Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Title
Now showing items 598-617 of 626
-
Unge voksnes tilfredshet med nettbaserte selvbetjeningsløsninger
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Utfordringer i møte med indisk forretningskultur
(Bachelor thesis, 2012-01-09) -
Var det ikke mitt fjell likevel?
(Bachelor thesis, 2019)Vi har i denne oppgaven valgt å undersøke “hvordan kan det skje et stedstap som emosjonell konsekvens av økt turisme, for lokalbefolkningen i Flakstad kommune?”. Vi har undersøkt stedsidentiteten til våre informanter (og ... -
Vår mediehverdag i endring: Fra flatskjerm til mobil.
(Bachelor thesis, 2014-10-20)I denne bacheloroppgaven er temaet hvordan mediebruken endrer seg ved at vi konsumerer mer videoinnhold fra nett enn fra tradisjonell lineær-TV. Vår mediehverdag er i endring og utvikling, og dette gjør at markedsførere ... -
Veien mot suksessfull helårsdrift. En studie av sesongbaserte destinasjoner
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Vi har valgt å innlede med oppgavens formål, problemstilling og antagelser. Deretter har vi beskrevet de ulike begrepene som er sentrale for videre lesning. I teorien har vi lagt frem fire utfordringer sesongbaserte ... -
Vellykket CRM - en kvalitativ studie om fellestrekk for suksess
(Bachelor thesis, 2017-10-09)CRM står for Costumer Relationship Managment og betyr på norsk kunderelasjonshåndtering. CRM er en teknologisk løsning for håndtering av kundeinformasjon, men fremfor alt en strategi for å ivareta kunderelasjoner og ... -
Ventetid, [sic] En dominerende faktor for tilfredshet
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Verdier i hotellbransjen
(Bachelor thesis, 2021)Vi er på ingen måte ute etter å finne fasiten på godt lederskap, for det tror vi heller ikke finnes. Vi er nysgjerrige på å finne nye måter å lede på og virkningen av godt lederskap. Formålet med prosjektet er å dykke ... -
Verdiskapning på tvers av salgskanaler
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Bakgrunnen for vår bacheloroppgave var vår interesse for endringene som skjer i dagens detaljhandel. Internetthandel har vokst seg større, og de fysiske butikkene tyr til flerkanalstrategier. Vi var interesserte i å gå ... -
Viktigheten av merkevarer i legemiddelbransjen. En deskriptiv undersøkelse om merkevarebygging i farmasøytisk industri.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Formålet med denne oppgaven er å avdekke hvorvidt det vil være hensiktsmessig å merkevarebygge mormerket til en farmasøytisk bedrift, nærmere bestemt Weifa AS. Salg og distribusjon av falske legemidler blir et stadig ... -
Vil internett bli fremtidens matbutikk?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Utviklingen av netthandel har økt betraktelig de siste årene og forbrukernes etterspørsel og behov er i endring. Flere bedrifter utfordrer dagligvarebransjen og utformer nye konsepter, hvor kundene kan bestille matvarene ... -
VIL MENNESKER UTNYTTE ANDRE FOR Å MAKSIMERE SIN EGEN GEVINST, OG HVORFOR ER DE VILLIGE TIL Å GJØRE DET?
(Bachelor thesis, 2017)Opportunisme er et sentralt begrep innenfor økonomisk transaksjonsteori. Fenomenet har hatt, og kan ha, stor innvirkning på̊ norsk og internasjonal økonomi. Derfor kan det tenkes å være svært viktig for bedrifter i stor ... -
Vil praktisering av Revenue Management bedre kapasitetsutnyttelsen ved hoteller utenfor kjede?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Dagens hotellnæring er styrt av de store kjedene, som aktivt praktiserer Revenue Management. De har store avdelinger som opererer med prisstrategier, analysering av etterspørsel og ulike former for distribusjon. Dagens ... -
Vilje og evne – en forutsetning for at store ting skal skje på små steder. Toppidrettsveka i Aure: Forutsetninger og begrensinger for sportsarrangementet som driver for destinasjonsutvikling
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Reiselivsnæringen er per 2011 en av Norges regjering sine satsningsområder, dette begrunnet med at næringen viser til enorm vekst verden over. Norge som nasjon er velsignet med naturgitte fordeler som kan dras nytte av ... -
Vilje – Evnen til utvikling og prestasjon
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Mental trening og selvutvikling er i ilden som aldri før. Det skrives bøker og magasiner med klar tale om hvordan vi skal utvikle oss ikke bare fysisk, men også psykisk. Dette er en ny trend og mange hiver seg på bølgen ... -
Viljestyrke - Med Viljestyrke som nøkkel til måloppnåelse.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I denne oppgaven har vi sett på fenomenene viljestyrke og selvledelse. Vi ønsket å undersøkte om viljestyrken kunne bedres ved å sette seg spesifikke mål, trening av viljestyrken og se på veien for å oppnå de målene man ... -
Ville du kjøpt en falsk Chanel? En bacheloroppgave om luksusforbruk.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I løpet av vår skolegang har vi utviklet en interesse for forbrukersosiologi med spesielt fokus på luksusforbruk. Derfor benytter vi oss av denne muligheten tilegne oss mer kunnskap om dette ved å basere vår oppgave på ... -
Virtuelle Influensere: En Ny Form for Merkevarestrategi
(Bachelor thesis, 2019)Problemstillingen i vår bacheloroppgave er hvordan virtuelle influensere kan brukes i merkevarestrategi, slik som menneskelige influensere blir brukt i dag. Vi har tre underspørsmål som skal hjelpe oss med å svare på ... -
”Vis leg” og kjøp alkohol En indirekte effekt relatert til en ikkekommersiell holdningskampanje
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Studiet bygger på våre antagelser om at eksponering av et ikke-kommersielt stimuli kan minne en forbruker ubevisst på et behov, som igjen kan utløse en kjøpsintensjon eller atferd som er imot avsenderens reelle formål. ... -
Vis meg din veske. og jeg skal si deg hvem du er
(Bachelor thesis, 2012-11-28)