekt på konseptevaluering og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2016-11-17) -
Personvern og privat data, en utfordring for Google Store Visits i Norge?
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven ser vi på kundeopplevelsen rundt personvern med spesifikt fokus på sporingstjenesten Google Store Visits. Forskningen i oppgaven studerer prinsippene om personvern og holdningene knyttet til ... -
Persuasion Knowledge – Forbrukernes kunnskap om påvirkning
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Denne bacheloroppgaven har et hovedfokus på teorien Persuasion Knowledge. Persuasion Knowledge er en teori som ble utviklet av Friestad og Wright (1994). Den dreier seg om at forbrukere har kunnskap om påvirkning, noe ... -
Plattformøkonomiens påvirkning (the impact of the platform economy): en kvalitativ studie om hvordan en bedrifts deltakelse i en plattform kan påvirke ens merkevare
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Denne bacheloroppgaven omhandler hovedsakelig forbrukerperspektivet på plattformøkonomi som en ny forretningsmodell, men tar i noen grad også et bedriftsperspektiv. Vi har tatt for oss merkevareteori, samt teori om ... -
Plus Size vs. Size Zero - Modellens betydning for forbrukerens holdning til merkevaren
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven handler om holdninger knyttet til plus-size og size-zero modeller. Formålet med oppgaven er å søke å finne ut om det foreligger noen holdningsforskjeller blant kvinnelige studenter i Norge, når en ... -
Politisk forbruk: et dypdykk i unge , norske kvinners garderober
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vi lever i dag i et samfunn med et stadig økende fokus på miljø og bærekraft. Skolestreik for klima, protester mot oljeboring, og politisk deltakelse gjennom våre kjøpsvaner er eksempler på dette. Ifølge en rapport fra ...