Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 326-345 av 626
-
Kinesiske turisters tilfredshet i Fjord Norge
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Vår oppgave ser nærmere på kinesiske turister som reiser i Fjord Norge. Vi ønsket å kartlegge hvordan reiselivsnæringen kan kommunisere med denne turistgruppen, slik at deres ønsker og behov blir tilfredsstilt. Vår ... -
KJÆRE BLOGGER, KAN VI STOLE PÅ DEG? En eksperimentell studie om hvordan kongruens mellom blogger og sponsor kan påvirke leserens troverdighet til blogger
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fordype oss i temaene sponsing, kongruens og troverdighet. Sponsing er et markedsføringsverktøy som stadig flere bedrifter benytter seg av. Vi har observert en økende trend for ... -
Kjøpsbeslutninger og holdninger til Corporate Social Responsibility
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Vår interesse for Corporate Social Responsibility (CSR) var utgangspunktet for besvarelsen, og vi ønsket å forske spesielt på kunder sin holdning til CSR. På bakgrunn av dette formulerte vi følgende problemstilling: ... -
Klagehåndtering: Relasjonen blir ikke påvirket av en negativ hendelse, men håndteringen av den
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
”Kle deg for suksess! En studie av hvordan bekledning kan påvirke prestasjon”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Er det noen korrelasjon mellom den symbolske betydningen bak bekledning og en persons prestasjon? Dette er et spørsmål vi har forsøkt å finne svar på de siste seks månedene. Hva om noe så enkelt som et klesplagg kan ... -
Kokebok for app-utvikling
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Kommersiell blogging.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Tema for denne oppgaven er det økende fenomenet «kommersiell blogging», teoretisk forankret i begrepet «Content Marketing». I 1997 ble de første uavhengige bloggene publisert på internett, i dag finnes det mer enn 650 000 ... -
Kommunikasjon om sponsorater - Effekten av kommunikasjon om et kongruent og et inkongruent sponsorat på forbrukernes sponsorrespons
(Master thesis, 2015-11-23)Bakgrunnen for avhandlingen baserer seg på vår interesse for sponsing, samtidig som vi så et felt innenfor sponsing som manglet forskning; nemlig kommunikasjon om et sponsorat, og hvordan kommunikasjonen kan påvirke ... -
Kommunikasjon: en casestudie om bedriftsblogg
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Konkurranseevne – et nordnorsk caseeksempel.
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Konsekvenser av opplevd risiko i reiselivet. Hvordan kan opplevd risiko påvirke turisters beslutninger? Og i hvilken grad bør norske reiselivsaktører ha fokus på dette?
(Bachelor thesis, 2020-05-27)Dette er en teoretisk oppgave som er skrevet ut fra eksisterende litteratur. Den har et teoretisk rammeverk som omfatter forskning på risiko og trygghet innen turismen fra ulike ståsteder og vinklinger. Hvordan påvirkes ... -
Kraften bak viljestyrke - Mobilisering av viljestyrke for å ta lederskap
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Dagens samfunn er i stadig utvikling og globaliseringen fører til et tøffere marked for selskapene. Dette fører til at lederyrket blir svært krevende, og spriket mellom gode og dårlige ledere blir mer synlig. Hva er det ... -
Kreativitet gjennom de siste 50 årene
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Bacheloroppgaven du nå har foran deg handler om kreativitet, mer spesifikt om kreativitet gjennom de siste 50 årene. Vi synes det er spennende å undersøke hva som ligger til grunn for dette temaet og dets betydning for ... -
Krisehåndtering og omdømme.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Denne oppgaven omhandler hvordan organisasjoner håndterer en krise både før, under og etter en krise har oppstått. Vi ønsker å avdekke hvilke effekter krisehåndtering har på en organisasjons sitt omdømme, samt om ... -
Krisekommunikasjon i teori og praksis
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Kultur og identitet i merkevarer - Freia Melkesjokolade, et stort stykke Norge.
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Som markedsføringsstudenter fremstår det som interessant for oss å få en dypere forståelse samt innsikt i hva som gjør et merke mer populært enn et annet. Merkeverdi og merkevarebygging er viktig for å kunne henge med i ... -
Kundelojalitet i bilbransjen
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med denne utredningen er å avdekke hvilke faktorer som er avgjørende for å skape lojale kundeforhold i bilbransjen, samt vurdere hvorvidt disse faktorene kan anvendes ved bruk av lojalitetsprogrammer. Det ønskes ... -
Kundenærhet som verktøy for samskaping av verdi.
(Master thesis, 2014-10-01)Oppgaven tar for seg temaet verdiskapning og samskaping av verdi innenfor markedsføringsfaget. På tross av omfattende litteratur om emnet, er det liten konsensus om hva begrepene innebærer. Tradisjonelt sett har en tatt ... -
Kundeverdiers paradoks : disruptiv innovasjon
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Det finnes bedrifter som gjør alt riktig og etter boka, som innehar et sterkt konkurranseinstinkt, som nøye hører etter betydelige kunders ønsker og som investerer i nye teknologier – likevel feiler de. Hvorfor? Fordi ... -
Kunnskapens effekt: En undersøkelse av hvordan kunnskap om symbolske merkevarer påvirker vår oppfattelse av andre
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Store deler av forskningen innenfor markedsføring er rettet mot hvordan vi oppfatter oss selv og hvem vi sammen med produkter vi kjøper, er. I denne oppgaven undersøkes det hvordan individer oppfatter andre basert på ...