Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 555-574 av 626
-
SPONSING AV IDRETTSARRANGEMENTER FOR BARN
(Bachelor thesis, 2015-10-23)I dagens samfunn rår det flere debatter rundt barns manglende aktivitet og usunne kosthold, og hvilke konsekvenser dette har for fremtiden. Vi har i denne oppgaven sett på hvordan sponsing av idrettsarrangementer kan brukes ... -
Sponsing av idrettsutøvere – En sammenligning av Therese Johaug og Suzann Pettersen.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Temaet for denne oppgaven er sponsing, eller mer presist, sponsing av idrettsutøvere. Formålet med oppgaven er å oppnå en bredere innsikt i norske bedrifters beslutninger omkring valget av idrettsutøvere som sponsorobjekter. ... -
Sponsing av Instagrammere. Hvordan kan bedrifter oppnå størst effekt gjennom sponsing av Instagrammere?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Temaet for denne bacheloroppgaven er sponsing av Instagrammere, og hvordan bedrifter kan oppnå størst effekt av denne typen sponsorat. Når over 50 % av Norges befolkning bruker Instagram, har det blitt en attraktiv kanal ... -
Sponsing i langrennssporten: Veldedighet eller markedsføring?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Temaet for denne oppgaven er sponsing innen langrennssporten. Formålet med oppgaven er å få en bredere forståelse for hvordan sponsingen fungerer, hva bedrifter vil oppnå med den, og hvorvidt de oppnår det. Gjennom alle ... -
Sponsing i sykkelsporten : Utfordringene ved innhenting av sponsorer
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Denne bacheloroppgaven har sponsing som hovedtema, hvor sykkelsporten er i fokus. I den forbindelse har vi tatt for oss en tidsaktuell sak som har preget sportsnyhetene det siste året. Thor Hushovd ønsker å etablere et ... -
Sponsing i sykkelsporten: En bacheloroppgave om sykkelsportens troverdighet
(Bachelor thesis, 2014-03-25)I denne bacheloroppgaven ønsket vi å identifisere hvilke utfordringer sykkelsporten har opplevd, og hvordan disse utfordringene vil kunne løses ved hjelp av sponsoraktiviteter. Troverdigheten til sykkelsporten har ... -
«Stand out of the crowd», et case om personlig merkevarebygging.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)”To be in buisness today, our most important job is to be head marketer for the brand called you” (Peters 1997), med dette sitatet falt valget vårt på personlig merkevarebygging. Merkevarebygging er et tema vi begge ... -
Statoil Fuel & Retail
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Statoil – en ikonisk merkevare?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Innenfor merkevarelitteraturen er det to ulike teoretiske retninger - det psykologiskøkonomiske perspektivet og consumer culture theory. Disse ytterpunktene presenterer ulike retningslinjer og krav for hva som må til for ... -
Strategisk bruk av sub-brands, et case-studie om Nissan.
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Formålet med denne oppgaven er å se hvordan et undermerke kan bidra til å endre mormerkets posisjon. Oppgaven handler om Nissan Leafs påvirkning på mormerket Nissan, men funnene kan være interessant også for andre ... -
Strategisk prising mot ferie- og fritidsmarkedet i Oslo
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Denne oppgaven tar for seg fagfeltet Revenue Management og fenomenet strategisk prising for hotellbransjen i Oslo. De siste 15 årene har hotellpriser i Norge stått tilnærmet stille. Mye av forklaringen ligger i økt ... -
STUDENTERS HOLDNING TIL MERKEVARE AV SPORTSBEKLEDNING
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvorvidt tilhørighet og/eller mediapåvirkning styrer studenters holdning til merkevarer av sportsbekledning. Grunnen til at dette er spennende å studere, er fordi sportsbekledning ... -
Studie i ubevisst påvirkning gjennom sensorisk markedsføring
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Sensorisk markedsføring har de siste årene blitt et mer utbredt begrep innenfor markedsføring. I denne oppgaven har det blitt lagt fokus på å forstå hvilken effekt de ulike sanseinntrykkene vi blir utsatt for, har på ... -
En studie om Mathallen kan forandre forbrukeratferd og dagligvarekjedene i Oslo
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
Styringsmekanismer i oljebransjen og dens påvirkning: En kartlegging av bruk av styringsmekanismer fra en operatør på sine leverandører i oljebransjen og hvordan dette påvirker deres leverandører
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven ble dannet på grunnlag av vår nysgjerrighet til oljesektoren i Norge og interesser for bruk av styringsmekanismer i bedrifter. Vår hensikt med denne oppgaven er å kartlegge hvilke styringsmekanismer ... -
Substans og fremtreden i Politet
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Suksessfaktorer for Terrengpark
(Bachelor thesis, 2014-03-25)Vi ønsker med denne oppgaven å se på nisjer innenfor reiselivet. Dette er et tema vi har valgt fordi vi mener nisjer vil bli en god strategi for framtidig norsk reiseliv. For å belyse tema nisje har vi valgt å ta for oss ... -
Suksesskriterier for krisekommunikasjon
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Suksesskriterier for markedskommunikasjon i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2014-03-31)Temaet for denne bacheloroppgaven er markedskommunikasjon i sosiale medier, med et fokus rettet mot bedrifters bruk av markedskommunikasjon i sosiale medier mot både eksisterende og potensielle kunder. Det virker som at ... -
Suksesskriterier ved outsourcing av renholdsfunksjoner i hotellbransjen i Norge.
(Bachelor thesis, 2012-01-25)