Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 217-236 av 626
-
Hva med miljøet?
(Bachelor thesis, 2014-10-25)Denne bacheloroppgaven tar for seg aspektet rundt holdninger, mer spesifikt hvordan menn og kvinners holdninger ovenfor miljøsertifisering på norske hotell er. Vi lot oss derfor bli inspirert av miljødepartementet sine ... -
Hva påvirker menn?
(Bachelor thesis, 2014-10-17)I dagens samfunn er vi opptatt av hvordan vi fremstår. Kvinner i medier blir omdiskutert for hvordan de skal se ut og være, hvor mannens oppfatning av hvordan de selv skal være forsvinner bak diskusjonen om kvinnen. Dette ... -
Hva påvirker selgers prestasjoner?
(Bachelor thesis, 2019)I vår undersøkelse har vi forsket på hvilke faktorer som påvirker en selgers prestasjoner i Orkla House Care, som er ledende leverandør av kjente merkevarer til faghandelen. Modellens hovedpunkter støttes av flere ... -
Hva ser en salgsleder i Norge etter ved ansettelse av nye B2B-selgere?
(Bachelor thesis, 2017-10-03)I denne oppgaven har vi studert hva en salgsleder vektlegger ved ansettelse av nye selgere. Vi har fokusert på å intervjue mennesker med lang erfaring innen salg, og som er ansatt i rekrutteringsbransjen, for å få en bred ... -
Hva vi snakker om når vi snakker om innholdsmarkedsføring: et akademisk perspektiv på fenomen, begrep og praksis
(Master thesis, 2016-11-07)Studiets formål: Innholdsmarkedsføring som litterært område er begrenset med tvetydig begrepsapparat og ingen empiriske studier å vise til. Dette gjenspeiles i bransjen og den offentlige debatten. Oppgaven tar tak i denne ... -
Hva vil skje med forbrukerens kjøpsintensjon av elbil dersom statens elbil-insentiver blir fjernet?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Det norske elbilmarkedet har vokst bemerkelsesverdig de siste seks årene, der Norge i dag er blitt det landet i verden som selger flest elbiler pr. innbygger. Det finnes flere årsaksforklaringer til denne voldsomme ... -
Hverdagsdagsbobler - En etnografisk observasjonsstudie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest – sosiale relasjoner, mening og hverdagslig praksis.
(Bachelor thesis, 2014-03-31)Denne oppgaven er en abduktiv sosialantropologisk studie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest. Hensikten har vært å studere de sosiale relasjonene, bruken og den hverdagslige praksisen champagnen inngår i, for ... -
Hvilke avvik kan oppstå mellom ledere og deres ansattes oppfatning om motivasjon?
(Bachelor thesis, 2017)I en arbeidshverdag der du som ansatt har en leder over deg, antar vi det kan oppstå misforståelser mellom deg og din leder, om hvordan du motiveres. Dette mener vi kan forekomme i såkalte avvik, som ikke alltid er enkle ... -
Hvilke egenskaper kreves av en god leder?
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Formålet med denne oppgaven har vært å øke vår forståelse av gode lederegenskaper som passer ved gründervirksomheter, samt få en bredere innsikt i hvordan en kan lede seg til dette. Hensikten med studien har vært å få ... -
Hvilke elementer vektlegges i forberedelsene til forhandlingene ved salg av fotballspillere i Tippeligaen?
(Bachelor thesis, 2016-11-21) -
Hvilke faktorer betyr noe for konkurranseevne ved spa resorts? En komparativ casestudie av to norske bedrifter.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Hvilke faktorer medvirker ved nordmenns valg av ølmerke?
(Bachelor thesis, 2013-12-11)Vi har i denne oppgaven undersøkt nordmenns forbruksvaner innenfor produktkategorien øl. Vi anså dette temaet som svært interessant, da forbrukerne ikke kan benytte tradisjonell markedsføring, som eksempelvis reklame, ... -
Hvilke faktorer påvirker gjenkjøpsintensjonen til en Volkswagen Golf?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Volkswagen er et verdenskjent bilmerke som kriger om å være verdens største bilprodusent med Toyota. Hvem av disse to som faktisk er størst er det litt forskjellige svar på, da ulike journalister har rapportert begge deler. ... -
Hvilke faktorer påvirker holdninger til kjøp av elbil?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Siden 1997 har det vært en kraftig økning av elbiler på bilmarkedet. På det norske bilmarkedet står elbil for 16, 5 prosent av alle nyregistrerte biler ved siden av bensin, diesel og hybrid – bil. Flere attraktive ... -
Hvilke faktorer påvirker kjøpstilbøyeligheten til Tesla Model S i Norge?
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Tesla Motors, etablert i 2003, er en amerikansk bilprodusent av eksklusive elektriske biler. Tesla Model S ble lansert i 2012 og har siden de første bilene kom til Norge i 2013 hatt en eksplosiv salgsøkning uten noen form ... -
Hvilke faktorer påvirker salgsledere sine prestasjoner i Adams Matkasse?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Vi har i vår undersøkelse prøvd å avdekke hvilke faktorer som påvirker salgsledere sine prestasjoner i Adams Matkasse, med forankring i den teoretiske modellen til Mark W. Johnson og Greg W. Marshall. Det ble også tatt i ... -
Hvilke forventninger har generasjon y til sin nettbank? En kvalitativ studie av norske nettbankytelser
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Formålet med denne oppgaven var å lære mer om forventningene generasjon Y har til sin nettbank. Vi ønsket å få vite mer om generasjon Y sine vaner i forbindelse med nettbank, hvilke krav de har og hvor godt bankene er ... -
Hvilke hovedretningslinjer bør man følge i kunderelasjoner? [...]
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
«Hvilke motivasjonsdrivere for gjenbruk oppleves som varige hos forbrukeren, og hvorfor kan disse være viktige for gjenbruksbutikkene å kjenne til?»
(Master thesis, 2018-11-01)Gjenbruk har vist seg å kunne bidra til å redusere den negative påvirkningen tekstilindustrien har på miljøet, og oppfordringer om mer gjenbruk og mer bevisst forbruk kommer fra både enkeltpersoner, miljøvernsorganisasjoner ... -
Hvilke oppfatninger er knyttet til en bedrifts navneendring hos forbrukere, og i hvilken grad vil tidligere erfaringer hos bedriften påvirke disse oppfatningene?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven tar for seg oppfatninger knyttet til en navneendring hos en bedrift, og i hvilken grad tidligere erfaringer vil påvirke oppfatningene. Vi har valgt å ta for oss bedriftene Telia, Circle K og ...