• Tjener utstyrsleverandører noe på å sponse idrettsutøvere? 

      Bergem, Tina Helen (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      Problematikken som blir besvart i denne bacheloroppgaven er om utstyrsleverandører tjener noe på å sponse idrettsutøvere. Jeg har sett på et spesifikt tilfelle: Karoline Bjerkeli Grøvdal blir sponset av Adidas og bruker ...
    • Toppen av isfjellet i det norske dagligvaremarkedet. Maktspillets konsekvenser for forbrukeren. 

      Tindholm, Rebecca; Skuland, Caroline K.; Sleperud, Lene (Bachelor thesis, 2014-10-14)
      I denne oppgaven har vi sett på maktkonsentrasjonen i den norske dagligvarehandelen, og hvilke konsekvenser dette har for forbrukerne. Hovedspørsmålet som reises her er hvorvidt den sterke maktkonsentrasjonen hos eierne ...
    • Treningsmotivasjon hos Oslo-studenter. 

      Karlsen, Jeanette; Kolvig, Kamilla (Bachelor thesis, 2014-10-17)
      Oppgaven er gjort med bakgrunn i vår personlige interesse for hva som gjør at noen mennesker lykkes godt med trening mens andre føler de ikke får inn gode rutiner på det, når de har samme utgangspunkt. Problemstillingen ...
    • Troverdighet til bærekraftig kommunikasjon i dagligvarebransjen og klesbransjen 

      Arnesen, Madelén Ahlgreen; Arnesen, Per-Oskar (Master thesis, 2022)
      Dagligvarebransjen og klesbransjen blir av mange ansett som klimaverstinger, og står for store mengder klimautslipp. Denne kvantitative studien tar for seg sammenhengen mellom bærekraftig kommunikasjon og troverdighet i ...
    • Turisttilfredshet på 78° nord - Den totale opplevelsen av Svalbard 

      Madsen, Sara Borchgrevink; Ellingsgaard, Lærke (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Denne oppgaven tar for seg turisters tilfredshet av opplevelser på Svalbard. Opplevelsesturisme og naturbasert turisme er temaer som går igjen i reiselivsfagene og har blitt presentert som viktige trender i den globale ...
    • Turnover i Berg-Hansen Reisebureau. 

      Lie, Ståle Johannessen; Nakken, Marita; Evensen, Inger Lill (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • TURNOVER I DE SKANDINAVISKE HOTELLKJEDENE 

      Sjølie, Silje; Ruud, Kristina (Bachelor thesis, 2014-10-15)
      Denne oppgaven er utarbeidet i samarbeid med et utvalg av de skandinaviske hotellkjedene. Studiet er basert på ulike strategier og modeller som i kontekst med vår problemstilling og hypoteser belyser temaet turnover i ...
    • «Twitterkongen» På hvilke måter kan sosiale medier ha bidratt til at Trump vant valget i USA? 

      Eriksen, Martine C; Rutefjord, Anneli (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      I løpet av våre tre år på Høyskolen Kristiania interessen for digital markedsføring gradvis økt. Etter å ha valgt digital markedsføring som fordypningsemne under valgfagsemesteret ønsket vi å se nærmere på hvordan sosiale ...
    • Tøyen – Oslos nye motemekka? 

      Davidsen, Marlen; Blyberg, Ken Richard; Olsen, Stine Røtterud (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Vinteren 2014 satte vi oss ned for en idémyldring rundt hvilke temaer vi ønsket å fordype oss i. Valget falt på forbrukersosiologi og merkevarebygging, da dette er fag som spesielt fanget vår interesse. Etter diskusjon ...
    • Unge jenters påvirkning av retusjert reklame 

      Farsjø, Margrethe; Jankovic, Dragana (Bachelor thesis, 2014-03-31)
      Debatter i media og tidligere forskning den senere tid har gjenspeilet en bekymring for den offentlige markedsføringen i dagens samfunn. Det blir hevdet at markedsføringen har blitt preget av seksualisering og gjemte budskap ...
    • Unge menneskers holdninger til økologisk mat og spisesteder 

      Jensen, Tina; Dusart, Amélie (Bachelor thesis, 2017)
      Vi har valgt å skrive vår bacheloroppgave om et reiselivsrelatert tema, slik at vi får mulighet til å bruke kunnskapen vi har tilegnet oss som studenter på Høyskolen Kristiania. Temaet for oppgaven er økologisk mat og ...
    • Unge voksnes tilfredshet med nettbaserte selvbetjeningsløsninger 

      Wronska, Cathrine; Stalheim, Nina (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Utfordringer i møte med indisk forretningskultur 

      Johansen, Anniken; Mæhle, Marie Elise Sterri (Bachelor thesis, 2012-01-09)
    • Var det ikke mitt fjell likevel? 

      Dalermoen, Tuva Riise; Nygård, Elisabeth (Bachelor thesis, 2019)
      Vi har i denne oppgaven valgt å undersøke “hvordan kan det skje et stedstap som emosjonell konsekvens av økt turisme, for lokalbefolkningen i Flakstad kommune?”. Vi har undersøkt stedsidentiteten til våre informanter (og ...
    • Vår mediehverdag i endring: Fra flatskjerm til mobil. 

      Berg, Magnus Woie; Gaarder, Stine; Chowdhury, Amit Kumar (Bachelor thesis, 2014-10-20)
      I denne bacheloroppgaven er temaet hvordan mediebruken endrer seg ved at vi konsumerer mer videoinnhold fra nett enn fra tradisjonell lineær-TV. Vår mediehverdag er i endring og utvikling, og dette gjør at markedsførere ...
    • Veien mot suksessfull helårsdrift. En studie av sesongbaserte destinasjoner 

      Engelsen, Marlene; Øvretveit Bakken, Maria (Bachelor thesis, 2020-06-02)
      Vi har valgt å innlede med oppgavens formål, problemstilling og antagelser. Deretter har vi beskrevet de ulike begrepene som er sentrale for videre lesning. I teorien har vi lagt frem fire utfordringer sesongbaserte ...
    • Vellykket CRM - en kvalitativ studie om fellestrekk for suksess 

      Engberg, Tine Kirkeby (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      CRM står for Costumer Relationship Managment og betyr på norsk kunderelasjonshåndtering. CRM er en teknologisk løsning for håndtering av kundeinformasjon, men fremfor alt en strategi for å ivareta kunderelasjoner og ...
    • Ventetid, [sic] En dominerende faktor for tilfredshet 

      Johnsen, Dag Kristian; Lunde, Andreas; Vikholt, Alexandra J. (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Verdier i hotellbransjen 

      Westad, Cecilie Marie Nordber; Banini, Albertine Andrea (Bachelor thesis, 2021)
      Vi er på ingen måte ute etter å finne fasiten på godt lederskap, for det tror vi heller ikke finnes. Vi er nysgjerrige på å finne nye måter å lede på og virkningen av godt lederskap. Formålet med prosjektet er å dykke ...
    • Verdiskapning på tvers av salgskanaler 

      Spidsberg, Christopher; Stokkan, Tina; Skrede, Mia (Bachelor thesis, 2016-11-18)
      Bakgrunnen for vår bacheloroppgave var vår interesse for endringene som skjer i dagens detaljhandel. Internetthandel har vokst seg større, og de fysiske butikkene tyr til flerkanalstrategier. Vi var interesserte i å gå ...