• Positiv forbrukerrespons til negativ medieomtale: Betydningen av diagnostisitet og informasjonsprosessering 

      Hegrestad, Camilla; Sandvik, Therese (Master thesis, 2016-11-07)
      Denne masteroppgaven tar for seg negativ medieomtale. Vi skiller mellom to ulike former for negativ medieomtale; diagnostisk og ikke-diagnostisk. Med diagnostisk omtale mener vi en kombinasjon av negativ medieomtale som ...
    • Positiv respons på negativ elektronisk vareprat: Betydningen av sosial identitet og argumentstyrke 

      Fjeld, Marthe; Kristensen, Iselin (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne avhandlingen omhandler negativ vareprat i form av tilbakemeldinger som gis om et merke over internett. Målet med oppgaven er å avdekke hvilken effekt negativ vareprat har for merkeevaluering (holdning og kjøpsintensjon), ...
    • Positive vs. negative kundeanmeldelser – troverdige? 

      Vestneshagen, Mari; Legøy, Heidi Nordtun (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      I dagens samfunn spiller sosiale medier en viktig rolle i forbrukernes hverdag, og online feedbacktjenester benyttes av svært mange både ved innhenting av informasjon og ved evaluering av produkter og tjenester. Det kan ...
    • Prinsipper for valg av kanaler i multikanalmarkedsføring - Et casestudie av den norske mediebransjen 

      Sølvesen, Maren Augestad; Wæraas, Mari (Master thesis, 2015-11-23)
      Vi har i denne masteravhandlingen sett på prinsipper for valg av kanaler i multikanalmarkedsføring. Gjennom en grundig teoretisk gjennomgang ble det avdekket prinsipper og påvirkende faktorer for kanalvalg i forskningsartikler ...
    • Private merker - noe for enhver smak? 

      Ulberg, Kjersti; Thomassen, Kjersti; Vikjord, Lene (Bachelor thesis, 2012-01-11)
    • Problematikken rundt tredjepartskanaler - et nødvendig onde? 

      Stenseng, Hans Agdal; Olsen, Cathrine (Bachelor thesis, 2013-12-09)
    • Produktplassering i et forbrukerperspektiv 

      Høgenes, Synne; Lunaas, Stine Charlotte (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Produktplassering har i løpet av de siste årene blitt et begrep som blir stadig mer omfattende, og omhandler i dag plassering på, ikke bare TV og film, men også medier som dataspill, sanger, bøker, radio og blogger. Vi har ...
    • Produktplassering i et merkebyggingsperspektiv 

      Lindbeck, Anne-Ingrid; Lidal, Maria S. (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Produktplassering i musikkvideo. 

      Pettersen, Tonje; Larsen, Marianne Heier (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • Produktplassering i narrativ tekst 

      Thoen, Silje; Berntsen, Nora (Bachelor thesis, 2014-03-19)
      Produktplassering har i løpet av de siste årene blitt et stadig mer omfattende begrep, og omhandler nå, i tillegg til film og TV, også plasseringer i medier som musikkvideoer, dataspill og bøker. Vi valgte å skrive om ...
    • Produktplassering i serier - sosiale bevis og holdninger 

      Lithén, Cecilia (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg tv-serie karakterer som påvirkere, sett fra publikummets synspunkt. Mitt arbeid med problemstillingen gjennom oppgaven vil være å søke etter forståelse rundt fenomenet sosiale bevis som ...
    • Produktplassering i TV-serier : Påvirkning på holdninger og kjøpsintensjon 

      Grinna, Kristine; Bergum, Fredrik; Drolsum, Nicoline Zander (Bachelor thesis, 2016-11-21)
      Gjennom høsten 2015 har vi vurdert hvilke emner vi ønsker å lære mer om under vår bacheloroppgave, og endte til slutt opp med temaet produktplassering. Dette er et tema som har interessert oss gjennom vår skolegang ved ...
    • Produktplassering rettet mot barn 

      Tjernsli, Adrian; Vestland, Henrik; Tran, Arne Luc (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      Produktplassering har i de siste årene blitt et mer voksende fenomen i Norge, ettersom det ble lovlig i 2013. Vi valgte å fokusere på produktplassering rettet mot barn, og hovedsakelig hvilken effekt produktplassering har ...
    • Produktplasseringens effekt 

      Kragtorp, Linda Marie; Kirkhus, Ingrid Vikeså; Meling, Karina (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      I denne bacheloroppgaven er tar vi for oss effekten av produktplassering i norske TV-programmer. Produktplassering i Norge er et relativt nytt fenomen, som tilsier at det foreligger lite forskning på dette området. I Januar ...
    • Produktutvikling i norske tech-startups - Kriterier for å oppnå størst grad av suksess 

      Horntvedt, Thomas; Forvik, Andreas; Buli, Albert (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Denne oppgaven handler overordnet om å kartlegge og finne ut hva slags produktutviklings-metoder norske tech-bedrifter benytter seg av. Mange gründere drømmer om å lansere et produkt som vil ta verden med storm, men veien ...
    • Prosessen ved en expatriate: En studie om de ulike fasene i prosessen ved å ha ansatte på det globale arbeidsmarkedet 

      Mjanger, Kristine; Stang, Miranda (Bachelor thesis, 2016-11-09)
      Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse for fagområdet internasjonal HR. Dette er et dagsaktuelt tema både i Norge og internasjonalt. Foreløpig er det gjort lite forskning på dette emnet i Norge, og vi ...
    • PS:hotell – en annerledes måte å drive hotell på? - Mangfoldsledelse i praksis 

      Stangbye, Silje; Mathiesen, Anette Espen (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Bakgrunn for vår oppgave er ønsket om å avdekke i hvilken grad PS:hotell tilfredsstiller kravene til god mangfoldsledelse, som også er vårt forskningsspørsmål. Vår interesse for temaene mangfold og ledelse, oppstod under ...
    • Psykologisk distanse og effekten av Internett som evalueringskontekst 

      Smauget, Anette; Eriksen, Camilla Winther (Master thesis, 2015-11-23)
      Masteravhandlingen tar for seg temaet psykologisk distanse og forbrukerevaluering på Internett. Psykologisk distanse forklares ved at opplevd subjektiv avstand til en situasjon, hendelse eller et objekt påvirker hvordan ...
    • Psykologiske motiver for elektronisk vareprat 

      Engdal, Jon Martin Navrud; Mauroy, Martin (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      Stadig flere søker gjennom internett før de kjøper et produkt eller de ønsker andres erfaringer om en tjeneste de vurderer å bruke. Forum, blogger eller andre lignende nettsider kan være plattformer man bruker for å finne ...
    • Reisemotivasjon i Norge 

      Bergan, Hanna; Niespodzinska, Natalia (Bachelor thesis, 2020)
      Formålet med denne oppgaven er å finne ut av hva som får nordmenn til å reise, og hva som får dem til å velge destinasjonene de velger. For å kunne forklare dette var vi nødt til å se, hva motivasjon og behov betyr for ...