Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 197-216 av 626
-
Holdninger til omdømme.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Bakgrunn Denne oppgavens problemstilling er tilpasset en bacheloroppgaves tid og størrelse, og det er derfor blitt foretatt flere avgrensninger. Avgrensningene har blitt tatt på bakgrunn av en omdømmeanalyse som er ... -
Holdninger til produktplassering
(Bachelor thesis, 2015-10-20)I denne bachelor-oppgaven har vi tatt for oss temaet produktplassering. Vi har med denne oppgaven valgt å skrive om produktplassering og holdninger, med den hensikt å kunne forske oss frem til en dypere forståelse og ... -
HOLDNINGER TIL REVERSERT PRODUKTPLASSERING
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Fenomenet reversert produktplassering er ukjent for veldig mange, og er en utbredelse av markedsføringsformen produktplassering. Denne nye metoden omhandler å skape fiktive merkevarer i den virkelige verden. Oppgavens ... -
Holdningsvariasjoner blant studenter til personlig merkevarebygging i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår interesse for personlig merkevarebygging, og påstander om at kjønnene opererer på forskjellige måter i sosiale medier. Vi ønsket derfor å undersøke om det er holdningsforskjeller ... -
How can Norwegians successfully do negotiations i China and/or Singapore?
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
Humanitære organisasjoner og skreddersydd annonsering
(Bachelor thesis, 2019)Vi ønsker med denne oppgaven å undersøke muligheten rundt bruken av skreddersydd annonsering for humanitære organisasjoner. Da to av oss har jobberfaring fra humanitære organisasjoner var dette et naturlig tema å ta et ... -
Humor i reklame - Er du overbevist?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Denne bacheloroppgaven ser nærmere på hvilke faktorer som spiller inn på forholdet mellom humor og vareprat. Den går dypere inn på effekter som kommer av humor, da spesielt distraksjonseffekten som en hovedfaktor. Vi ... -
Humor i reklame og risikovillighet
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Humor er et virkemiddel som brukes mye i reklame, og effektene av dens bruk er delvis kartlagte. Det er først og fremst det affektive som påvirkes av humoren, videre er det rapportert om mindre sterke effekter, både i ... -
HUMOR x MERKEKONSEPT: En studie om effekten av humor i reklame på symbolske og funksjonelle merkekonsepter, og hvilken effekt denne interaksjonen har på høyinvolveringsprodukter
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan humor i reklame for høyinvolveringsprodukter påvirker forbrukernes holdning til annonsen og holdning til merket, samt hvordan denne effekten påvirkes av forskjellige merkekonsepter ... -
HUR KAN REVENUE MANAGEMENT ANVÄNDAS I RESTAURANGBRANSCHEN
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denna uppsats har vi valt att studera hur restaurangbranschen kan använda sig av Revenue Management-metoder och verktyg. För att inhämta data så har vi genom kvalitativ metod genomfört semistrukturerade intervjuer där ... -
Hva driver oss til luksuskonsum?
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunnen for denne avhandlingen er vår felles interesse for mote og klær. Det som til sist vekket vår nysgjerrighet til å gå temaet nærmere i sømmene, var en artikkel publisert i D2 høsten 2014. Denne artikkelen tok for ... -
Hva er aktørenes handlingsbetingelser i det norske dagligvaremarkedet, og hvilke strategier kan nye aktører velge for å lykkes med sin etablering?
(Master thesis, 2014-10-01)Det norske dagligvaremarkedet er preget av sterk maktkonsentrasjon. Gjennom flere tiår har det skjedd en maktforskyvning i det norske dagligvaremarkedet som har resultert i at fire kjeder styrer leverandørers tilgang til ... -
“Hva er det som gjør at et TV-program får suksess, og hvilken rolle spiller integrert markedskommunikasjon fra distributørenes side?”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)TV2 sin entré i markedet med TV-serien “Hvor er Thea?” la grunnlaget for vår bacheloroppgave, og resulterte til at vi ønsket å analysere norske ungdomsserier og avgjørende elementer som ledet til popularitet og ... -
Hva er optimal planlegging og drift av revenue management for Gardermoen regionen?
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Hva gjør en festival konkurransedyktig? En casestudie om Vinjerock
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Vår problemstilling omfatter festivalers konkurranseevne og festivaler som trend i norsk reiseliv. Ved å benytte en casestudie på Vinjerock har vi prøvd å avdekke hvilke faktorer som gjør en festival i Norge vellykket ... -
Hva gjør norske campingplasser attraktive?: En studie av attraktivitet hos unge voksne
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fordype oss i den norske campingnæringen, vi har valgt å se på norske campingplasser og deres attraktivitet hos unge voksne mellom 18 – 30 år. Oppgaven tar utgangspunkt i reiseliv- ... -
Hva innebærer en ideell organisasjon for ledelsen og de ansatte?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hva kan ansatte i en avdeling på XXL Sport & Villmark gjøre for å påvirke kunders lojalitet gjennom servicekvaliteten som ytes?
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Med sterkt økende konkurranse i servicenæringen er kravene til effektiv drift kraftig skjerpet, noe som gjør service og kundehåndtering ekstremt viktig. Servicenæringen må derfor skjerpe sin kvalitet innenfor alle områder ... -
Hva kan arrangementer bidra med for å skape helårsturisme på en destinasjon?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Denne bacheloroppgaven tar for seg helårsturisme i Trysil, og hva arrangementer kan bidra med slik at Trysil på sikt kan bli en helårsdestinasjon. Vi ønsker å finne ut hva arrangementer kan bidra med for en destinasjon som ... -
Hva kjennetegner det ideelle opplevelsesproduktet fotballreiser, og hvordan kan det best presenteres og selges?
(Bachelor thesis, 2012-11-28)