Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Title
Now showing items 276-295 of 626
-
Hvordan lykkes som sponsor av kultur- og sportsarrangementer.
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Denne oppgaven omhandler tema sponsing. Med problemstillingen: “Hvordan lykkes som sponsor av kultur- og sportsarrangementer? “For at vi skulle få det fokuset vi ønsket under oppgaven, så valgte vi å ta i bruk noen undertema: ... -
Hvordan påvirker hotelldesign gjesters holdning til hotellet? Case: Grand Hotel Oslo
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Dagens hotellmarked karakteriseres av intens konkurranse og stadig mer krevende kunder. Det fører til at hotellbedrifter tar i bruk design i større grad for å differensiere seg fra andre overnattingssteder. Temaet for ... -
Hvordan påvirker influencere merkelojaliteten til Generasjon Z?
(Bachelor thesis, 2019)Generasjon Z er den første generasjonen som vokser opp som digital natives . De er svært selektive når det gjelder hva de vier oppmerksomheten sin til, noe som byr på utfordringer for oss markedsførere. Eksisterende ... -
Hvordan påvirker intern servicekvalitet kundelojalitet hos Adams Matkasse?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Gjennom studiet har vi lært at møtet mellom bedrift og kunde blir vektlagt som et av de viktigste nøkkelpunktene i tjenester. I sammenheng med dette har viktigheten av interne prosedyrer og prosesser blitt trukket frem ... -
Hvordan påvirker Norges største bloggere, Caroline Berg Eriksen og Sophie Elise Isachsen, sine lesere i form av kjøpsatferd?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven er skrevet som en avsluttende eksamen ved bachelorstudiet Markedsføring og salgsledelse ved Høyskolen Kristiania, våren 2017. Bacheloroppgaven tar for seg temaet bloggernes evne til å påvirke ... -
Hvordan påvirker samarbeidet til Junkyard med sosiale profiler kjøpsatferden til forbrukerne?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår interesse for sosiale medier. Vi ønsket å få en dypere forståelse for hvordan bedrifter som Junkyard kan påvirke sine forbrukere gjennom sosiale medier som blogg og ... -
Hvordan påvirker sponsorobjektets sportslige prestasjoner norske sponsorbedrifter?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Denne bacheloroppgaven tar for seg følgende problemstilling: “Hvordan blir norske sponsorbedrifter påvirket av sportslige prestasjoner til sponsorobjektet sitt i norsk herrefotball innen de to øverste divisjonene?”. ... -
Hvordan påvirker The Body Shops CSR- arbeid forbrukerens kjøpsatferd?
(Bachelor thesis, 2015-03-12)CSR er et kontroversielt tema som stadig får økt oppmerksomhet, både i Norge og utlandet. Corporate social responsibility er alt en bedrift gjør utover det som er lovpålagt. Det kan både dreie seg om økonomisk og sosialt ... -
Hvordan påvirkes kundens lojalitet ved bruk av cult branding?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvordan påvirkes norske forbrukeres holdninger til en online-reklamefilm dersom forskjellige elementer i reklamen kan oppfattes som nasjonale eller internasjonale? : En kvalitativ studie
(Master thesis, 2020-06)Med økende bruk av markedsføringskroner som rettes mot internett, er det mer viktig enn noensinne at markedsførere kjenner sitt marked. Med internett har også terskelen for å markedsføre på tvers av landegrenser blitt ... -
Hvordan respondere på en merkekrise utløst av interne forhold?
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Oppgavens hensikt er å bringe klarhet til den todelte problemstillingen om attribusjon i krisesituasjon og responsstrategi: Hvordan påvirker forbrukeres attribusjon holdningen til et merke under en krise? OG Hva er ... -
Hvordan skaper blogging persepsjon av lederskap?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår genuine interesse for påvirkning- og ledelsesfagene. Vi finner det interessant å se nærmere på hvordan andre oppfatter ledere som tar i bruk blogg hvor det publiseres både ... -
Hvordan skapes kunde-merkerelasjon i et høykonsumsegment som Pepsi og Coca- Cola i tv-reklame?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Hensikten ved denne bacheloroppgaven har vært å undersøke forholdet mellom to merkevarer, kunde-merkerelasjon og TV-reklame. Problemområdet har vært hvordan kundemerkerelasjon kan skapes gjennom TV-reklame, og da med en ... -
Hvordan styrke unge voksnes holdninger til forsikring
(Master thesis, 2018-11-01) -
Hvordan tilrettelegger Posten for medarbeiderdrevet Innovasjon?
(Bachelor thesis, 2017)Norsk næringsliv møter utfordringer i form av en endringsprosess. Det settes krav til fornyelser, økte kostnader og endringer som vil være utfordrende for norske bedrifter. Litteraturen om medarbeiderdrevet innovasjon, ... -
Hvordan valg av merkevarer har innflytelse på hvordan andre oppfatter oss
(Bachelor thesis, 2016-11-18)I denne oppgaven har vi sett på merkevarers betydning for hvordan mennesker danner seg inntrykk av andre mennesker. Undersøkelser gjort av Fennis og Pruyn viser at merkepersonlighetstrekk overføres til brukeren av merket, ... -
Hvorfor enkelte serveringssteder har kortere levetid [...]
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvorfor kjøper du ikke brukte klær? En studie om hvordan forbrukernes atferdsintensjon til brukte klær kan styrkes
(Master thesis, 2019)Overforbruk er en utfordring, og særlig da den ekspansive økningen i mengden klær forbrukere eier. Å redusere forbruket er et sentralt utgangspunkt for en mer bærekraftig livsstil. Bekymring for miljøet og interesse for ... -
Hvorfor velger reisende Uber fremfor ordinær taxi?
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Uber er en nykommer som på mange måter representerer en global teknologi i sterk vekst. Det som gjør det interessant er at Uber har blitt svært verdifullt uten å eie et eneste kjøretøy eller ha en eneste sjåfør ansatt. ... -
Høy tilgjengelighet av eksklusive merkevarer – en selvmotsigelse?
(Bachelor thesis, 2015-10-15)I denne bacheloroppgaven ønsker vi å undersøke hvilke faktorer som bidrar til at enkelte merkevarer blir oppfattet som eksklusive i motsetning til andre. Dette vil vi presentere i lys av Robert Cialdinis prinsipper om ...