Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 459-478 av 626
-
På hvilke måter kan TOMS og Uggs sitt samfunnsengasjement påvirke forbrukerens holdninger til merkevaren?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Denne oppgaven tar for seg temaene påvirkning og samfunnsansvar. Vi ønsket å teste hvordan samfunnsansvaret til skomerkene TOMS og UGGS kan påvirke forbrukeres holdninger til merkevarene. Vi har benyttet Cialdinis forskning ... -
Påvirker brand love holdninger til merkevarer og merkeutvidelser?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)I denne oppgaven har vi tatt utgangspunkt i brand love, et begrep som indikerer at forbrukere elsker merkevarer. Vi ønsket å fordype oss i fenomenet brand love ettersom det er et relativt nytt begrep som har fått økende ... -
Påvirker digitale distribusjonskanaler utøvelsen av Revenue Management?
(Bachelor thesis, 2017)Dagens hotellnæring er dominert av de store kjedene, som alle praktiserer Revenue Management. Vårt formål med oppgaven, og problemstillingen vår er å kartlegge “ Hvordan påvirker det digitale distribusjonslandskapet ... -
Påvirker ledeatferd trivsel?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Påvirker sosiale medi er kroppspress hos unge gutter i alderen 20 - 25 år i Norge?
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne bacheloroppgaven er å sette lys på kroppspress blant unge gutter på sosiale medier. Hovedformålet vil være å se på hvilke faktorer som fører til økt kroppspress hos gutter. Problemstillingen er derfor ... -
Påvirkes holdninger av en native annonse? En studie som tar for seg effekten av persuasion knowledge og motivasjon til involvering.
(Bachelor thesis, 2017)Studiets formål: Native advertising preges av lite sammenfallende empirisk forskning. Vi ønsket å undersøke om forbrukerens motivasjon til å reflektere over innholdselementer i en native annonse, kan overstyre den negative ... -
Påvirkningens kraft gjennom Influencer Marketing. En kvantitativ studie om opinionsledere sin påvirkning og forbrukere sin vurdering
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Utgangspunktet for denne bacheloroppgaven kommer fra vår interesse for påvirkningen forbrukere blir utsatt for gjennom sosiale medier. Vi ønsker at bacheloroppgaven skal handle om Robert Cialdini sine påvirkningsprinsipper ... -
Påvirkningens kraft.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Denne bacheloroppgaven handler om hvilke faktorer som kan beskrive studenters prioritering av luksusvarer innenfor klær og detaljhandel. Formålet med oppgaven er å se på om variablene; holdning, sosial status, selvfølelse ... -
Påvirkningens mange sider - en fordypning i Oslo: den delte byen
(Bachelor thesis, 2014-03-25)Høsten 2012 begynte arbeidet med å kartlegge ulike ideer til vår bacheloroppgave. Etter flere samtaler kom vi frem til at temaene merker og påvirkning var det som interesserte oss mest. Vi diskuterte mye frem og tilbake ... -
Påvirkningsfaktorer den digitale plattformen Instagram har for markedsføringen av Lofoten som destinasjon
(Bachelor thesis, 2021)Oppgavens hovedfokus har vært på to punkter, Instagram som markedsføringsplattform og bruken av plattformen for Lofoten som destinasjon. Vår problemstilling ble derfor: “På hvilke måter påvirker den digitale plattformen ... -
Påvirkningsfaktorer for norsk entreprenørskap i Kamerun
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Hensikten med bacheloroppgaven var å undersøke og å finne frem til hvilke faktorer innad i kultur og relasjonsbygging som ser ut til å ha størst påvirkning ved en bedrifts etablering i et fremvoksende marked på det afrikanske ... -
PÅVIRKNINGSKRAFT GJENNOM IDRETTSUTØVERE
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Denne bacheloroppgaven handler om hvilke faktorer som kan beskrive i hvor stor grad personer bosatt i Norge blir påvirket av bedrifters bruk at kjente idrettsutøvere i markedsføring av produkter, enten det er klær, utstyr ... -
Påvirkningskraften til en influencers egenskaper og samsvar mellom influencer og produkt på forbrukerrespons
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven har tatt utgangspunkt i den stadig økende bruken av og viktigheten influencere og influencer marketing har fått. Vi ønsket å studere i hvilken grad gitte egenskaper med utgangspunkt i et gitt produkt ... -
Pengebelønning og anerkjennelse - hånd i hånd? - En kvalitativ studie innen salgsbransjen
(Bachelor thesis, 2016-11-21)I innledningen av oppgaven vil vi presentere problemstilling sammen med studiens avgrensning og struktur. I den andre delen fremlegger vi vårt teoretiske rammeverk, hvor vi har tatt utgangspunkt i en hovedmodell og en ... -
Personalledelse under en pandemi
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med denne oppgaven har vært å finne endringene rundt utøvelsen av personalledelse i hotell under covid-19 pandemien. Pandemien har forårsaket uforutsigbarhet i hotellbransjen. Fra 1.mars 2020 har Norge hatt regler ... -
«Personifisering: tilfør verdi og relevans for å oppnå effekt» Et felteksperiment gjort i samarbeid med Vita.no
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Personifisering har, grunnet utviklingen av ny teknologi, blitt en måte for bedrifter å differensiere seg på. Slik som med tradisjonell segmentering, er personifisering en måte å nå kunder med et mer tilpasset budskap. ... -
Personlig merkevarebygging ved bruk av sosiale medier
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Bakgrunnen for oppgaven baserer seg på vår interesse for merkevarebygging. Når det er lite kunnskap om personlig merkevarebygging i Norge i dag, hadde vi lyst til å undersøke dette nærmere og se på hvilke faktorer som ... -
Personlighet og atferd som modererende effekt på konseptevaluering og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2016-11-17) -
Personvern og privat data, en utfordring for Google Store Visits i Norge?
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven ser vi på kundeopplevelsen rundt personvern med spesifikt fokus på sporingstjenesten Google Store Visits. Forskningen i oppgaven studerer prinsippene om personvern og holdningene knyttet til ... -
Persuasion Knowledge – Forbrukernes kunnskap om påvirkning
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Denne bacheloroppgaven har et hovedfokus på teorien Persuasion Knowledge. Persuasion Knowledge er en teori som ble utviklet av Friestad og Wright (1994). Den dreier seg om at forbrukere har kunnskap om påvirkning, noe ...